Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Quoted post

De boemerang

#2408 Re:

2014-05-14 08:03

#2407: -

"Nee, in het geheel niet. Ik vind selectie op basis van onderwijsniveau verantwoord, net zoals bij religie. Gelieve uw kleinerende opmerkingen trouwens voor uzelf te houden."

U laten zien dat u tegen(grond)wettelijke en discriminerende ideeën propageert en u dat volkomen normaal vindt, omdat anderen dat ook zouden doen, is niet kleinerend bezig zijn. U zelf maakt zich klein. Onderwijsniveau als selectiecriterium is toch echt wel heel wat anders dan geloofsovertuiging als selectiecriterium. Of het eerste door de beugel kan is ter discussie te stellen, het tweede is domweg het negeren van de vrijheid van meningsuiting. Nu u weer.

Reacties

Gast

#2410 Re: Re:

2014-05-14 11:54:21

#2408: De boemerang - Re:

U vindt "Al te vaak gaat evolutie mij veel te langzaam." dus niet kleinerend. Wat een niveau. Gewoon omdat u het niet eens bent met iemand.

Islam is geen vrije meningsuiting. In Islamitische landen word je als moslim geboren en is het bij wet verboden om afstand van je godsdienst te nemen. Op geen enkel moment is er dus een bewuste keuze. De regels binnen die religie zijn niet compatibel met onze grondwet. Dat is trouwens een wereldwijd probleem. Islamitische minderheden functioneren nergens goed of het nu gaat om de Filippijnen, China of landen in West-Europa.

In plaats van tolerantie tov een ideologie die het niet verdient, zouden we beter ex-moslims steunen, mensen die het juk van zich hebben afgeworpen. Zij zijn vaak goed geïntegreerd en kunnen een platform zijn voor moslims die de stap nog moeten zetten. Dat vergt natuurlijk ook moed van ons.