Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.

antistop

#26

2015-02-06 17:00

deze stops zijn nergens voor nodig, ze worden door één fractie in onze strot geduwd-hidden agnda's weet je wel!

stopper de stop

#27

2015-02-06 17:02

de bewoners van de Franshalsvest kunnen zich al schrap zetten , al wie van nekkerspoel naar het lyceum moet gaat door deze straat racen  : eerichting ja  lekker optrekken hé, dat er opdezelfde baan integgestelde richting fietsers komen , maakt het allemaal nog meer kamikaze

stop dejuu

#28

2015-02-06 17:04

enkele straten -zolas kleine nieuwendijk (vlak voor de stops )krijgen nu woonerf

de rest "zal bloeden"

stop dejuu

#29

2015-02-06 17:05

Er is al zo een parkeertekort in de buurt 

door de stops vallen er weer heel wat weg (bvb onder brug caputsteen straat

 

 


Gast

#30

2015-02-06 18:57

Zo gaat er op de andere wegen nog meer file komen. Een straat dient om door te rijden en niet om af te sluiten. Dat is nu eenmaal de vooruitgang. Zo kan iedereen beginnen klagen over het toenemende verkeer en dan kan je nergens meer door. Wat met de winkeliers???

Gast

#31 Re:

2015-02-06 19:05

#6: buurtbewoner -  

 ZIELIGE REACTIE, we spreken over een uur s'morgens en een uur s'avonds...

Buurtbewoner

#32 Re: Re:

2015-02-06 19:29

#31: - Re:  

 Als ik merk hoeveel mensen hier de petitie tekenen en niet onze wijk wonen...

Dat is wel gemakkelijk, de poblemen op die manier verschuiven.

Dat is dus toegeven dat je onze straten gebruikt als sluipweg.

Graag wat solidariteit, gun ons ook een aangename woonbuurt

die niet opgeofferd wordt aan de auto.

Bezorgde ex-buurtbewoner

#33

2015-02-06 20:01

Wat ik me afvraag is:

 

  • 3 stops, 20m enkelrichting grote nieuwedijkstr, absurde lussen,... Zijn al deze zaken nodig tesamen?
  • er wordt een alternatief voorgesteld, maar er wordt geen mogelijkheid gecreëerd om een van de elementen van de huidige opstelling weg te nemen. Kan dit niet aan bod komen bij de buurtvergadering of bij het referendum?
  • Er werd contact opgenomen met de winkeliers, maar niet met de klanten. Alsook met de ouders die hun kinderen dienen weg te brengen met de wagen naar onthaalouders, naar school of naar creches zullen minder,gemakkelijk op.hun bestemming geraken
  • ...

zoals het er nu voorstaat, zal dit voor veel meer overlast zorgen dan dewelke er nu is.

 

wat vinden jullie dat wel mag veranderen en welke is de minst goede verandering?


Gast

#34 Re:

2015-02-06 22:06

#33: Bezorgde ex-buurtbewoner -  

Ik ga helemaal niet akkoord met je stelling dat er meer overlast zal zijn. Dit is onmogelijk. De hele stroom auto's uit SKW & Putte zal helemaal wegvallen. Zij zullen enerzijds misschien kiezen om met de fiets te komen, of anderzijds toch moeten aanschuiven via de R6 of langs De Nekker. De Nekkerspoelstraat staat sowieso al vol, dus daar gaat er echt geen verkeer bijkomen. En OP TERMIJN zullen er misschien ook mensen dichter bij hun werk komen wonen, een school dichterbij kiezen, ... We moeten stoppen met zo op korte termijn te denken, maar ook op lange termijn durven kijken.

Ik ga wél akkoord dat het referendum een domme zaak is. Die is er enkel en alleen gekomen op vraag van het actiecomité. Het initiële plan was altijd om een scenario uit te werken met vertegenwoordigers uit de buurt (waarbij de woordvoerder van het actiecomité door een ruime vertegenwoordiging van zijn cluster expliciet niet aangewezen werd als ambassadeur) en dat scenario uit te testen en aan te passen waar nodig en nuttig. Verkeersexperten (dat zijn dus mensen die niets anders doen dan dit) hebben de stad geduid op het feit dat als je iets test, je best het meest verregaande test omdat je daar het meeste uit leert.

Heel deze werkwijze is door het actiecomité op z'n kop gezet. Zij sturen al de hele tijd op géén verandering, ze geloven als een soort sekte dat het sluipverkeer magisch gaat verdwijnen als de files op grotere wegen zijn opgelost. Stel dat er een magische manier zou bestaan, dan zou dat voor NOG meer verkeer in onze buurt zorgen. Want hoe makkelijker het is om de auto te gebruiken, hoe meer de auto zal gebruikt worden. De enige manier (daar heeft bvb. Nederland op in gezet, maar ook Kopenhagen, Hamburg, ...) is volop de kaart van de fiets kiezen en exact die structurele maatregelen nemen die hier in de buurt nodig zijn. Daar zijn fileproblemen verbetert en kun je contradictorisch door het een beetje moeilijker te maken voor de auto, het net beter bereikbaar houden voor auto's. Een andere optie is een sterk uitgebouwd openbaar vervoer met snelle metro's en trams, maar daar is onze stad helaas te klein voor, of zijn de budgetten niet haalbaar.


