Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Bewoonster Seghwaert

2011-11-12 19:04

Ik ben geen direct belanghebbende maar wel lid van Sip omdat ik vind dat de betrokken omwonenden gelijk hebben met hun protest! Ik ben dit college en de gemeenteraad spuugzat met hun leugens en bedrog! Ik woon wel in Seghwaert maar heb geen brief gekregen.Wil iemand de tekst aub op dit forum plaatsen? Alvast bedankt!

Gast

2011-11-12 19:26

Geachte bewoner van Seghwaert,
Op donderdag 13 en woensdag 19 oktober 2011 heeft de gemeente twee informatieavonden gehouden over de plannen voor een moskee aan de Roggeakker in Seghwaert. Tijdens deze avonden heeft wethouder Speel toegezegd u op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rond deze plannen. In dat kader willen wij u graag informeren over het volgende.
Maandag 7 november 2011 heeft de gemeenteraad van zoetermeer in een debat uitgebreid gesproken over het plan een moskee in Seghwaert te realiseren. Tijdens dit debat hebben de meeste raadsfracties hun steun uitgesproken over dit plan, maar hebben zij ook aangegeven dat buurtbewoners meer betrokken dienen te worden bij de planvorming. Om deze reden wordt een begeleidingscommissie van bewoners opgezet. Wij willen u graag uitnodigen om deel te nemen aan de begeleidingscommissie van bewoners. U kunt dit doen door u op te geven bij de wijkpost of door een e-mail te sturen naar moskee-roggeakker@zoetermeer.nl. Mocht u niet deelnemen aan de begeleidingscommissie dan wordt u uiteraard op de hoogte gehouden via de informatie op de wijkwebsite.
Vervolgens heeft het college op dinsdag 8 november 2011, rekening houdend met het debat in de gemeenteraad over dit onderwerp, besloten de optie op de grond aan de Roggeakker te verlengen tot 6 december 2011. De initiatiefnemer Stichting ICZ krijt tot die datum de tijd om een omgevingsvergunning aan te vragen.
Namens het college van burgemeester en wethouders van zoetermeer
Wethouder F.J.M. Speel

Gast

#1503 Re:

2011-11-12 19:44

#1502: -

Zeer vreemd verhaal weer. Ik woon op de Akkerdreef en ben direct belanghebbende. Ik heb geen brief gezien.

triest

2011-11-12 19:56

ook geen brief gehad maar moet wel kotsen van de tekst.
Bewoonster Seghwaert

#1505 Re:

2011-11-12 20:01

#1502: -

Bedankt voor de plaatsing. Dit is weer  een zoethoudertje. We nodigen de bewoners uit terwijl (bijna)alles al in kannen en kruiken is. Mosterd na de maaltijd dus. Het college incl.gemeenteraad heeft boter op het hoofd en denkt hiermee de bewoners rustig te houden. Nou NIET dus. Dit geen participatie en communicatie zoals toegezegd bij het debat, nee het is de bedoeling eea uit te stellen  tot 6 december wanneer de aanvraag voor de bouw definitief is ingediend EN toegekend! Binnen 3 weken zou dus een begeleidingscommissie worden opgericht en in werking worden gezet? Het zoveelste lachtertje van de Gemeente! Nou ja, lachertje.....het is te triest voor woorden!

Gast

#1506 De politie probeert een groep jongens in Oosterheem te corrigeren

2011-11-12 22:29

waar hebben we de politie voor in zoetermeer?
blijkbaar hebben ze het tedruk met de ouders van de .... jongeren aantespreken.
zie link
http://archief.oosterheem.org/nieuws.asp?id=1080

Gast

#1507 'Integratie moet wederzijds'

2011-11-12 22:43

ZOETERMEER - „Mensen zijn koud. Er is wantrouwen. Je voelt je alsof je er niet bij hoort.’’

Na deze woorden van een jongen van Surinaamse afkomst kwam donderdagavond 19 januari het eerste politieke debat voor de raadsverkiezingen op 7 maart los.

