tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)

M

/ #51

2015-10-13 08:08

Typische communicatie weer van de gemeente Midden-Delfland. 

Waarschijnlijk is dit niet meer tegen te houden, maar ik vraag me ook af wat dit zal betekenen voor de waarde van mijn dure woonhuis. Zal dit onder water komen te staan? De OZB zal de gemeente niet verlagen.

Ook ik ben - net als #31 - eens dat een betere spreiding van opvang zorgt voor een betere integratie. Hierbij moet gekeken worden naar bestaande faciliteiten voor opvang ipv dat er ineens wél iets snel geraliseerd wordt door de gemeente.

Zij spreekt over 'goede faciliteiten' in Den Hoorn, die er juist door toedoen van de gemeente niet zijn. Denk hierbij aan de overvolle scholen of het centrumplan dat nog altijd niet ontwikkeld is.

Ook kan de gemeente niets zeggen over de samenstelling van deze groep; gaat het hier om gezinnen of alleenstaanden?

Ik stel de gemeente ook verantwoordelijk voor werkgelegenheid danwel dagbesteding van deze groep mensen. Hoe wil de gemeente dit invullen? Want als dit ook niet gefaciliteerd wordt zal er zeker overlast ontstaan.

Na opvang in Rijswijk, Voorburg en Pijacker dacht ik dat de regio Haaglanden zn portie wel had gehad.