Gast

#35

2015-02-06 22:20

Goed idee zo'n petitie. Er werd tijdens een vergadering vorige week gezegd dat betrokken burgers op de hoogte waren van de plannen. Vanaf De Goede Herder naar SKW toe is dat niet het geval geweest. Wij worden voor een voldongen feit gesteld en kunnen straks geen kant meer op.
gefrustreerde buurtbewoner

#36 Nieuwe verkeerssituatie

2015-02-06 23:12

Waar is Bart Somers & CO eigenlijk mee bezig ?? Extra héél wat straten te moeten rond rijden om uiteindelijk aan je eigen woning te kunnen geraken ???? Volstond het niet om een " zone 30 " in te voeren zoals nu al op zovele plaatsen het geval is. Ik moet nu al extra vroeg vertrekken om tijdig op werk te geraken 's morgens, wat gaat het dan worden..nog vroeger vertrekken daar ik dan serieus moet rond rijden om uiteindelijk op de goede baan te geraken. Als je dan bedenkt dat je in de buurt woont van een multinational bedrijf zoals een telenet..dan weet je het wel zeker. Eigenlijk hoort zo een groot bedrijf niet thuis op de plaats waar ze zich nu bevinden. Hoort thuis aan de buitenrand van de stad. Het verkeer zal al véél gemoedelijker zijn als het zich daar niet meer zou bevinden. Maar 't ja, het zal voor ons stadsbestuur en Somers een worst wezen daar zij zich niet in die "zone" bevinden denk ik en er dan ook geen last van hebben. Eerst nadenken vooraleer je iets uitvoert is toch niet teveel gevraagd hoop ik in plaats van  omgekeerd. Ik kan hierbij zeggen dat ik midden in de nieuwe planning woon en het verschrikkelijk vind op deze manier die ons te wachten staat. NOG MEER VERKEERS OVERLAST, IS DAT DE BEDOELING...IK DACHT TE MENE VAN NIET !!!


Gast

#37 Re: Re:

2015-02-07 00:42

#34: - Re:  

 Inderdaad, goed om dit te lezen in plaats van de verzuurde opmerkingen van een De Wilder-gehalte...

Beste buurtbewoners, wees eens niet bang van een beetje verandering...


Gast

#38 Thuis in Nekkerspoel

2015-02-07 00:49

By the way, raadpleeg eens de facebookpagina en de website van Thuis in Nekkerspoel. Een mooi initiatief, waarbij iedereen aan bod komt en respectvol bejegend wordt. Dit in tegenstelling tot de facebookpagina van het eenmansactiecomité Nekker-Noord, waarbij kritische stemmen geweerd, gedenigreerd en afgedreigd worden. Oorlogstaal op bavianen-niveau.


Gast

#39

2015-02-07 10:05

Komplete waanzin voor degen die het ergste gestraft worden, de inwoners van deze wijk, want die zullen nu hun weg moeten zoeken en zo zich zelf moeten schuldig maken aan sluipverkeer. Laat alles zoals het is !!! Voor mij hoeft er geen verkeersplan opgemaakt worden. Ik woon al sinds mijn geboorte in deze wijk en ondervind er helemaal geen last van het verkeer.

Gast

#40 Re:

2015-02-07 10:24

#39: -  

 Ik ik ik ik. Denk ook eens aan de mensen die er wel last van ondervinden en de kinderen die elke dag meer en meer gevaar lopen als ze naar de school willen/moeten gaan.

En zone 30 haalt niets uit, de gemiddelde snelheid is hetzelfde in een zone 30 als in een zone 50 volgens onderzoek van het BIVV.


Gast

#41 Re: Re:

2015-02-07 13:21

#31: - Re:  

 Mijn zoon woont in Dalenborchtstraat moet alle dagen richting Willebroek vriendin naar Antwerpen.

De buurtbewoners die deze stops willen wonen bijna allemaal aan de andere kant van de brug dus gemakkelijk te rijden naar de stad en naar de opritten voor R6 en E19.

Woon maar eens achter de brug dan zul je zoveel praat niet meer hebben.

Ik wandel alle dagen met de hond van mijn zoon 's mogens en in de namiddag in de straten waar U het over hebt , deze zijn integendeel helemaal niet druk alleen tijdens de spits en wanneer de school stopt of begint. 

Verder heeft de stad gezorgd voor de nodige hindernissen door de voetpaden helemaal rond te leggen aan de hoeken  zodat alles vast zit en dit de indruk geeft dat het enorm druk is.

Wat vindt u van de scholen Sitn-Pieter, Libertus en Dijkstijn nu deze straten drukker zullen worden.

Mogen deze kinderen zich niet veilig meer verplaatsen.


Gast

#42 Re: Re: Re:

2015-02-07 13:38

#41: - Re: Re:  

 Wat een ecologische voetafdruk gaat dit worden.

Langere files, het roet vliegt ook naar de Caputsteenstraat!

