Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug


Gast

#426 Re: Re: Re:

2015-04-23 20:22

#425: - Re: Re:  

Als je niets beter te zeggen hebt, dan zwijg je beter. Het valt me op dat de voorstanders alleen maar kort reageren op argumenten van de tegenstanders maar zelf zo goed als geen deftige argumenten kunnen voorleggen die hun plannen steunen. Jullie weten goed genoeg dat al jullie plannen de problemen alleen maar verplaatsen en niet oplossen en dus geen enkel degelijk argument kunnen voorleggen die voor iedereen een beetje aanvaardbaar is.


Gast

#427 Re: Re: Re: Re:

2015-04-24 09:24

#426: - Re: Re: Re:  

 Tja, als we echt op alles moeten reageren bij wat de zuurpruimen schrijven, dan kunnen we heel der kronieken aanleggen. Plus, leugens en fabeltjes zijn moeilijk, zoniet onmogelijk, te herleggen...laat staan de moeite waard... 


Gast

#428 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-04-24 10:55

#427: - Re: Re: Re: Re:  

 Zijn de voorstanders geen zuurpruimen? Klagen dat er teveel verkeer door hun straat komt. Laten we onze problemen op anderen afschuiven en als die dan klagen dan zijn het maar zagers, azijnpissers en zuurpruimen. Als ik alle dagen mijnen hond voor uw deur laat kakken moet ge ook niet klagen, anders zijt ge toch maar nen azijnpisser.


Gast

#429 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-04-24 11:01

#427: - Re: Re: Re: Re:  

 Zie je wel dat ik gelijk heb.  Weer een kort antwoord met alleen commentaar op de tegenstanders maar met geen enkel argument in.

Buur

#430

2015-04-24 19:03

Dit bewijst maar eens te meer dat jullie  NIKS maar dan ook NIKS geven om de veiligheid van onze fietsertjes op de GND straat. Ik hoop van ganse harte dat er geen ernstige ongelukken gebeuren de komende weken als de proefopstelling weg gaat. 


Gast

#431 Re:

2015-04-24 22:52

#430: Buur -  

Je snapt het echt niet hė. Ik sta er volledig achter dat de veiligheid in de GND verhoogd wordt. Maar niet door het afsluiten van de wijk. Daardoor komt er bovenop het verkeer dat er nu al is, al het extra verkeer nog eens bij waardoor het voor onze kinderen aan onze school (Dijkstein) ook gevaarlijker wordt. 

De veiligheid verhogen, ja, maar niet ten koste van de veiligheid van anderen. ik hoop van harte dat er geen ongevallen gebeuren aan GEEN ENKELE SCHOOL, maar ik zou niet willen dat aan een andere school iemand verongelukt door maatregelen waarvoor ik gekozen zou hebben en dat is net wat jullie nu doen door de wijk af te sluiten.

Kijk dus eerst naar jezelf en de gevolgen van je keuzes voor je anderen beschuldigd !!!


Gast

#432 Re: Re:

2015-04-24 22:57

#431: - Re:  

trieste reactie weer, Zo blind van zijn eigen gelijk.


Gast

#433 Re: Re: Re:

2015-04-25 08:42

#432: - Re: Re:  

 En weeral een reactie tegen de tegenstanders zonder een argument om uw standpunt te verdedigen.

Is het gelogen wat ik schrijf ? Is het in de omliggende straten en aan die scholen daar niet gevaarlijker geworden terwijl er bij jullie nu bijna geen verkeer meer is ?

Leg het me uit in plaats van een reactie te schrijven die niets zegt.  Wie weet geef ik je wel gelijk (maar ik betwijfel het).

IK

#434 We zijn allemaal IK

2015-04-25 09:31

IK rij waar IK wil met MIJN auto, wanneer IK wil. Als er iemand in de weg rijd, kleine kindjes of andere, spring maar weg en denk aan UW veiligheid. Soms zie ik een bord waar 70, 50 op 30 op staat, maar als ik geen flik zie rij IK zo snel IK denk dat goed is. IK weet het immers beter. IK woon ook lekker afgelegen en rustig, IK ben dan ook heel slim en kan mij dat permiteren, IK ben geen sukkelaar.

IK heb echter een hekel aan files en aan omrijden, dat kost MIJ tijd, en zoals je weet voor succesvolle mensen TIME is MONEY.

En IK wil kunnen PARKEREN waar IK wil, je denkt toch niet dat IK alles wat ik verzamel in mijn villa ver te voet ga sleuren.

En IK wil ook met mijn auto tot aan de schoolpoort rijden om MIJN kind af te zetten. De scholen zijn alemaal in het stad, en IK vind het niet veilig voor MIJN kind om de fiets te nemen. Er rijden daar immers allemaal egoïstische zakken op de weg die naar niemand kijken, denken dat ze belangrijker zijn dan de rest en denken dat snelheidsregels voor interpretatie vatbaar zijn...