Op uitnodiging van de Adviesraad voor Integratie praatten lijsttrekkers met elkaar over de dreiging van segregatie in de stad. Een echt debat werd het sporadisch. Iedereen deelde wel de mening dat mensen in Zoetermeer langs elkaar heen dreigen te leven.

Lijst Hilbrand Nawijn stond met haar harde toon wat alleen. Andere partijen en aanwezigen onderstreepten dat integratie tweerichtingsverkeer moet zijn. Allochtonen moeten hun kans pakken, maar ook krijgen. „Allochtonen moeten inburgeren, autochtonen moeten accepteren,’’ verwoordde Chafik (Leefbaar Zoetermeer) het. „Heb oog voor andere culturen,’’ zei Van der Zeeuw (GroenLinks). „Ik voel ook die koude. Ik warm me aan de allochtonen in mijn flat,’’ zei Du Bois (CU/SGP).

Angst moet plaatsmaken voor ontmoeting, maar dan wel een spontane. „Niet met een cursus, gewoon door samen om de tafel te zitten,’’ stelde Mohamed Chhayra voor. „Nodig je buren uit,’’ suggereerde iemand anders. „Dan komt ú erachter dat allochtonen best aardig zijn,’’ richtte de dagvoorzitter zich tot Hilbrand Nawijn. Die deed een duit in het zakje: „Sport verbroedert.’’
19/01/06 23u09

bronhttp://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/2300965/2006/01/19/Integratie-moet-wederzijds.dhtml

Gast

#1508 Re: 'Integratie moet wederzijds'

2011-11-12 23:13

#1507: - 'Integratie moet wederzijds' 

Misschien moeten "ze" er ook nog achter komen dat autochtonen ook best aardig zijn, maar dat je niet over ze heen kan blijven lopen, ze negeren en als een ondergeschikte soort behandelen.

Gast

#1509 Re: Re: 'Integratie moet wederzijds'

2011-11-13 03:06

#1508: - Re: 'Integratie moet wederzijds' 

Intergratie is eigenlijk heel simpel je niet verschuilen achter kleur of cultuur of geloof  je aanpassen aan de maatschappij de taal spreken van het land waar je bent

Gast

#1510 Re: 'Integratie moet wederzijds'

2011-11-13 12:22

#1507: - 'Integratie moet wederzijds' 

"Nodig je buren uit"

Ik ben ook wel eens uitgenodigd bij een allochtoon moslimgezin. De jonge vader, waarschijnlijk hier geboren sprak perfect Nederlands, had een druk leven als beveiliger en kwam ook nog eens zijn zoontje halen en brengen van en naar school. Altijd een gezellige man. Het kindje en mijn zoontje waren vriendjes en het is niet zo gek dat je dan de uitnodiging aanneemt om daar eens op visite te gaan zodat de kids lekker kunnen spelen.

Echter daar aangekomen stond moeders verstopt in de keuken, vader gaf haar instukties voor de thee, die zij (uiteraard als vrouw helemaal ingepakt) met een hoofdknikje is komen brengen. Geen woord gezegd en in de keuken gebleven.

De kids aan het spelen, maar er komt onvermijdelijk een incidentje tussen de twee. Als ze er samen niet uitkomen, spreek ik mijn eigen zoontje toe. Toen heb ik me er toch een grote bek gekregen van de "goed geïntegreerde" man. Ik moest als vrouw mijn mond houden (nota bene over mijn eigen kind), HIJ was de man en ik was in ZIJN huis en dus had ik niks te vertellen, OOK NIET OVER MIJN EIGEN KIND!

U begrijpt dat dat einde oefenig was! Kind opgepakt en wegwezen! Zo zie je maar wat er achter de voordeur kan afspelen. Zaken (ongelijkheid), die zelfs bij wet verboden zijn, worden hier geaccepteerd i.p.v. aangepakt. Integratie?? Waar dan?? En is het dan zo raar dat de nederlandse bevolking het zat is? Segregratie komt niet van onwillendheid van burgers, maar door ervaringen en aanvaringen met deze groep en wanbeleid van de politiek.

