Sluit de grenzen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sluit de grenzen!.

Gast

#101 Re:

2015-09-09 14:05

#99: -  

Enig idee hoeveel Nederlanders jullie allang niet meer vertrouwen?

Gast

#102 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 15:02

#98: - Re: Re: Re: Re: Re:  

U bent bekend met het feit dat Israel een negatief reisadvies heeft afgegeven voor Europa vanwege het toenemende antisemitisme door met name moslims? De Joden hadden niet eens een thuisland en werden als paria's beschouwd door een verwerpelijk regime. Hoe kunt u hun situatie vergelijken met die van moslims die voor andere moslims vluchten? Kunt u mij uitleggen waarom de door mij genoemde landen niet veilig zijn? Waarom zijn rijke, islamitische landen niet veilig voor vluchtende moslims? Ik begrijp heel goed dat Hongarije, Italië, Griekenland en Spanje de vluchtelingenstromen niet aankunnen, maar dat is in principe niet aan de orde, omdat mijn stelling is dat die vluchtelingen hier helemaal niet zouden hoeven te zijn als hun islamitische broeders een handje uit zouden steken. Die vluchtelingen willen ook helemaal niet in de EU-landen van aankomst blijven; ze willen naar Duitsland en Engeland; desnoods Zweden of Nederland. Kunt u mij uitleggen waarom? Is het elders in Europa niet veilig genoeg voor ze? Nogmaals, dat die EU-landen de stroom niet aankunnen begrtijp ik, het gaat nu om wat de vluchtelingen willen. Kunt u mij ook uitleggen waarom het geloof er niet toe doet, volgens u?

Gast

#103 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 16:04

#102: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Jij weet net zo goed dat er sprake was van de joden in 1933-45. Probeer niet het onderwerp te veranderen als je geen gelijk krijgt. Zo zwak.

Geloof doet er niet toe, omdat het gaat om hulp bieden, niet om bekering. Vroeg de Samaritaan welke godsdienst de hulpbehoevende had? Had hij dat wel moeten doen volgens jou?

Gast

2015-09-09 16:26

vol is vol

Gast

#105 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 16:31

#103: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Het onderwerp veranderen? Het gaat niet eens over Joodse vluchtelingen; wie verandert hier het onderwerp?

Ik ben niet religieus, dus ik heb niets met de samaritaan of die bijbelse onzin. In het licht van alle gebeurtenissen met de islam als oorzaak, doet het geloof er wel degelijk toe. Ziende blind en horende doof noemen ze mensen als u. Maar succes ermee, ik ga niet proberen u te overtuigen, en als u vluchtelingen persoonlijk wilt helpen: chapeau, veel geluk.

Gast

#106 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 16:35

#103: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Overigens vind ik wel degelijk dat die mensen moeten worden geholpen. Maar niet in Europa; dat is nergens voor nodig als de Arabische landen die nu geen poot uitsteken zich om deze mensen zouden bekommeren.

Gast

2015-09-09 17:37

Laten we eerst eens zorgen dat nederland t weer allemaal op n rijtje heeft zoals de ouderen zorg minder betalen aan de zorgpremies en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Dus inderdaad eigen volk eerst

Gast

2015-09-09 18:07

Zorg eerst voor ons eigen volk neem een kijkje bij de voedselbank mooi gebaar ma zou niet nodig hoeven zijn geld word op alle vlakken verkeerd besteed in Nederland.
Wordt tijd dat afscheid word genomen van de EU en dan maar even door de zure appel heen bijten

Gast

2015-09-09 19:24

Ik ben er helemaal klaar mee,eigen volk eerst.Alleen echte oorlogvluchteling ok
Daarna ook gelijk terug,wij komen ook een ander land niet zo maar in.
Ik vertrouw het gewoon niet,over een paar jaar lopen de vrouwen hier ook met hoofddoek.
Wij passen ons ook aan en bedekken onze schouders etc etc als we in hun land zijn.
Maar hier passen ze zich voor geen meter aan,ben het spuugzat.

Gast

2015-09-09 21:56

Voor de toekomst van Nederland.

Gast

#111 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 22:11

#105: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Die "Bijbelse onzin" gaat over de menselijke waarden en omgangsnormen die in dit land gelden. Leuk of niet, maar jouw cultuur is diepgeworteld in de Christelijke cultuur. Misschien toch eens de moeite waard om je er een beetje in te verdiepen? Allicht dat je dan tenminste iets begrijpt van je eigen cultuur.

Jij verandert het onderwerp, want het ging inderdaad niet om joodse vluchtelingen, maar er werd een vergelijking getrokken met de weerstand tegen joodse vluchtelingen.

Het gaat er hier ook niet om of ik persoonlijk vluchtelingen help (wie verandert dus steeds het onderwerp?), het gaat er hier om of de grenzen gesloten moeten worden (spijt me, maar dat kan ik persoonlijk niet — jij gelukkig ook niet) omdat onze samenleving niet bereid is om mensen in nood te helpen.

