Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Gast

#7414 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-15 10:14

#7401: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  Ja, nogmaals, roepen dat alle joden aan het gas moeten is ontoelaatbaar en degenen die dat geroepen hebben zullen daarvoor verantwoording af moeten leggen. Maar dat is niet aan jou of aan mij om daarover te oordelen. Het enige zinnige dat je kunt doen is proberen te ontdekken waarom mensen dat roepen en dáár wat aan doen.

...en in uw visie, hoe leggen deze mensen verantwoordelijkheid als de politie rapporteert dat "niets strafbaar is gebeurt"?

En hoe leggen ze verantwoordelijkheid als J. van Aartsen zegt dat "niets ongewoons is geconstateerd" en hij niets doet?

Moeten wij burger hem, of onze stad niet even helpen met zich herinneren waar we voor staan? 

Wie beschermt de Joodse burgers?

Trouwens, u begint uw post door te zeggen dat ik en u moeten niet oordelen, maar de rechter. En wat gebeurt het in een land waar de rechter oordeelt dat het verlvogen van de Joden geen strafbare feit is? Wat dan?

Let op, dit is niet een fantasie van me, het is ECHT GEBEURT. Het begon met allerlee berichten dat de Joden de economie aan het verstikken waren, dat ze liezen en bloedzuigers van de wereld waren, dat ze de oorzaak van al het kawade waren, totodat het groeide tot een staatsvervolging van die volk!

Niemand wilde het "zien", er was geen strafbare feit, iedereen kijkt naar de kolommen mensen die naar de treinen moeten...Tja, niet oordelen, kalm blijven, niet te gek doen...

Nu, 70 jaar later, wat hoor je nog? "alle joden aan het gas"!

In Syrie worden honderden duizend mensen vermoord, kinderen worden vergast en niemand zegt wat over Assad of over die rebellen die mensen gewoon huis per huis afslachten (hoe weet ik het?Want een van mijn collegas komt uit Syrie en hij heeft een broer die daar is gaan vechten en na enkele maanden is terug naar Sweden gegaag, totaal geschokkerd van alles wat hij heeft door de rebellen aan mensen, vrouwen en kinderen zien doen).

De ONU zet geen rechtbank op om deze mensen te veroordelen, op straat komt geen demonstratie die "doodstraf voor Assad" roept, of "stop de rebellen" of weet ik veel.

Wie roept "dood aan de ISIS", gezien dat ze eergisteren 500 Azidis hebben vermoord?

Nee, er komen VLAGGEN VAN ISIS in DEN HAAG om "dood aan de joden"te roepen! En we moeten "niet oordelen", klam blijven. rustig, er is niets mis aan de hand!

In tegendeel,u publiceert stukjes gepubliceerd dat de ISIS door de joden opgericht is! Het is weer hun schuld! En daarna zegt u, "Ohi nee, ik bedoelde het niet zo, ik bedoelde dat niet alles wat je leest is waar". In tegendeel hebben honderden mongolen uw bericht gelezen, en die gaan aan honderden van uw vrienden die dingen vertellen, zonder te zeggen dat het een "grapje"was. In een week zijn ze allemaal zeker dat de genocide allemaal aan de joden te wijten is.

Mijn complimenten!

Reacties

Gast

#7416 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-15 10:53:34

#7414: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Allereerst, erzijn wel degelijk arrestaties verricht naar aanleiding van de pro-Gaza/anti-Israël demonstratie. Blijven volhouden dat "niemand iets deed" is dus nonsens. Ja, jij als burger kunt hem helpen herinneren aan de wet (niet waar jullie voor staan, want dat is strafrechterlijk irrelevant), door aangifte te doen.

