wij gaan vóór windmolens in Mol!

Quoted post

Gast

#89 Re: Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

2014-03-12 12:09

#8: NIMBY - Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

Het bos verdwijnt niet omdat de windturbines er komen, de basis van de turbines komen in het bos te staan en de wieken komen er boven uit. Dat is dan weer foute info die Uzelf verspreidt! Het betreft een "aangeplant" bos dat voornamelijk bestaat uit uitheemse dennenbomen, die men bijna overal probeert weer te verwijderen om de oorspronkelijke vegetatie opnieuw te herstelen. Zo "waardevol" is dit stukje natuur dus ook weer niet...

Reacties

yimby voor de natuur
Gast

#91 Re: Re: Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

2014-03-14 11:30:53

#89: - Re: Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

uit het aanvraagdossier van ecopower:'Alhoewel het landschap rond de projectzone momenteel voor een groot deel bosrijk en groen is, moet het met respect tot de projectzone momenteel voor een groot deel bosrijk en groen is, moet het met respect tot de gewestplanbestemming beschouwd worden als tijdelijk bebost gebied voor kerninstallaties. Met het inkleuren van het gewsestplan geeft de overheid aan dat deze zone in de toekomst ontwikkeld zal worden voor industriële kernactiviteiten. Vermits de Vlaamse overheid bijkomend op zoek is naar 7000 ha industriegebied, is het evident dat in eerste instantie naar bestaande zones met industrieel karakter gekeken wordt'

volkgens sommige is het inderdaad dus 'maar' een tijdelijk minder waardevol bosgebied dat in de toekomst zal moeten verdwijnen om plaats te maken voor industriegebied. Economisch gezien is industriegebied inderdaad waardevoller dan bosgebied.

Ik wist niet dat groen Mol zo stond te springen om een zonevreemde bos om te vormen naar een industriezone, want dat zal er op termijn gebeuren als men nu de eerste industriëele stappen zal zetten.

Jullie zouden er beter mee voor ijveren dat het bos behouden blijft en gevrijwaard wordt van elke industriëele activiteit.

ja ik wil nog natuur in mijn 'achtertuin'