Gast

2011-11-13 13:08

Angst moet plaatsmaken voor ontmoeting, maar dan wel een spontane.

Wat is er spontaan aan als je er 300 door je strot geduwd krijgt? Angst is niet gebaseerd op angst tegen een geloof, maar tegen bepaalde facetten daarvan, die in nederland bij wet verboden zijn. Angst is gebaseerd op het gedrag dat onlosmakelijk bij een zeer groot deel van deze groep samenhangt, waar niks aan gedaan wordt, maar nog altijd wordt gestimuleerd onder het mom van geloof en cultuur. Angst is gebaseerd op de toenemende verloedering en criminaliteit in nederland, waarbij de allochtoon nog altijd in zeer grote mate vertegenwoordigd is. Segregatie krijg je doordat de autochtone bevolking zich niet met dit gedrag wil identificeren en er evenmin in willen leven.
Allochtonen moeten hun kansen grijpen, maar ook krijgen. Allochtonen hebben door de jaren heen dezelfde kansen gehad als iedereen, maar dit met hun eigen gedrag verpest. Er zijn immers zat voorbeelden van groepen immigranten met dezelfde kansen (bv Aziaten) die hun kans (met behoud van cultuur) wél hebben gegrepen. Er is geen excuus voor de zogenaamde "kansarmen". Er zijn ook genoeg kansarme nederlanders, mensen op de armoedegrens, waarvan ook sommige "aso" gevallen bekend zijn, maar die zich niet als een dusdanige groep in onze samenleving manifesteren of daar de "kans" voor krijgen. Allochtonen grijpen "alle kansen", alleen de verkeerde.
Segregatie komt uitsluitend voort uit het negeren, opzettelijk wegzetten, discrimineren van de autochtone bevolking waaraan de politiek zich schuldig maakt. Zo ook hier in SEGHWAERT.

Gast

#1512 Re:

2011-11-13 18:06

#1511: -  

Panorama 21 bevat een artikel 'De hoofddoek als splijtzwam'. Ik oordeel er niet over, lees het eens door en vorm je eigen beeld en conclusies.

Gast

#1513 geen nieuw haat huis

2011-11-13 21:29

Laat er even een wagen met varkensbloed leeglopen.....ook nog een goed voor de grond.

Gast

#1514 beter voorkomen dan genezen

2011-11-13 21:34

De Moslims zijn niet gelukkig !!!
Ze zijn niet gelukkig in Gaza.
Ze zijn niet gelukkig in Egypte.
Ze zijn niet gelukkig in Libië.
Ze zijn niet gelukkig in Marokko.
Ze zijn niet gelukkig in Iran.
Ze zijn niet gelukkig in Irak.
Ze zijn niet gelukkig in Jemen.
Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan.
Ze zijn niet gelukkig in Pakistan.
Ze zijn niet gelukkig in Syrië.
Ze zijn niet gelukkig in Libanon.

En waar zijn ze dan wel gelukkig?

Ze zijn gelukkig in Engeland.
Ze zijn gelukkig in Frankrijk.
Ze zijn gelukkig in Italië.
Ze zijn gelukkig in Duitsland.
Ze zijn gelukkig in Zweden.
Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten
Ze zijn gelukkig in België.

Ze zijn gelukkig in Nederland.
Ze zijn gelukkig in Noorwegen.
Ze zijn blij in elk land dat niet een moslimland is.

En wie geven ze de schuld?

Niet de islam.
Niet hun leiderschap.
Niet zichzelf.
Neen, ze verwijten de landen waar ze gelukkig zijn.

En dan WILLEN ze DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies zo worden

als die waar ze zo ontevreden over zijn en van weg vluchten.
geen wonder dat we het moeilijk vinden om ze te begrijpen..

