Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Gast

/ #1510 Re: 'Integratie moet wederzijds'

2011-11-13 12:22

#1507: - 'Integratie moet wederzijds' 

"Nodig je buren uit"

Ik ben ook wel eens uitgenodigd bij een allochtoon moslimgezin. De jonge vader, waarschijnlijk hier geboren sprak perfect Nederlands, had een druk leven als beveiliger en kwam ook nog eens zijn zoontje halen en brengen van en naar school. Altijd een gezellige man. Het kindje en mijn zoontje waren vriendjes en het is niet zo gek dat je dan de uitnodiging aanneemt om daar eens op visite te gaan zodat de kids lekker kunnen spelen.

Echter daar aangekomen stond moeders verstopt in de keuken, vader gaf haar instukties voor de thee, die zij (uiteraard als vrouw helemaal ingepakt) met een hoofdknikje is komen brengen. Geen woord gezegd en in de keuken gebleven.

De kids aan het spelen, maar er komt onvermijdelijk een incidentje tussen de twee. Als ze er samen niet uitkomen, spreek ik mijn eigen zoontje toe. Toen heb ik me er toch een grote bek gekregen van de "goed geïntegreerde" man. Ik moest als vrouw mijn mond houden (nota bene over mijn eigen kind), HIJ was de man en ik was in ZIJN huis en dus had ik niks te vertellen, OOK NIET OVER MIJN EIGEN KIND!

U begrijpt dat dat einde oefenig was! Kind opgepakt en wegwezen! Zo zie je maar wat er achter de voordeur kan afspelen. Zaken (ongelijkheid), die zelfs bij wet verboden zijn, worden hier geaccepteerd i.p.v. aangepakt. Integratie?? Waar dan?? En is het dan zo raar dat de nederlandse bevolking het zat is? Segregratie komt niet van onwillendheid van burgers, maar door ervaringen en aanvaringen met deze groep en wanbeleid van de politiek.