POLITIE-CAO 2015

Gast

/ #85

2015-09-01 19:40

Tja, nu ben ik sinds kort een van de collega's die in de salarisschaal boven de schaal 10 zit. Gevolg daarvan is dat ik geen overwerk meer schrijf, dat is immers inherrent aan de functie, terwijl ik deze uren wel maak. Mijn collega's in schaal 9 en 10 schrijven deze uren wel want ze worden immers minder betaald. Gevolg is nu al dat mijn collega's die 1 of 2 schalen lager zitten netto meer verdienen dan ik die hun leidinggevende ben, terwijl ze niet meer uren maken. Kortom, ik vind dit voorstel nogal kort door de bocht en niet voldoende doordacht. Waarbij ik overigens heel goed besef dat de laagste rangen het financieel zwaarder hebben. Ook ik ben als agent begonnen en ik gun het de collega's van harte om meer loon naar werken te krijgen maar met jouw voorstel zou ik beter weer naar schaal 9 terug kunnen gaan. In de meeste gevallen kan ik dan aan het einde van de dienst de deur gewoon achter me dicht trekken en word ik niet meer lastig gevallen tot de volgende dienst begint. Die van mij gaat bijna 24/7 door.

Als je nou echt iets wil voorstellen dat recht doet aan de zwaardere diensten op straat, doe dan een voorstel waarbij bijvoorbeeld de verzwaarde (nacht en weekend) uren en de piket uren meer beloond worden.

Overigens, wel een beter voorstel dan wat er nu ligt omdat hier vooral de lagere schalen beter worden beloond. Daar ben ik het helemaal mee eeens. Blijft echter een raar idee dat mijn collega in schaal 10 mij dan nog iets verder voorbij gaat in netto inkomen dan nu al.

Groeten
Ruud

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...