GEEN fietsstraat en knip Groendreef/Gerard Willemotlaan

Gast

/ #11 iris

2020-10-20 16:27

Ik teken de petitie niet. Ik ben bewoner van de Brugsesteenweg. Ik ben voorstander van een fietsstraat en een knip op de Groendreef die permanent is. Omwille van de leesbaarheid wordt op lange termijn de straat dan wel best heringericht. Het huidige fietspad volstaat qua breedte zeker niet om piekmomenten in het fietsverkeer op te vangen. De combinatie van snel fietspendelverkeer, vaak met electrische fietsen of speedpedelecs, met schoolgaande jeugd, waaronder kleine kinderen, is op dit smalle dubbelrichtingsfietspad niet ideaal. Daarnaast heb je nog steps, joggers, kinderen op rollerskates, wielrenners,... De lange rechte weg nodigt dan nog eens uit om snel te rijden. Ter hoogte van de kruising van het blauw brugje en het westerringspoor is het zonder auto's al uitkijken, laat staan met het ochtend spitsverkeer erbij. Er zijn daar reeds verschillende ongevallen gebeurd. Mij is het alvast niet opgevallen dat de Brugsesteenweg drukker is dan anders. Er zijn uiteraard de files aan Mariakerkebrug omwille van de werken. Hoe het voor mij in de toekomst mag ingericht worden: fietsers en auto's op de fietsstraat, het huidige fietspad eruit en een mooie rij bomen (al dan niet met een wandel of joggingpad langs) in de plaats en een herinrichting met knip van het kruispunt blauw brugje-fluweelpark-weefselstraat-kempstraat (en bij uitbreiding ook een betere oversteekplaats voor fietsers en een aanpassing van de fietsbrug aan de N9). 

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...