Meer bezine

Meer tijd.

Bewoner Dalenborchtstaat

Maarten

#43

2015-02-07 14:49

Beste wijkbewoners en Sint-Katelijne-Waverenaars,

ik zie dat hier een petitie opgestart is tegen een proefproject. Een proefproject betekent dat er iets getest wordt en vervolgens geëvalueerd en eventueel bijgestuurd wordt. Wat voor zien heeft het om tegen een proefopstelling te mobiliseren? Je kan een petitie organiseren om meer inspraak vanuit SKW, of tegen het FINALE scenario, maar tegen een proef die maar enkele maanden duurt? Onze hele wijk baadt in een onaangename sfeer (ik druk me voorzichtig uit) door stemmingmakerij. Als ik de reacties op dit forum lees, kan ik niet anders dan besluiten dat de petitie daar nog een schepje bovenop wil doen en dat vind ik spijtig (en ik druk me weer voorzichtig uit).  Geef het proefproject aub een kans, als je inspraak wil, richt je dan tot het gemeentebestuur van SKW en probeer mee te denken aan een oplossing voor de verkeersproblematiek.

Trouwens, zoveel omrijden doe je niet vanuit SKW als je langs de boerenkrijgstraat moet rijden ipv langs de Grote Nieuwedijkstraat. Exact 900 m en 1 minuut extra. Aanschuiven op de Nekkerspoel doe je sowieso, met of zonder proefopstelling. Het openbaar vervoer rijdt trouwens geen meter om. En ik weet dat het hier vloeken in de kerk is, maar als je de fiets neemt, is het 7km tot in het centrum van Mechelen. Goed voor het milieu, goed voor je portemonnee, goed voor je gezondheid, nauwelijks tijdverlies (zelfs winst als je een parkeerplaats moet zoeken) en goed voor de mensen die langs je oude autoroute wonen. Winst voor alles en iedereen.

Groeten

Bart

#44 Re:

2015-02-07 15:31

#43: Maarten -  

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, beste Maarten.

Je slaat de nagel op de kop met deze heldere analyse.


Gast

#45 Re:

2015-02-07 16:46

#43: Maarten -  

 Zou het kunnen dat er toevallig ook mensen zijn die niet kunnen fietsen?


Gast

#46 Re: Thuis in Nekkerspoel

2015-02-07 16:48

#38: - Thuis in Nekkerspoel 

 Uw eigen woordgebuik liegt er anders ook niet om !


Gast

#47

2015-02-07 17:25

Eigenlijk is dit ongehoord. Mensen uit Sint-Katelijne-Waver (zelfs uit Tremelo) die willen beslissen over de mobiliteit in onze woonwijk. Misschien kunnen wij vragen om de Zavelenberg weer vrijgeven voor het doorgaand verkeer en de stops daar weg te nemen? Dan zijn de problemen opgelost en worden ze niet verschoven naar onze wijk. 

Ik denk dat wij als buurtbewoners best geplaatst zijn om te oordelen over dit proefproject. Het zal niet meer zo zijn er zoals bij het referendum van 2006 dat er mensen van buiten de wijk opgetrommeld worden om ons lot te bezegelen.

Het is zo klaar als pompwater wie hier achter dit initiatief zit. Diezelfde persoon die zo graag mensen opjut tegen plannen die niet zijn denkraam passen. 

Het gaat om een proefproject van drie maanden. Helaas maar drie maanden. Een proefproject zou minstens zes maanden moeten duren, om de postieve gevolgen te ervaren. Als jullie zo zeker zijn dat een grote meerderheid er tegen is en achteraf daarover mag stemmen, waarom dan deze petitie? Of voelen jullie ook aan dat er minsten evenveel mensen deze aanpak wel gunstig gezind zijn en maakt jullie dat onrustig?

 


Gast

#48

2015-02-07 19:27

Honderden tegen, enkelingen voor ... toch doordrijven -> Mechelen beweert inspraak aan burgers te geven -> wat begrijp ik niet? Mechelen voert getto's in? Mechelen = dictatuur? Met stops kilometers rondrijden en in gigantische files gaan staan om kinderen naar school/grootouders te brengen ... om ecologische redenen? Een rijdende auto is minder belastend dan een auto in de file.
Anti-stop

#49 Re:

2015-02-07 19:35

#47: -  

 Mensen die hier niet wonen hebben hier nog wel ouders wonen om kinderen naar toe te brengen als deze nog niet naar school gaan of ziek zijn. Dus ja ik heb hier wel degelijk belang bij.

Voor zo'n ingrijpende wijzigingen vraagt men eerst inspraak zonder dit door de strot te duwen van honderden mensen die tegen zijn in vergelijking met de enkele positivo's.

De reden van deze petitie is zeker niet ingegeven door de vrees dat 'tegen' en 'voor' in elkaars buurt zullen liggen.


Gast

#50 Re: Re: Re:

2015-02-08 08:26

#32: Buurtbewoner - Re: Re:  

 Gij zijt ne verzuurde mmens, nen ongelooflijk dikke egoïst! Maak jezelf en ons gelukkig en ga in een bos wonen!!.