Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Alles is voor Bass.... uhh Mohamed !

/ #2054 ICZ wil dit, ICZ wil dat ??

2012-02-09 13:45

"Stichting ICZ heeft de gemeente gevraagd om het besluit tot het verlenen van de omgevingsvergunning enkele weken op te schuiven. De stichting heeft dit verzoek gedaan omdat zij over de aankoop van de grond overdrachtsbelasting wil betalen."

Goh, als ik iets wil van de gemeente dan krijg ik dat nooit want dat wordt naar procedures en regels verwezen. Maar als ICZ iets wil dan krijgt ze het gewoon. Eerst het verhaal met het niet uitgeven van de grond in erfpacht door de gemeente. Dit was ook omdat ICZ dit niet wilde en alleen maar wilde kopen. Nu wil ICZ weer iets om minder belasting te betalen. Meewerken aan dit verzoek van ICZ door de gemeente Zoetermeer is dus gewoon een verkapte vorm van staatssteun voor de bouw van moskee. Ten eerste is dit onbegrijpelijk want als ICZ minder belasting hoeft te betalen dan betekent dit dat wij weer meer belasting moeten betalen want het geld moet toch ergens vandaan komen in deze tijden van bezuiningen. Ten tweede wordt er altijd gepretendeerd dat er in Nederland sprake zou zijn van een scheiding tussen kerk en staat. Ik zie niet goed in hoe deze hier nog gehandhaafd wordt nu er gewoon indirect subsidie aan een moskee wordt gegeven !