Gast

#1515 Re: De politie probeert een groep jongens in Oosterheem te corrigeren

2011-11-13 22:42

#1506: - De politie probeert een groep jongens in Oosterheem te corrigeren

Zo zie je maar weer dat ze geen respect hebben voor nederlanders......En moeten wij wel weer de ouders opvoed tips geven.....! tip   oprotten

Gast

#1516 Vrees voor moskeebrand in Segwaert na brand Happy Moose

2011-11-14 00:51

ZOETERMEER - De brand bij de bouw van de horeca Happy Moose bevestigt de angst die er leeft dat de geplande moskee in Seghwaert geweld kan aantrekken.

De gemeente heeft in het diepste geheim een moskee gepland in de wijk Seghwaert. Het uitlekken van de plannen bij de presentatie van het wijkontwikkelingsplan zorgde voor grote opschudding in de wijk. Men vreesde voor verkeersoverlast, dalende huizenprijzen, parkeerproblemen en het aantrekken van rechts extremistisch geweld.
De Jehovah gemeenschap vreesde dat ook zij, als directe buren, hinder zouden ondervinden van acties die gericht zijn tegen de moskee. In de afgelopen jaren is de gebedsplaats in Meerzicht meerdere malen getroffen door een poging tot brandstichting.
Ook het bouwen van grootschalige horeca rond de Zoetermeerse plas heeft veel kwaad bloed gezet. Ook hier gebeurde het maken van plannen in het diepste geheim. Ook hier werd het met de regels van het bestemmingsplan niet zo nauw
genomen. Meer dan duizend protesten werden per e-mail verzameld. Maar de
gemeente Zoetermeer werkt achter de schermen gewoon door aan de plannen die ergens op hun tekentafels liggen.
Ik houd de ontwikkelingen nauwgezet in de gaten, ook de bouw van Happy Moose. Tot mijn grote verbazing zag ik op het terrein op 11 november 2011, een aanhanger vol met, door vuur aangetast hout liggen. Verder op het terrein lagen nog meer grote houtdelen die zwart geblakerd waren. Alles wijst er op dat er een poging is ondernomen om Happy Moose in brand te steken. En blijkbaar heeft dat de pers niet gehaald of mocht de pers niet halen.
Rechtsextremisten kan je deze keer niet als schuldige aanwijzen. Het gaat hier niet om een moskee maar een biertent in aanbouw. En de eigenaar exploiteert verder alleen speelautomaten en gokkasten. Wanneer het ongenoegen over de gemeente
Zoetermeer aanleiding geeft tot deze reacties, dan is de vrees voor ongeregeldheden rond de bouw van een moskee in Seghwaert gerechtvaardigd.
Ook de moslimgemeenschap heeft recht op een gebedsplaats en cultureel centrum. Maar de gemeentelijke organisatie van de gemeentesecretaris mevrouw Koek, zoekt keer op keer de confrontatie, door een cultuur van geheime plannenmakerijen. Inspraak, communicatie, voorlichting is in Zoetermeer niet meer dan een ceremoniële dans om de burger in opperste extase te brengen en af te leiden.

bron
http://www.dichtbij.nl/haaglanden-noord/regionaal-nieuws/artikel/2190298/vrees-voor-moskeebrand-in-segwaert-na-brand-happy-moose-.aspx

ik zoek geen nieuwe buren

#1517 Begeleidingscommissie

2011-11-14 00:57

Ik zeg..... AANMELDEN en begeleiden naar een ANDERE PLEK!!! De plek aan de Roggeakker is niet geschikt. We willen GEEN moskee geschikt voor 300 moslims. Ook niet als ze met 80 moslims komen. Dat willen we NIET, vanwege verkeersdrukte, veiligheid voor de overstekende kinderen vanuit Oosterheem en Segwaert. Tussen de middag is het er al zo gevaarlijk met fietsende schoolkinderen. Er zijn al diverse ongelukken gebeurd. De drukste gebedsdiensten zijn ook rond tussen-de-middag. Moeten we verplicht onze kinderen laten overblijven voor hun veiligheid? Zocht juist een school waarbij ze juist thuis een bammetje kunnen eten!! Ik wil niet dat mijn kind langs een drukke weg en langs een moskee moet. En ja OOK omdat het een moskee is. Ik zie de beelden van 11/9 nog op mijn netvlies. Nee dat waren niet deze mensen. Maar deze mensen zijn wel 1 grote familie. En zij leren wel allemaal dat je zonden mag begaan als je daarna maar in de moskee komt om je zonde in te zien en dan is het weer goed. Speel, Denk Na!!!
Een Seghwaertse