Welke egoïst haalt het dan ook in zijn hoofd om MIJN weg te blokkeren, snappen die dan niet hoveel schade IK hieraan heb. Niemand denkt aan MIJ, gelukkig denk IK nog veel aan mijn eigen om dat te compenseren.

Maar geen paniek, ik krijg mijn gelijk wel, omdat de meerderheid net is zoals mij. De meerderheid heeft een auto, en wil rijden met de auto waar en wanneer het hem uitkomt, de meerderheid denkt liever aan zichzelf. En in een democratie heeft de meerderheid toch altijd gelijk.


Gast

#435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-25 12:53

#434: IK - We zijn allemaal IK 

En nu zullen we dat eens omdraaien.

IK woon in een "woonstraat" en dat is MIJN straat.  Andere mensen moeten niet in MIJN straat komen.  We sluiten alles gewoon af zodat zij niet meer door MIJN straat kunnen maar ik nog wel door hun straten kan want IK verdien dat.

MIJN kinderen moeten veilig naar ONZE school kunnen gaan.  We sluiten dus alles af.  Dat andere kinderen in de omliggende buurten daardoor meer gevaar lopen, dat is MIJN probleem niet.  Als MIJN kinderen maar veilig zijn want die zijn belangrijker.  Anderen moeten die rust maar kopen, ik regel het wel via de politiekers. 

IK heb een hekel aan files.  Dus ik zorg ervoor dat er in MIJN straat toch al geen file is, dan moet IK daar toch al niet aanschuiven of omrijden.  Laat anderen dat maar doen want IK ben veel belangrijker.  Laat de files in andere straten maar langer worden.  Laat de situatie maar in andere straten gevaarlijker worden zolang het in MIJN straat voor MIJN huis, voor MIJN kinderen en voor mijn buren maar veilig en rustig is.  In andere straten zie IK dat niet en dat is dus ook MIJN probleem niet.

Ik heb veel minder betaald voor MIJN rijhuis zonder garage in een drukke buurt dan al die rijken in hun afgelegen buurten maar IK verdien wel dezelfde rust.  IK moet hier niet voor betalen zoals die rijkere mensen, IK verdien dit gewoon.  De openbare parking voor MIJN huis is dus eigenlijk van MIJ want die ligt voor MIJN huis.  Laat ons de buurt afsluiten zodat buitenstaanders MIJN parking niet kunnen afpakken.

Dat is MIJN idee ervan en die is juist.  Ook al vindt de meerderheid van niet, zij zijn fout maar beseffen het niet.  In een democratie heeft de meerderheid gelijk maar niet in MIJN buurt.  Ik wil een dictatuur met MIJ aan het hoofd want IK HEB ALTIJD GELIJK.

Weet je wat ... ga eens naar een psycholoog want aan een minderwaardigheidscomplex kunnen ze nog iets doen.  Of neem eens contact op met slachtofferhulp.  Misschien kunnen die je helpen.  Jij bent blijkbaar toch het slachtoffer van deze maatschappij. 

IK

#436 #435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-25 17:38

Ik had nog nooit van de term meerderwaardigheidscomplex gehoord, maar blijkbaar bestaat dat dus echt bij sommigen.

En er bestaat inderdaad zoiets als MIJN straat. Mijn straat is de straat waar ik woon. Ik voel me daar ook verbonden mee. Het is mijn leefomgeving, mijn buurt. Net zoals het de buurt is van mijn buren. Je bent verbonden met je omgeving, en je wil het beste voor je omgeving. Zonder die logica zou iedereen zijn buurt laten verloederen, en niets geven om zijn buren. De openbare weg is van iedereen, maar het zijn wel de inwoners die zorgen en opkomen voor hun straat, hun omgeving. In die zin is mijn straat, inderdaad MIJN straat.

Ook die 'rijhuisjesmensen' hebben recht op een aangename en veilige leefomgeving. De prijs van een rijhuis is lager. Zo een huis is dan ook meestal veel kleiner, heeft minder privacy, een klein tuintje, minder opbergruimte, geen garage om je bv. fietsen te stallen enzovoort. De buurt is ook drukker, meer woningen op een kleinere oppervlakte. Maar dat wil niet zeggen dat het ook vanzelfsprekend is dat goedkopere woonbuurten een minderwaardige woonkwaliteit moeten hebben. Het gaat hier over het verbeteren van de woonkwaliteit, ten nadele van het autoverkeer dat overlast en gevaar veroorzaakt.

