POLITIE-CAO 2015

Pieter

/ #95

2015-09-02 19:40

Ik ben het eens met dat er een procentuele verdeling komt mbt salarisverhoging.                                                              We hebben het hier echter alleen maar over hoeveel salaris erbij komt.

Volgens mij moeten we kijken naar het totaal-plaatje.

Zoals vele anderen ook aangeven, een sigaar uit eigen doos? Nee bedankt!

Loon erbij is noodzakelijk, zeker bij collega's op de werkvloer. Wat mij betrefd t/mschaal 10.

Echter zaken als pensioen-opbouw, trainingsmogelijkheden (IBT/rijvaardigheid/expertise/etc), vergoedingen (overuren/verschuivingen/ORT/piket/etc), budgetten (werkplekken/porto's/voertuigen/etc), vrije tijd (aantal vrije weekenden/verlof) zijn toch zeker ook zaken die mee wegen in dit verhaal.

Wij waren in de ogen van onze oud minister veredelde buschauffeurs, en ook deze minister schaalt ons kennelijk niet veel hoger in.

Het is in mijn ogen tijd voor de minister om een reeel en goed bod over de gehele breedte uit te brengen en op te houden met het proberen tegen elkaar uit te spelen van de verschillende dienstvakken c/q schalen/functies binnen de politie. Het belangrijkste wat wij als politiemensen nu moeten doen is niet het wel of niet eens stemmen, maar het krijgen en houden van alle neuzen in dezelfde richting.

Door in te gaan met dit soort voorstellen van de minister, welke slechts gaan over stukjes van de CAO-onderhandelingen, worden wij allen verliezers.

Het is potverdikke ONZE minister, laat hem dan ook eens voor ons opkomen! Eisen stellen aan ons werk, dat kunnen ze wel in Den Haag, maar de waardering blijft (over de gehele lijn) uit.

Ik zeg derhalve NEE tegen dit voorstel gezien de vele haken en ogen waarmee de minister dit geld toch nog uit onze eigen portemonee zou kunnen halen. 

Met vriendelijke groet: Pieter

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...