Gast

#112 Re:

2015-09-09 22:14

#108: -  

Zelfs een grootmacht als Engeland wist met haar wereldwijde imperium geen "splendid isolation" vol te houden. Wat denk je dat een pokkelandje als Nederland in z'n eentje kan?

Was de hersencel net door iemand anders bezet?

Gast

#113 Re:

2015-09-09 22:16

#109: -  over een paar jaar lopen de vrouwen hier ook met hoofddoek

Was al. Nog niet eens zo lang geleden.

Anonymous

#114 Re:

2015-09-09 22:17

#109: -  

Jullie passen je in eigen land nog niet eens aan, dus zwijg over het buitenland.

Anonymous

#115 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 22:19

#106: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:   Overigens vind ik wel degelijk dat die mensen moeten worden geholpen. Maar niet in Europa; dat is nergens voor nodig als de Arabische landen die nu geen poot uitsteken zich om deze mensen zouden bekommeren.

Maar aangezien die dat niet doen, zou het ons fraai staan als wij van onze luie reet zouden komen. Wen er maar aan, want het gaat toch gebeuren.

Gast

#116 Re:

2015-09-09 22:21

#104: -  

Dat riep Janmaat al in de jaren tachtig. Bleek toch nog een hele hoop bij te kunnen. Wedden dat dat nog steeds kan?

Gast

#117 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 23:01

#111: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Ik zie dat u alles weet over mijn opvoeding en de dingen die ik heb meegekregen. Tekenend voor de manier waarop u oordeelt zonder enige achtergrondinformatie. Dat maakt de rest van uw "betoog" overbodig, want ook van die onderwerpen weet u niets.

Ik heb het onderwerp over Joden er niet bijgehaald, dat was iemand onder de naam "Anonymous". Daar reageerde ik op, en u vond het nodig mij de maat te nemen. Misschien in het vervolg wat beter opletten?

Hoe is het persoonlijk opvangen van vluchtelingen het onderwerp veranderen? Wat doet u hier überhaupt, aangezien de petitie gaat over het sluiten van grenzen en u daar blijkbaar niet voor wilt tekenen? U doet een hoop aannames. Blijkbaar heeft u een glazen bol, maar die functioneert niet naar behoren, kan ik u melden.

Alleen al het feit dat u mij met "je" aanspreekt, spreekt boekdelen over uw eigen manieren. Goedenacht.

Gast

#118 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 23:02

#115: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Tja...da's een prima argument, natuurlijk...not.

Gast

#119 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 23:34

#111: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

En nu ik het nog eens lees: die Joodse vluchtelingen waren idd niet erg welkom. Hoe bereid waren Arabische landen om ze op te nemen? Is de situatie nu niet precies omgekeerd?

Gast

2015-09-10 00:29

het is niet nodig vluchtelingen hier op te nemen , ze kunnen naar turkeye

Gast

2015-09-10 07:37

90 procent gouddelvers. Aandacht is vereist voor de 10 procent die echt niet meer terug kunnen. Degenen die 6000 euro voor een boottochtje konden betalen hebben nog wat achter de hand, schande wanneer dezen gaan profiteren van onze nog heel behoorlijke voorzieningen.

Anonymous

#122 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-10 08:37

#117: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Niemand hoeft iets te weten over jouw opvoeding. Jij leeft in een samenleving die geschoeid is op Christelijke leest, ongeacht jouw persoonlijke ovoeding. Volkomen terecht opgemerkt.

Jij verandert het onderwerp wel degelijk, omdat jij de vergelijking die ik heb gemaakt met de onbereidheid om vliuchtende joden op te vangen door jou werd aangegrepen om de discussie een andere draai te geven, die helemaal niets meer te maken had met de vluchtelingenproblematiek. Volkomen terecht opgemerkt.

Wie spreekt hier over glazen bollen, manieren, niets weten over onderwerpen? Dan ben jij toch degene die aannames doet? Neem eens een spiegel ter hand, zou ik zeggen.

Anonymous

#123 Re:

2015-09-10 08:40

#121: -  

Om te kunnen weten wie die 10% (hoe kom je aan die getallen?) zijn, zul je ze toch eerst moeten opnemen en een onderzoek moeten starten. Mag jij raden hoe het gaat met asielzoekers, niet alleen nu, maar altijd al. Precies ja, opnemen en een onderzoek starten.

Gast

#124 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-10 08:43

#119: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Is de situatie niet omgekeerd? Nee, want deze mensen zijn nu hier ook niet welkom.

Bovendien, om je historische kennis een beetje bij te spijkeren, de joden waren toen niet alleen in de arabische wereld niet welkom (ook niet geheel waar: lees maar), ook Amerikanen (lees maar), Engelsen (lees maar) en vele anderen stuurden asieaanvragende joden gewoon weg. Niet alleen vóór de Holocaust, maar (in het geval van de Exodus, bijvoorbeeld) ook erna, toen allang bekend was welke gruwelen de joodse bevolking ten deel was gevallen.

Gast

#125 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-10 08:54

#118: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Dat is wél een prima argument. Die mensen zullen toch geholpen moeten worden en als de een het niet doet, dan zal de ander het moeten doen. Logisch.