#1518 Re: Brief begeleidingscommisie

2011-11-14 10:15

#1495: - Brief begeleidingscommisie

Begeleidingscommissie?? Begeleiden waarvan? Een plan wat al vast staat? Over 3 weken is het doorgedrukt. Gaan we dan nu nog een commissie opzetten om de buurtbewoners te betrekken? Wat een onzin zeg!

Wie gaat die begeleindingskar eigenlijk trekken? het CDA? En wie betaalt dit?

Wat een afgang......

Gast

#1519 Re: Re: Brief begeleidingscommisie

2011-11-14 10:53

#1518: Een Seghwaertse - Re: Brief begeleidingscommisie 

DEze email heb ik naar hun toegestuurt

geachte heer/mevrouw
Mijn dank voor de brief maar een begeidingscommissie hoezo begeleiden deze moskee wordt ons in de strot geduwt het gaat dadelijk niet meer over begeleiden maar over opruimen van alle problemen deze hebben we al kenbaar gemaakt .En comissie s hebben zin als er geluisterd wordt en dat gevoel heeft de gemeente hele maal niet gegeven.Op een simpele vraag van alle bewoners heeft de wethouder nooit ons geholpen hoe kunnen we deze moskee op deze ontverandtwoorde plek stoppen . Nee ik ben bang dat als ik mij op geef dat ik altyd discrimineer dat is het toverwoord niets zegggen over de moslims en vooral alles pikken .Dan ben je een goede burger .En nog bedankt voor de politie begeleiding naar de vergadering ik was ontroert leek wel of ik naar een voetbal wedstrijd ging goed voorbeeld van wat de gemeente zelf allemaal verwacht.Bedankt voor het onrust brengen in wijk ga vooral door met de ingeslagen weg .
Droepie

#1520 Brave bewoners slapen jullie nog !!!

2011-11-14 11:13

Ik heb nog helemaal niets gemerkt van enige vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid! Het blijft allemaal erg braaf! Kennelijk gaat het zo in Nederland anno 2011. Heel veel klagen en met de vinger wijzen. Maar zelf echt daadwerkelijk in actie komen(vreedzaam uiteraard), ho maar.
De brave burgers zorgen er zelf voor, dat ze door de politiek niet echt serieus worden genomen. Het zijn juist de onverdraagzamen, die het meest in de melk te brokkelen lijken te hebben. Want mensen met grote bekken, die moet je vooral rustig proberen te houden, dus geef je ze maar gauw hun zin anders worden ze boos en agressief. De vredelievende burger is hier natuurlijk weer de dupe van!!! Ik voorspel dat het bij krachteloos klagen blijft. SIP een Hollandse leeuw zonder tanden blijkt te zijn en de lafhartige houding van de politiek gewoon blijft voortduren. Dus de moskee er gewoon komt. De onverdraagzamen lachen in hun vuistje omdat wij ons als makke schapen naar de slachtbank hebben laten voeren. Hoe komt het toch dat, in tegenstelling tot de onverdraagzamen, de vechtlust bij de meeste mensen verdwenen lijkt te zijn...............

Mensen besef wel dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden en dus de gevolgen van zijn eigen handelen moet dragen.

Het is dus niet de politiek of de onverdraagzamen die er verantwoordelijk voor zijn dat de moskee er komt. Nee dat ben je zelf........,want je hebt het gewoon zelf laten gebeuren!!!!!

Slaap(nog)zacht !

Gast

#1521 Re: Begeleidingscommissie

2011-11-14 11:28

#1517: ik zoek geen nieuwe buren - Begeleidingscommissie 

De "begeleidingscomissie is niet bedoeld voor het zoeken naar een anderen locatie. De commissie is er uitsluitend voor bedoeld zodat bewoners "mogen" meehelpen om de ellende van de gemeente achter hun kont op te ruimen.

