Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post

ik

#443 Re: Re: #435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-26 14:28

#437: - Re: #435 Re: We zijn allemaal IK 

 Mooi! We zullen dan toch nog door dezelfde deur, ik bedoel, zelfde straat kunnen als het stof is gaan liggen.

Een oplossing die ideaal is voor iedereen bestaat natuurlijk niet, anders was ze al lang geleden uitgevoerd. Maar er is nu overlast op bepaalde plaatsen. Door een aanpassing verplaats je de last, maar hopelijk meer gespreid zodat het slechts last is en geen overlast. En de enige manier dat mensen hun rijgewoonte fundamenteel aanpassen (langere routes nemen langs R6), is om het minder aangenaam te maken om door/rond deze wijk te rijden. Alleen gedragsverandering van autorijders (minder rijden, omrijden) kan de overlat en last beperken en terug naar veilige waardes brengen.

De 250pae/hr waardes als grens voor 'leefbaarheid' voor woonstraat zijn volgens mij uitgevonden in een ivoren toren. Laat ons zeggen dat dit de grens moet zijn voor 'overleefbaarheid'. Leefbaarheid, en een 'aangename' woonstraat, dan denk ik eerder aan 30 pae/hr als maximum. De plannen moeten dus ver durven gaan om gedragsverandering te bekomen. Zolang die gedragsverandering er niet is, en dat kan paar jaar duren, zal er last zijn, maar hopelijk dus geen overlast meer. En kunnen we van overleefbaar naar leefbaar gaan, en misschien, voor sommigen straten tot een aangenaam niveau.

Voordeel van dichtbij de stad te wonen is dat je met de fiets kan, je moet niet steeds met de auto. Maar dan moet je ook wel veilg kunnen rijden.

Ik hoop echt op een langzame mentaliteitsverandering, die elk voor zichzelf kan maken. Elke rit die je niet maakt of anders maakt, verlicht de last voor iedereen. En dan zal de last die nu nog grotendeels verschuift om een buurt leefbaar te maken/houden, langzaam minderen. En op die plaatsen waar de last groter wordt, kan je ook matrgelen vragen/eisen om de veiligheid/snelheid te verbeteren.

Onze mobilitiet oplossen gaat pijn doen, er is geen andere mogelijkheid...

 

Reacties


Gast

#448 Re: Re: Re: #435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-26 20:40:20

#443: ik - Re: Re: #435 Re: We zijn allemaal IK 

Zo zie je maar dat je met een constructief gesprek verder komt dan met verwijten naar mekaar te gooien.

Als alle partijen bereid zouden zijn om met elkaar te praten, dan zou er een plan uit de bus kunnen komen waar niet iedereen 100% achter staat, maar wel een plan waar een grote meerderheid zich in kan vinden.

Laat het ons hopen.