Sluit de grenzen!

Quoted post

Anonymous

#98 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 14:02

#94: - Re: Re: Re: Re:  Voor het overige zijn echte vluchtelingen natuurlijk welkom, economische vluchtelingen niet

Maar om te kunnen beoordelen of een vluchteling terechte motieven heeft, zul je de vluchteling eerst moeten toelaten en onderzoeken of zijn asielaanvraag terecht is. Dat gebeurt toch ook?

Wie verdiept zich niet in de problematiek? Jij, dus. Jij raaskalt, omdat je "veilige" landen ziet die er niet zijn. Het feit dat er nog veel te verbeteren is in islamitische landen is nu juist de reden waarom deze mensen vluchten naar andere oorden. Het geloof doet er helemaal niets toe. Je kunt en mag geen mensen hulp onthouden omdat ze een geloof belijden dat jij niet velen kunt. Daarmee, beste anoniempje, ZONDIG JIJ DUS TEGEN DE FUNDAMENTELE RECHTEN VAN DE MENS! Of is dat ook te moeilijk voor je?

Probeer je verstand te gebruiken voordat je anderen gaat uitschelden.

Reacties

Gast

#102 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 15:02:49

#98: - Re: Re: Re: Re: Re:  

U bent bekend met het feit dat Israel een negatief reisadvies heeft afgegeven voor Europa vanwege het toenemende antisemitisme door met name moslims? De Joden hadden niet eens een thuisland en werden als paria's beschouwd door een verwerpelijk regime. Hoe kunt u hun situatie vergelijken met die van moslims die voor andere moslims vluchten? Kunt u mij uitleggen waarom de door mij genoemde landen niet veilig zijn? Waarom zijn rijke, islamitische landen niet veilig voor vluchtende moslims? Ik begrijp heel goed dat Hongarije, Italië, Griekenland en Spanje de vluchtelingenstromen niet aankunnen, maar dat is in principe niet aan de orde, omdat mijn stelling is dat die vluchtelingen hier helemaal niet zouden hoeven te zijn als hun islamitische broeders een handje uit zouden steken. Die vluchtelingen willen ook helemaal niet in de EU-landen van aankomst blijven; ze willen naar Duitsland en Engeland; desnoods Zweden of Nederland. Kunt u mij uitleggen waarom? Is het elders in Europa niet veilig genoeg voor ze? Nogmaals, dat die EU-landen de stroom niet aankunnen begrtijp ik, het gaat nu om wat de vluchtelingen willen. Kunt u mij ook uitleggen waarom het geloof er niet toe doet, volgens u?