WIJ worden misbruikt om een en ander in goede/vreedzame banen te leiden. Dit alles omdat de gemeente sowieso zelf heeft gefaald in communicatie, openheid en eerlijkheid.

Wij, buurtbewoners doen niet mee aan begeleiden, omdat wij het niet eens zijn met de moskee en constant worden voorgelogen. Meehelpen aan begeleiden staat gelijk aan toegeven/mee eens zijn. Wij zijn in protest, wij zijn niet de helpende hand van de gemeente die onze belangen ondergeschikt vindt.

Actie voeren gaat door, maar kan niet via deze commissie.

Redenen om NIET aan te melden bij deze commissie

1) uw aanmelding zal gezien worden als dat u het eens ben met de bouw van de moskee en wil helpen

2) de gemeente laat het vuile werk door de burgers opknappen, die in een eerder stadium ook niet betrokken zijn.

3) actie voeren tijdens deze bijeenkomsten zal door de gemeente tegen u/ons gebruikt worden

4) als u meehelpt aan begeleiding en het gaat later TOCH fout, dan wordt de schuld in de begeleidingscommissie (wij dus)

geschoven en wast de gemeente wederom hun handen in onschuld. Laat ze zelf maar voor de consequenties opdraaien.

5) belangrijkste punt: wij zijn het oneens met de komst van een moskee, wij zijn het oneens met begeleiden, wij zijn in protest!

6) Er zal, zoals de ervaring ons heeft geleerd, wederom geen sprake zijn van participatie. Er wordt niet met onze belangen   rekening gehouden, wij zijn er slechts om de belangen van de moskee te dienen, de komst van een moskee in goede banen leiden.  

The lionking

#1522 Re: Brave bewoners slapen jullie nog !!!

2011-11-14 11:32

#1520: Droepie - Brave bewoners slapen jullie nog !!! 

Kiekeboe! Goed gezegd. Wat zijn je ideeën en hoe werken we ze uit? Overigens heb ik individueel al bepaalde stappen ondernomen. Die ik natuurlijk niet allemaal uitspreek. Er gebeurt veel meer, maar niet alles is zichtbaar. Binnenkort wel, vermoed ik. Heb je SIP geïnformeerd? Coördinatie lijkt me via hun handig, maar je mag natuurlijk ook individueel los...still standin'!

Gast

#1523 Re: Brave bewoners slapen jullie nog !!!

2011-11-14 11:44

#1520: Droepie - Brave bewoners slapen jullie nog !!! 

ACTIE voeren vindt niet plaats op dit forum. Acties worden zorgvuldig voorbereid, achter de schermen! We zijn er nog lang niet klaar mee. Meld u aan bij SIP als u het met hun standpunten eens bent.

Burgerlijke ongehoorzaamheid: De gemeente speelt vieze spelletjes, dat kunnen wij ook. Kondig het niet aan op dit forum. Verzamel mensen om u heen en doe samen aan acties die u voor uw protest goed acht. De aanhang en bereidheid  is groot, alleen dit forum is ongeschikt om met elkaar in contact te komen.

Bewoonster Seghwaert

#1524 Re: Re: Begeleidingscommissie

2011-11-14 12:00

#1521: - Re: Begeleidingscommissie

Helemaal mee eens. Wat betreft punt 4: Of we nu wel of niet meedoen, het gaat sowieso TEGEN ons gebruikt worden! Indien we WEL meedoen wordt de schuld bij ons neergelegd en als we NIET meedoen wordt er gezegd : we hebben de bewoners de kans gegeven om via een begeleidingscommissie te participeren en daar is geen gebruik van gemaakt. Blijft over AKTIE!!!!!!

PS De brief over de begeleidingscommissie valt net op de deurmat!

Gast

2011-11-14 12:13

We kunnen ons natuurlijk ook massaal aanmelden! 2000 mensen hebben de petitie getekend dus stel dat de helft zich aanmeldt? Het bestuur zal niet weten wat ze overkomt!