Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Groene_geweest
Gast

/ #62

2015-08-26 16:37

We zijn tegen het circulatieplan.....

Omdat het plan langs geen kanten gaat werken en ik vanuit mijn woonplaats (Coupure) niet op een normale manier op mijn werk (Kantienberg) geraak als ik eens niet de fiets wil nemen. Het knippen van straten is gewoon gekkenwerk en het feit dat wij vooraf niet zijn geraadpleegd (in tegenstelling tot wat Dhr. Watteeuw in zijn speechke zei) stoort mij nog het meest. De eigenlijke centrumbewoners worden nog het meeste gestraft want zij worden verplicht enorme omwegen te maken naar bestemmingen die soms zelfs heel kortbij kunnen liggen. De arrogantie en de manier waarop dit plan ons door de strot is geduwd, is onaanvaardbaar en ik hoop ten stelligste dat we hier samen iets kunnen aan doen. Een volksraadpleging, protestactie, of eender wat om te tonen dat het ons menens is. Het enige wat dit deel van het stadsbestuur wil doen is scoren, zowel bij Groene aanhang als in de media. Andere meningen zijn niet toegestaan. Het doet mij een beetje denken aan de autoritaire regimes waar onze Westerse wereld zich zo openlijk tegen afzet. Misschien moet het autoritaire regime hier in Gent ook eens in 'the picture' worden geplaatst. Het lijkt alsof wij niet zelf kunnen nadenken en dat alles ons gedicteerd dient te worden. We worden beschouwd als tamme schoothondjes en ik ben het beu. Laat ons tonen dat Gentenaars nog steeds die koppigaards zijn van weleer en laat ons dat hele mobiliteitsplan, en dan vooral het circulatieplan alsnog proberen tegen te houden.
Dank u om tot hier te willen lezen, maar 'k ben dit gedoe kotsmoe.
Daan