Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Gast

2013-08-09 16:55

Liep gisteren met mijn hond te wandelen, kwam er een loslopende Rottweiler aangezet (met baas). Natuurlijk los! En ja hoor, gelijk briezen en schuim op de bek om de aanval in te zetten. Baas de hond snel aangelijnd en alsof er niets aan de hand was z'n weg vervolgd.
Ik loop dagelijks met angst en beven mijn hond uit te laten, enkel omdat bazen van dit soort honden gewoon denken "wat doe jij hier?". Honden zitten de hele dag in de bench en mogen 1 keer per dag even luchten als baasje thuiskomt van het werk.
Politie en stadswacht, slungels, zitten in de auto aan de kant van de weg te wachten tot hun dienst erop zit. Want bel je om hulp, dan zijn ze druk bezig.
Jezelf beveiligen mag niet volgens de wet, dus moet jij je hond en jezelf maar door die monsters laten opvreten. Hebben ze weer een nieuwtje voor het 8 uur journaal.

Reacties

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#116 Re:

2013-08-11 00:21:17

#115: -

De politie doet hier helemaal niets mee. Onlangs heb ik een melding gedaan bij de politie; een meneer liep met zijn onaangelijnde argentijnse dog richting AH, parkeert de hond onaangelijnd en gaat op zijn gemak boodschappen doen. Ik kon dit alles vanuit mijn woning aanschouwen. De hond heeft zeker 20 minuten onaangelijnd voor de deur gezeten. Heeft zich ook niet verroerd. Heel braaf, natuurlijk, MAAR HET MAG NIET EN IS BIJZONDER OVERANTWOORD OP VELE FRONTEN!! Nadat ik melding hiervan heb gedaan bij de politie, is deze man nog ruim een kwartier op een bankje voor de supermarkt blijven zitten. De agent die mij te woord stond, zei dat wanneer collega's in de buurt zouden zijn, hij ze er even een kijkje zou laten nemen. Geen agent gezien, natuurlijk.