Op wat er gebeurt in een ander land, heb jij noch ik invloed. Het zijn de burgers van dat land die zullen moeten proberen om een voor hen werkbare wetgeving te verkrijgen. En als die wetgeving in hun land niet strookt met de universele verklaring van de rechten van de mens, dan kan de regering van dat land ter verantwoording geroepen worden (mits zij de verklaring hebben ondertekend) en aangedrongen worden op ratificatie van de verklaring.

Iedere staat is souverein en geen enkele andere staat mag gaan dicteren hoe het daar aan toe zou moeten gaan. Zie bijvoorbeeld Oekraïne en Rusland. Zie waar de VS (en de Sovjet Unie, destijds) zich overal in de wereld mee meende te moeten bemoeien. Hoe goed gaat het daar, in die landen die democratisch hervormd zijn door de VS? Dat is o.a. Zuidoost-Azië, Afghanistan, Iraq, het Midden-Oosten, die nu, stuk voor stuk, nog steeds brandhaarden zijn. 

Er is nog altijd een heel groot verschil tussen roepen "joden aan het gas" en het opbouwen van een systeem om de joden uit te roeien. Dat roepen (wat ook in de voetbalstadions gebeurt) kan namelijk ook alleen als doel hebben om te provoceren, zonder dat daar de intentie tot daadwerkelijk uitvoeren achter zit. Ik weet niet of dat hier het geval is, dat dienen anderen te constateren.

Niemand heeft gezegd dat er niets aan de hand is. Er zijn geen kamerdebatten, spoeddebatten in de gemeenteraad, politieverordeningen en wat al niet meer omdat er 'niets' aan de hand is. Jij verwijt dat ik de toestand bagatelliseer, maar bagatelliseer jij niet net zo hard dat wat er door de overheid daadwerkelijk aan gedaan wordt? Er zijn wetten in dit land, die gelden voor jou, voor mij, maar ook voor de overheid. De overheid kan haar onvrede niet uiten door met een spandoekje de straat op te gaan en dat was het dan. Die zal andere wegen moeten bewandelen, wegen conform de wet en wegen die tot een constructieve oplossing leiden. Die kan niet met stenen gooien of op de vuist gaan. Want dat leidt alleen tot nog meer onvrede onder de bevolking en dat is dus precies het tegenovergestelde van een oplossing.

En tot slot voor alle duidelijkheid: ik heb enkele stukjes gepubliceerd van anderen die het hebben over de theorie dat de IS door zionisten zou zijn opgericht. Iemand citeren wil niet zeggen dat je het met die iemand eens bent. Het is echter wel zo eerlijk en opbouwend als je naast de vasthangende plaat die hier afgespeeld wordt ook de ander kant laat zien. Er worden hier namelijk geen driehonderd pagina's vol waarheden geschreven, verre van. Naast die eenzijdige, misleidende geruchten laat ik een andere kant zien (er zijn ongetwijfeld nog meer andere kanten), zodat iedereen een eerlijker kans krijgt om zijn mening te vormen, dan wanneer er steeds maar weer dat ene, feitelijk onjuiste geluid te horen is.

En nu jij het toch daarover hebt: er hebben hier ook honderden 'mongolen' (jouw woorden) dag na dag gelezen dat er helemaal niet is opgetreden tegen de betogers die de antisemitsche leuzen hebben geuit en niets is gedaan om de anti-ISIS deomnstratie te beschermen. Dat is pertinente onzin, want er zijn wel degelijk arestaties verricht, de anti-ISIS demonstratie is wel degelijk beschermd door de ME en ook toen zijn arrestaties verricht. Waarom blijven die bedrieglijke berichten hier dan toch dag na dag verschijnen? Wie wil die 'mongolen' doelbewust voorliegen en blijven liegen? Waarom maak je je daar niet druk over? Misschien omdat je het zelf ook deed?

Gast

#7420 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-15 11:08:24

#7414: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Dit vind ik de meest STUITENDE opmerking ever:

'Het enige zinnige dat je kunt doen is proberen te ontdekken waarom mensen dat roepen en dáár wat aan doen.'