Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Gast

#7387 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-14 17:32

#7383: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Interessant dat u het voorbeeld van een man die een kind een ijsje aanbiedt noemt. Onlangs is in België een man van middelbare leeftijd gemolesteerd door een groep mensen, omdat hij in het park een kind een ijsje aanboodt. Toen de stofwolken waren opgetrokken, bleek de man geen enkele andere bedoeling te hebben gehad dan een kind een plezier te doen. Het beeld van de 'pedofiel' bestond enkel en alleen in het hoofd van de meute, die zichzelf versterkte met die preconceptie.

Als ik in een omgeving verkeer waarin uitsluitend negatief over Marokkanen gesproken wordt en ik op Facebook alleen maar 'likes' tegenkom als er iets negatiefs over moslims gezegd wordt, dan gaat dat beeld voor mij 'werkelijkheid' worden. Niet omdat het werkelijkheid is, maar omdat ik niets anders meer zie of hoor.

Je moet niet een opinie vormen, maar je zult altijd een opinie vormen, omdat dat de natuurlijke gang van zaken is voor een mens. Realiseer je alleen altijd hoe die opinie gevormd is, waar die vandaan komt. Is het wel jouw opinie, of is die voor een groot gedeelte (geheel?) gevormd omdat je dan prettiger in je omgeving past? De "is dat wel zo"-vraag. Als iedereen om mij heen altijd alleen maar over voetbal praat, ga ik dan ook over voetbal praten omdat voetbal mij interesseert of hou ik werkelijk van voetbal?

Je kunt in het leven alleen maar 'juiste' beslissingen nemen (en dus bijdragen aan de samenleving), als je je altijd terdege bewust bent van waarom je die beslissing neemt en wat de consequenties ervan zullen zijn (voor zover naar beste vermogen te beoordelen). Een beslissing nemen omdat die populair is, of omdat die goed zal vallen in je omgeving, of omdat je er makkelijk mee zult scoren, is per definitie een slechte beslissing. Eenvoudiger gezegd: van een beslissing die niet met het hoofd genomen zijn (onderbuik, hart, penis), zul je op den duur altijd spijt krijgen.

Je schrijft: "Als iemand rondom mij "aan het gas" begint te roepen, dien ik ook wat te doen, ongeacht het feit, dat wat ik gezien en gehoord heb, misschien niet helemaal klopt met was die mensen in werkelijkheid bedoelen." Ja, want diezelfde leuze hoor je tien tegen één ieder weekend wel ergens in een voetbalstadion in Nederland waar Ajax en Jong Ajax spelen. Bedoelen die hooligans hetzelfde? Bedoelen de raddraaiers in de Schilderswijk wel hetzelfde als wat Göring aan Heydrich schreef? Pas als je zonder een zweem van twijfel kunt zeggen wat de werkelijk intentie is, dan kun je die mensen daarvoor ter verantwoording roepen. Haat tegen alle moslims aanwakkeren door te roepen dat de Islam niets anders dan kwaad voortbrengt, is net zo kortzichtig als roepen dat de Westerse beschaving alleen maar goeds heeft voortgebracht.

En als prachtig voorbeeld van die kortzichtigheid, zie opmerkingen 7385 en 7386.

Reacties

Gast

#7389 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-14 17:53:27

#7387: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

'Ik ben ook een Marokkaan' LOL

Dat T-shirt heeft GL op basis de onderbuik, hart, vagina, etc. laten en is niet alleen oliedom maar buitengwoon populistisch en kwetsend voor slachtoffers van Marokkanen ellende.

Gast

#7390 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-14 17:54:46

U lijkt mij een zak hooi, zeg maar een pseudo hulpverlener die door 'crimineeltje's goed om de tuin geleid kan worden. U reactie vind ik lachwekkend.

Gast

#7393 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-14 18:21:27

Volgens mij leeft u in een een sprookjeswereld. Kijkt u even om u heen en kijk ook even naar de Moslimlanden en dan weet u dat het geen verlichting brengt. Wel veel onderdrukking, haat, oorlog, misbruik, uitbuiting en armoede ( ook in die paar rijke Moslimlanden).

De arabische lente bleek een nachtmerrie. Het is een smerige puinzooi en dat met de koran in de hand.

Gast

#7399 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-14 19:08:53

#7387: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  Ja, want diezelfde leuze hoor je tien tegen één ieder weekend wel ergens in een voetbalstadion in Nederland waar Ajax en Jong Ajax spelen. 

http://www.imolaoggi.it/2014/08/13/morte-agli-ebrei-morte-ai-cristiani-manifestazione-pro-isis-in-olanda/

"Zakhar zakhar al jahoed!" Dood, dood aan de joden (dit komt niet voot in het stadium).

Menheer, ik heb allang toegegeven aan jou theorien, Het voorbeeld van de man met het ijsje in het park vind ik jammer voor hem. Zolang hij begrijpt WAAROM mensen verkeerd reageren en iedereen aan elkaar kan uitleggen waarom, en zijn/haar excuses aanbiden vind ik het goed. Communicatie: iedere partij probeert de andere te begrijpen.

En het moet ECHT iedere partij. Niet alleen een partij.

U wilt het "echt"niet horen, eh?

Ik heb niets tegen moslems en tegen marokkanen. maar als ze dood aan iemand roepen , hebben ze een strafbare feit gepleegd. 

Meneer van Aartsem de politie, de staat en idereen moet iets van zeggen en doen. Wilt u dat niet, be my guest! Ik respecteer u, en hopelijk respecteer u mijn mening ook.

Ik wil niet aan de kant staand van diegenen die hebben de deportatie uit hun raam staan kijken zomnder niets te zeggen. Trouwens in Srebreniza....