POLITIE-CAO 2015

Gast

/ #2

2015-09-15 06:29

Trapsgewijze beloning ben ik zeker voorstander van, maar dan net iets anders. In 2007 werd er inderdaad voorgesteld om een ieder 200 euro erbij te laten krijgen. Helaas is dit niet doorgegaan. In het voorstel van de Minister stond dat de onregelmatigheids toeslag naar 6 euro door de week en naar 8 euro in het weekend zou gaan. Dit hebben de bonden toen laten liggen en hebben gekozen om een ieder hetzelfde te geven qua procenten.

Ik hoor vaak dat we een zwaar beroep hebben, 4 jaar op de nullijn staan, er een stuk uit ons eigen pensioen komt en dat we daarom 5.05 % niet accepteren. Ik vind 5% erbij prima. Ik heb een goed salaris, al even een koophuis en geen kinderen meer in huis die veel geld kosten. Ik maak me meer zorgen over jonge dienders in het begin van de schalen 6 en 7: deze hebben vaak een tophypotheek, kinderen en andere dure startkosten en dat icm een laag salaris vind ik dat daar meer geld naar toe mag gaan tov een collega in bv 8.14 met uitgroei enz. Mensen die alleen in de dagdienst zitten en een witte binnen functie hebben, hebben geen zwaar beroep.

Ik zou dan ook graag zien dat iedereen er 3% bij kreeg en dat het overige naar een fatsoenlijke onregelmatigheidstoeslag en piket vergoeding.

Vaak is gekozen voor een CAO waar vooral de "oudere" collega meer aan hebben dan de jongeren: denk dat het nu tijd is om dat eens om te draaien.

Met vriendelijke groet;
Marc

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...