GEEN fietsstraat en knip Groendreef/Gerard Willemotlaan

Gast

/ #14

2020-10-21 10:24

Ik blijf tegen een fietstaat maar nog meer tegen het knippen via betonblokken van de G.Willemotlaan / Groendreef . Het door smalle binnenstraten en de drukke Brugsesteenweg sturen van het verkeer is totaal onverantwoord. Hieronder het antwoord die ik kreeg op mijn persoonlijke mail waarin ik de bedrieglijke cijfers en de knip aanklaag . Groeten Michel Ons kenmerk: MB-20-24905   Geachte heer, Bedankt voor uw bedenkingen en opmerkingen. We hebben uw mail en de argumentatie met de grootste aandacht gelezen. Wij begrijpen dat u het niet eens bent met de verlenging van de tijdelijke fietsstraat tot 15 november zoals wij in de bewonersbrief aankondigen. Graag halen wij nog een aantal aspecten aan waarom we toch besloten deze fietsstraat te verlengen: Grote intensiteiten aan fietsers op zowel de Groendreef – Willemotlaan als op het Westerringspoor (tot 1000 fietsers per uur geteld in de spits) Uit observatie bleek dat deze fietsstraat goed functioneert Een dubbelrichtingsfietspad dat niet meer voldoet volgens de aanbevelingen van de Vlaamse overheid. We verwijzen hier naar de tabel uit het Vademecum fietsvoorzieningen dat bij spitsuurintensiteit van meer dan 100 fietsers een breedte aanraadt van 4 meter voor een dubbelrichtingsfietspad. CROWbijlage Dit betekent niet dat alles momenteel perfect verloopt. Met de Stad Gent zetten we ons blijvend in om hier een goede en comfortabele fietsstraat van te maken. In samenwerking met de Gentse hulpdiensten werken we aan een oplossing voor de gele betonblokken waarbij zij op een comfortabele manier er toch doorheen kunnen. Wij hopen dat u binnenkort toch het nut van deze fietsstraat in kunt zien. Met vriendelijke groeten i.o. Mobiliteitsbedrijf | Departement Stedelijke Ontwikkeling | Stad Gent Bezoekadres: Sint-Michielsplein 9, 9000 Gent

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...