Dorpsfeest op Schiermonnikoog: ophangen van een haan

Quoted post

Gast

#1077 Re: Re:

2014-06-07 08:22

#1074: - Re:

Nou laat ik het dan zo stellen: Er zijn veel ergere dingen in deze wereld dan het ophangen van een haan in een kooi in de hitte die daar misschien inderdaad last van heeft, maar er toch levend uitkomt, dat verzeker ik u. Ik vind dit echt zonde en kan me hier boos over maken, gewoon om het feit dat iedereen zoch gaat bemoeien met een eilander traditie, afblijven jullie. En ik ben overgens geen eilander.

Reacties

Gast

#1081 Re: Re: Re:

2014-06-07 08:44:42

#1077: - Re: Re:

Zak even lekker in de stront met je eilandertradities. Bord voor je kop zul je bedoelen! Een dier is weerloos, niets laffer dan dit! Tradities kunnen ook omgezet worden in positievere dingen. Ga lekker feestvieren ,maar laat dieren met rust.Jij maakt je boos? Huh? Ik maak me boos om simpele zielen zoals jij,die een wereldvreemd referentiekader hebben. Normen en waarden van een middeleeuwse boer!

Gast

#1102 Re: Re: Re:

2014-06-07 09:42:13

#1077: - Re: Re:

Wij komen niet op voor de eilanders, noch voor hun discutabele gebruiken en tradities; wij komen op voor de dieren, die blijkbaar in dezen geen stem hebben. Wanneer de Wadden staan voor alles wat Natuur heet, maar het vervolgens weer teniet doet met dit soort zinloze akties, hebben wij het recht om op onze achterste benen te gaan staan.