Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post

Gast

#72 Re:

2015-02-12 07:57

#47: -  

Ik vind het ongehoord dat er een eiland-mentaliteit ontstaat!

Ik heb 24 jaar in de Oude Sint-Gommarusstraat gewoond en nu 11 jaar aan Goede Herder, God ja, dat is Sint-Katelijne-Waver. Dat was een bewuste keuze omdat mijn ouders opvang kunnen betekenen voor onze kinderen en wij later inspringen voor mijn ouders wanneer dat nodig zal zijn.

Wij als gezin hebben daar dus wel degelijk baat bij. In dat proefproject zou moeten opgenomen worden dat iedereen elke route eens moet nemen, inclusief R6. Succes om tijdig in het nieuwe ziekenhuis of op het werk of school te geraken. In tegenstelling tot wat ik ergens lees "we moeten de school meer bewust in de buurt kiezen", daar ben ik ten stelligste tegen, ik kies de school die wat betreft opvoedingsproject en niveau aansluit bij mijn kinderen. Geen enkele andere school kan een optie zijn. Dicht bij je werk wonen, na een herplaatsing of sluiting van een bedrijfs-site kan je niet telkens je huis verkopen om weer dichtbij je werk te wonen.

De Zavelenberg zou soelaas bieden, maar nog steeds niet genoeg als er 3 bruggen afgesloten worden. Er moet inderdaad iets gebeuren. Ik vermijd Kleine Nieuwedijk telkens, maar ook de R6 en zeker dering van Mechelen. Je eigen buurt proper houden door de problemen naar ergens anders te verschuiven lost het mobiliteits -en milieuprobleem niet op.

We wachten inderdaad de proefopstelling af, maar momenteel zie ik het niet positief in. Ik hoop ten stelligste dat de meerderheid van de stemmen na het referendum gevolgd zal worden door het stadsbestuur. Misschien kan het stadsbestuur ook in overleg gaan met de buurgemeenten? Ik ben een rasechte Mechelaar en vind het jammer dat we afgedaan worden als die boerkes van Katelijne die zich niet moeten komen moeien. In contructieve discussie treden met elkaar ipv het eiland te beschermen.

Reacties

Gast

#73 Re: Re:

2015-02-12 10:28:09

#72: - Re:  

Laat het voor nu en voor altijd duidelijk zijn: het is de bedoeling van het stadsbestuur iets te veranderen aan de mobiliteit in onze buurt. Het referendum gaat niet over voor of tegen de stops of structurele maatregelen.

Het zal de keuze zijn tussen de stops van de proefopstelling en een ander scenario waarbij tevens het sluipverkeer wordt gebannen. Dit zal dan met lussen, éénrichting of een kleiner aantal stops zijn.