Stop ouderverstoting

Gast

/ #63

2015-11-25 12:08

Omdat ik, als stiefmoeder, dag in dag uit de gevolgen ondervind van ouderverstoting. Mijn man, vader van een dochter in belgie, word weggezet door het rechtssysteem in belgie als een zeer moeilijke man door zijn ex en dochter, die inmiddels bijna 18 jaar is. Hij betaalt iedere maand keurig alimentatie voor het meisje, 400 euro, mag nu ook de helft van het kot gaan betalen. Reken maar uit wat dat kost. Enkele weken geleden is er een uitspraak geweest bij de rechtbank in Brugge, dat hij uit de ouderlijke macht is gezet, na het gehoord worden van zijn dochter, die hem zoals de rechter hem vertelde niet meer wil zien omdat zij niet in staat zou zijn in band met hem op te bouwen. Mijn man is al jaren aan het vechten en keer op keer verliest hij. Ik als zijn vrouw, maar ook moeder en ex- vrouw kan niet begrijpen dat een rechter noet het fatsoen heeft om ook eens de andere kant van het verhaal te lezen of aan te horen. Inmiddels is mijn man zo depressief dat hij hulp heeft gezocht en de eerste rekening is alweer op de mat gevallen, met een Somatie tot betalen anders zal zijn ex gerechtelijke stappen ondernemen. ( lees deurwaarder etc) het meisje krijgt inmiddels 800 euro per maand, want moeder dient ook zoveel te betalen. Veel kinderen van ouders die niet gescheiden zijn hebben echt niet zoveel geld, ik ben dan ook erg boos, maar op dit moment zijn wij niet in staat om terug te vechten, we zijn moe en ja financieel kunnen we dat niet betalen..