Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Bezorgde gentenaar

/ #248 een moeilijk probleem

2017-01-16 13:15

Uiteraard is iedereen tegen luchtvervuiling en lawaai. Ik ben zeker niet tegen politici die initiatief nemen. Daarvoor zijn ze gekozen. Nemen ze de verkeerde initiatieven dan volgende keer zeker nog eens goed nadenken.
Als Gentenaar ben ik wel tevreden met de opleving van de stad de laatste jaren. Wat ik niet begrijp is de enorme verspilling aan middelen en energie om er de dogma's van enkelen door te krijgen. 

Eerst plaatst men peperdure parkeergarages in de stad. Nadien wordt het verkeer uit de stad gehaald. Hallo????

Wegenwerken lopen kris kras door elkaar zodat de stad al jaren een complete chaos is. Als je ergens moet zijn moet je echt al gaan plannen hoe er te geraken. Als je er echt moet zijn.... Lang leve het online shoppen.

Waarom niet wat meer toekomstgericht en budgetvriendelijker werken. Wie gaat ooit al die schulden moeten afbetalen van de leuke persoonlijke projectjes van de politici? .......Juist!Op lange termijn is individueel elektrisch aangedreven vervoer en een automatisch heffingssysteem onvermijdelijk. 

1. Haal de vervuilende bussen uit het stadscentrum (elektrisch is ok)
2. Haal de meest vervuilende auto's uit het stadscentrum (gradueel te verstrengen)
3. Investeer volop in fietsbanen ipv in tramsporen
4. Pas zone 30 alleen toe waar het nuttig is
5. Stop met die vloot van oude versleten diesel schoolbussen elke morgen door de stad te jagen terwijl er al een openbaar vervoer is
6. Zorg voor een vlot doorgaand verkeer om de vervuiling en overlast te verminderen. Zorg ervoor dat auto's de meest efficiënte weg kunnen nemen
7.Schaf dure parkeermeters, bewonerskaarten e.d. af en vervang door een gelijkwaardige heffing voor elke auto die de kuip van Gent binnenwil. Eventueel (gedeeltelijk) terugbetaalbaar voor wie aankopen doet in Gent centrum of gebruik maakt van het cultureel aanbod.