Geencrematoriumwijkfrankrijk

Quoted post

Gast

2015-02-20 14:56

Beste buurtbewoners, 

Namens de gemeente Harderwijk wil ik u laten weten dat we de opmerkingen op deze website volgen en meenemen in het locatieonderzoek voor een eventuele crematorium waar we op dit moment mee bezig zijn. Naast de Elzenhof worden er ook andere locaties onderzocht of die geschikt zouden zijn voor een crematorium. We verwachten half maart de conceptresultaten van het onderzoek te hebben. Deze worden dan eerst besproken met het college en belanghebbenden, zoals met u als omwonenden. 
Naar verwachting wijst het college in april de locatie aan voor het crematorium in de gemeente Harderwijk. Daarna wordt dit in de raad besproken en na de zomervakantie besluit de raad pas definitief over de locatie.

We merken na het lezen van de website op dat er mogelijk onduidelijkheid is of vragen zijn over bijvoorbeeld hoe een crematorium er uit ziet en hoe het zit met verkeerssituaties. Op de website www.harderwijk.nl/crematorium kunt u informatie voor zover nu bekend is lezen. Mocht u andere vragen hebben of meer informatie willen over dit onderwerp, dan kunt u contact opnemen met ondergetekende via gemeente@harderwijk.nl of telefoonnummer 0341 411 911.

Met vriendelijke groet,
Klaas Jan Bakema
gemeente Harderwijk

Reacties

Gast

#25 Re:

2015-02-20 16:46:45

#24: -  

Een prima locatie zou het gebied achter de Nobelstraat kunnen zijn. Dit ligt in een mooie groene omgeving buiten het industrieterrein, geen omwonenden en ontsluiting kan via het industrieterrein. Die gronden zijn vzv bekend ook eigendom van de gemeente. Nu geen tegenwerpingen maken dat dit niet zou kunnen vanwege milieutechnische overwegingen of bestemmingsplannen!

Gast

#26 Re:

2015-02-20 18:18:25

Fijn dat de gemeente het proces nog even schetst. Heb geen idee welke locaties er worden onderzocht (kan de gemeente daar misschien iets over zeggen?) en wat de toetsingscriteria zijn (ben ik ook heel benieuwd naar) maar ik durf de uitkomst van het locatieonderzoek wel te voorspellen....

Mij is het wel duidelijk, de kaarten zijn geschud. Voor de vorm wordt er nu nog wat onderzoek gedaan. Dat (gemeenschaps)geld had de gemeente zich wel kunnen besparen.

En zoals hiervoor ook al door iemand is opgemerkt, eerst een woonwijk vol bouwen en als alle bouwgrond is uitgegeven diezelfde woonwijk vervolgens met een crematorium (met alle gevolgen van dien) opzadelen, komt op mij over als meer dan onbehoorlijk bestuur. Een fraai staaltje van politiek opportunisme!  

gast

#29 Re:

2015-02-21 09:44:26

Fijn dat de gemeente de reacties en de petitie meeneemt in de besluitvorming. Echter de reacties lezende heersen er nogal wat twijfels over dit laatste. Blijkbaar geeft de gemeente wel vaker de mensen een bepaalt gevoel van meedenken en dat er rekening gehouden wordt met de bevolking .... maar gaat gewoon haar gang. Is dit hogere politiek? Er is blijkbaar weinig vertrouwen! Zal het dit keer anders zijn? Laten we het hopen, zodat de politiek een beetje vertrouwen weer terug kan winnen.