We zijn verslaafd aan het comfort van onze autoverplaatsingen. Die autoverplaatsing is echter schadelijker dan je denkt. Tel eens de huizen waar je voorbij rijdt, tel ze allemaal! Al die huizen krijgen een beetje van je uitlaatgassen, van je rijgeluid, van het risiko op uw onoplettendheid. Je persoonlijk comfort, in ruil voor de last netjes verspreid over anderen.

Soms moeten er keuzes gemaakt durven worden die tegen de logika van een verslaafde meerderheid ingaan. In het belang van de meerderheid, maar dan op langere termijn bekeken.

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn om verkeersoverlast te verplaatsen naar aanliggende straten en wegen die daar niet op voorzien zijn. Wel naar de grote verkeersassen, die ingericht zijn op doorgaand verkeer. Dat mensen daardoor moeten omrijden en iets langer mogen rusten in hun autozetel is de prijs die we betalen voor die verbeterde woonkwaliteit. Een gezondere woonbuurt, minder fijnstof, minder lawaai, minder risiko op ongevallen. Vreemd dat daar zoveel mensen TEGEN moeten zijn.


Gast

#437 Re: #435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-25 18:35

#436: IK - #435 Re: We zijn allemaal IK 

Na die eerste belachelijke post van jou (en mijn belachelijk antwoord erop van mij) is dit eindelijk een post met degelijke argumenten.  En weet je wat, met 90 % ervan ga ik volledig akkoord.

Uiteraard is een straat met rijhuisjes niet minder waard dan een andere straat en hebben die evenveel recht op woonkwaliteit, gezondheid en veiligheid.  Ik heb dit speciaal overdreven omdat u deed alsof alleen rijke mensen door jouw straat rijden en zich van niets iets aantrekken.  Ik woon ook in een gewoon huisje en ik rij zelf ook dagelijks met de fiets naar het werk (door de GND).  Ik rij in de week bijna nooit met de wagen.

De 10 % waar ik niet akkoord ga is dat jij het beste wil voor jouw omgeving maar dat die omgeving niet stopt bij de grenzen van Nekkerspoel.  Het sluipverkeer moet zoveel mogelijk vermeden worden in Nekkerspoel en verplaatst worden naar de grotere verkeersassen schrijf je.  Maar dat gebeurt niet door alleen jullie buurt af te sluiten.  Denk je echt dat al die wagens nu de grotere assen gaan opzoeken ? Nee, die gaan nu door de Boerenkrijg, de Meidoornstraat, de Borgersteinlei, de Nekkerspoelstraat, ....  Zijn dat de grotere assen waarover jij spreekt ? Ik dacht het niet.  De Borgersteinlei bvb. verschilt in mijn ogen niet veel van de GND, alleen is die iets breder.  Dagelijks zijn daar ook levensgevaarlijke situaties voor fietsende schoolgaande jeugd.  Ook daar is geen fietspad.

Ook die mensen hebben recht op woonkwaliteit, gezondheid en veiligheid maar het zijn wel die straten die al het verkeer te verwerken krijgen door het afsluiten van Nekkerspoel.

Best hadden Nekkerspoel, de omliggende wijken en/of de gemeentebesturen van Mechelen en Katelijne samen gezeten om een gezamelijk verkeersplan op te stellen.  Je schrijft dat je het probleem niet wil verplaatsen maar dat is wat er nu juist wel gebeurt door het zo lokaal in Nekkerspoel alleen aan te pakken en het is dat wat mij aan deze plannen stoort.


Gast

#438 Re: Re: Re: Re:

2015-04-25 19:01

#433: - Re: Re: Re:  

Uitleggen heeft geen enkele zin bij jullie is wel gebleken. 

Alles wordt toch weer verdraaid en in leugens verpakt. 


Gast

#439

2015-04-25 19:03

de meerderheid... de meerderheid....als de meerderheid akkoord is om homo's van daken te gooien...

veiligheid gaat voor op de meerderheid...


Gast

#440 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-04-25 19:16

#438: - Re: Re: Re: 

Telkens als er iemand eens iets deftig schrijft met degelijke argumenten voor de genomen maatregelen (zoals in post 436) dant komt er iemand zoals jij weer iets belachelijks schrijven. 

buur

#441

2015-04-25 19:30

GND kan alleen maar blijven functioneren als deze (bovenlokale) verbindingsweg voor auto's, bussen EN fietsers in de twee richtingen als ALLE - ik herhaal - ALLE parkeerplaatsen geschrapt worden, en er een buurtparking wordt voorzien (zoals nu door voor het voorste stuk dus al gebeurd is). Ik denk dat dit het enige VEILIGE alternatief is.   De buurtwegen (dijkstein/pasbrug) krijgen dan niet al het extra verkeer te slikken. Kan het Actiecommitie en TIN hiermee akoord gaan?


