verbod op het houden van hond na dodelijk bijtincident

Praatpaal
Gast

/ #49

2016-07-12 11:29

Ik heb zelf meerder honden en laat deze nooit loslopen omdat zij uit het buitenland komen en daardoor een rugzakje? Hebben. Uit angst willen ze,kleine hondjes, vaak niet verder lopen,gaan piepen of angstblaffen. Een is ,1x ,door een zwarte herder gepakt. Hij is,terwijl hij aan de riem liep, door deze herder van bovenaf met zijn voorpoten gegrepen en zo werd zijn borstkas dicht gedrukt. Gelukkig dat het baasje er direct op reageerde en deze hond niet los laat lopen en uit de buurt van andere honden blijft. Zo kan het dus ook. Deze hond heeft zo een angst opgelopen dat hij luid jammerd als hij ook maar een andere hond ziet aankomen In de 4 jaar dat ik ze heb gaat het steeds beter maar toch zoek ik liever de ontmoeting van een grote hond niet op.
Bovendien zie ik regelmatig dat andere mensen totaal geen rekening met een ander houden. Het moet maar kunnen. Maar zo werkt dat echt niet.

angst kost tijd en veel energie om te overwinnen.

ook een bijtgrage hond kost tijd om hem te leren dat dat niet mag. Zo een hond heeft een rugzak waar niet iedereen geschikt voor is om hem te heropvoeden.