Poezenboot

Quoted post

hotemetoot

#83 triest!!!!!

2014-02-18 14:24

het lijkt me toch wel logisch dat als iemand 34 pups invoert in een mobilehome dat mensen zich vragen gaan stellen. waarom pups? en niet de zieke moederhonden en oudere dieren naar hier halen? waarom geen project opzetten om de dieren daar te steriliseren? ik zal hier niet meteen gaan roepen dat iemand een onmens is, maar erg mogen toch wel vragen gesteld worden omtrent de handelswijze?? normaal gezien hoort zo'n organisatie volledig transparant te zijn... en zouden er dus ook geen problemen mogen zijn. worden de pups gesteriliseerd? worden ze ook echt op alles gecheckt, en niet zomaar even "bekeken" gooi gewoon al jullie zaken open, dan heb je dit soort dingen niet... en nu maar wachten tot ik door alle mensen die toch ooooooh zo graag een "zielige" puppy in huis nemen wordt uitgescholden :) ik vang al jaren verwaarloosde belgische honden op... je weet wel, die jullie inruilen voor een "zielige" puppy uit griekenland die jullie "gered" hebben!

Reacties

Gast

#84 Re: triest!!!!!

2014-02-18 14:55:36

#83: hotemetoot - triest!!!!!

Maar er zijn toch ook volwassenen honden die ze redden en er is een opvangcentrum in Griekenland. Alle dieren worden behandeld en gesteriliseerd. De realiteit in Griekenland is vaak anders dan in België en soms zijn het alleen maar pups die het overleven of nog plaatsbaar zijn. Deze dieren worden niet naar België gebracht met winst in oog, eigenlijk kosten ze meer geld om te behandelen dan wat een nieuwe eigenaar betaalt. Dat is toch geen business..

Ik vind het gemakkelijk te beoordelen zonder enig bewijs of beeld over de situatie. Iedereen die deze operatie vreemd vindt mag toch zelf eens gaan kijken. Als iemand vragen heeft, ben ik 100% zeker dat Mieke die vragen zal beantwoorden en graag alle details omtrent de honden toelicht. Het is ook mogelijk haar te helpen als een vrijwilliger en de poezenboot en de griekse honden met je eigen ogen gaan zien (als de FOD nog ooit stopt met leugens spreiden en poezenboot saboteren).