Teken voor veilige verkeersafwikkeling in Zevenhuizen-Zuidbroek!

Gast

/ #29

2016-10-09 07:28

De gemeente wil dit plan er nu doorheendrukken omdat ze er zelf zo'n zooitje van hebben gemaakt de afgelopen 15 jaar. En dan nu ALLE last neerleggen bij een specifieke groep. De busbaan krijgt de volledige load. De opmerking dat andere wegen open blijven en dus het verkeer zich zal spreiden is onterecht. De aanvoer naar deze wegen is dusdanig ontmoedigend dat daar nauwelijks verkeer overheen zal rijden. En dan nu gaat de gemeenteraad wel discussiëren dat de afsluitingen niet hard mogen zijn. Dit omdat veel bewoners van Zuidbroek hier dan toch weer last van zouden krijgen omdat er dan teveel moet worden omgereden. Wanneer er geen afsluitingen komen is het plan om sluipverkeer te voorkomen helemaal kansloos. Als omwonende van de busbaan realiseer ik me dat mensen nu eenmaal van a naar B moeten. Maar verdeel het dan ook eerlijk. Alle mogelijkheden (en wat mij betreft dan ook de busbaan) open en eerlijke eenrichtingsstromen en ook de anklaarse weg/oostveluwe weg open. 

Mook opvallend dat het verkeersplan zou moeten gaan over Zuidbroek en Zevenhuizen maar in de uitwerking het over de bereikbaarheid van Zuidbroek gaat. Hashkoning heeft in het plan Zuidbroek als centrum van Apeldoorn gepositioneerd met voordeuren als uitnodigende toegangswegen. De wegen moeten niet uitnodigend zijn maar functioneel voor twee wijken.