Gast

#442 Re:

2015-04-25 20:54

#441: buur -  

 Dat zou een oplossing kunnen zijn maar ik denk niet dat dat zal lukken. Wat met de ouderen, de minder validen of jonge gezinnen met een baby. Moeten die dan allemaal een paar honderd meter wandelen voor ze aan hun wagen geraken. Dat kan je ook niet maken vind ik.

Misschien de KND, caputsteenstraat en GND (tussen deze twee straten) enkel richting maken. Dan krijgen fietsers toch al meer ruimte. De wagens moeten dan de lus maar volgen. Misschien helpt dat wel tegen sluipverkeer en het maakt het toch wat veiliger. (Het is maar een idee)

ik

#443 Re: Re: #435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-26 14:28

#437: - Re: #435 Re: We zijn allemaal IK 

 Mooi! We zullen dan toch nog door dezelfde deur, ik bedoel, zelfde straat kunnen als het stof is gaan liggen.

Een oplossing die ideaal is voor iedereen bestaat natuurlijk niet, anders was ze al lang geleden uitgevoerd. Maar er is nu overlast op bepaalde plaatsen. Door een aanpassing verplaats je de last, maar hopelijk meer gespreid zodat het slechts last is en geen overlast. En de enige manier dat mensen hun rijgewoonte fundamenteel aanpassen (langere routes nemen langs R6), is om het minder aangenaam te maken om door/rond deze wijk te rijden. Alleen gedragsverandering van autorijders (minder rijden, omrijden) kan de overlat en last beperken en terug naar veilige waardes brengen.

De 250pae/hr waardes als grens voor 'leefbaarheid' voor woonstraat zijn volgens mij uitgevonden in een ivoren toren. Laat ons zeggen dat dit de grens moet zijn voor 'overleefbaarheid'. Leefbaarheid, en een 'aangename' woonstraat, dan denk ik eerder aan 30 pae/hr als maximum. De plannen moeten dus ver durven gaan om gedragsverandering te bekomen. Zolang die gedragsverandering er niet is, en dat kan paar jaar duren, zal er last zijn, maar hopelijk dus geen overlast meer. En kunnen we van overleefbaar naar leefbaar gaan, en misschien, voor sommigen straten tot een aangenaam niveau.

Voordeel van dichtbij de stad te wonen is dat je met de fiets kan, je moet niet steeds met de auto. Maar dan moet je ook wel veilg kunnen rijden.

Ik hoop echt op een langzame mentaliteitsverandering, die elk voor zichzelf kan maken. Elke rit die je niet maakt of anders maakt, verlicht de last voor iedereen. En dan zal de last die nu nog grotendeels verschuift om een buurt leefbaar te maken/houden, langzaam minderen. En op die plaatsen waar de last groter wordt, kan je ook matrgelen vragen/eisen om de veiligheid/snelheid te verbeteren.

Onze mobilitiet oplossen gaat pijn doen, er is geen andere mogelijkheid...

 


Gast

#444 Re:

2015-04-26 16:35

#430: Buur -  

 Dit geeft weer dat jullie niets maar dan ook niets geven om de fietsertjes op de Borgersteinlei...


Gast

#445

2015-04-26 16:37

Plan B goedgekeurd, de stops moeten verdwijnen.

een nu gelukkige senior iiii

#446 Re:

2015-04-26 18:32

#445: -  

 Ja het gezond verstand heeft het gehaald met 63% dat zegt alles over de toestand die zal en moet terug anders,  die van knd kunnen al beginnen janken en zeer vlug die gekleurde vlagjes wegdoen

en ja de mensen van St Kat Waver en andere dorpen zijn terug meer dan welkom vind ik of niet soms ?


Gast

#447

2015-04-26 18:56

Overschot van gelijk, de democratie en gezond verstand heeft gezegevierd daar kunnen wij alleen maar blij mee zijn


Gast

#448 Re: Re: Re: #435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-26 20:40

#443: ik - Re: Re: #435 Re: We zijn allemaal IK 

Zo zie je maar dat je met een constructief gesprek verder komt dan met verwijten naar mekaar te gooien.

Als alle partijen bereid zouden zijn om met elkaar te praten, dan zou er een plan uit de bus kunnen komen waar niet iedereen 100% achter staat, maar wel een plan waar een grote meerderheid zich in kan vinden.

Laat het ons hopen.


Gast

#449 Re:

2015-04-27 06:41

#445: -

de stops zijn niet verdwenen ze staan ergens anders


Gast

#450 Re:

2015-04-27 08:05

#447: -  

 Dat gelooft u toch zelf niet? Of bent u simpel?