Sluit de grenzen!

Quoted post

Gast

#105 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 16:31

#103: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Het onderwerp veranderen? Het gaat niet eens over Joodse vluchtelingen; wie verandert hier het onderwerp?

Ik ben niet religieus, dus ik heb niets met de samaritaan of die bijbelse onzin. In het licht van alle gebeurtenissen met de islam als oorzaak, doet het geloof er wel degelijk toe. Ziende blind en horende doof noemen ze mensen als u. Maar succes ermee, ik ga niet proberen u te overtuigen, en als u vluchtelingen persoonlijk wilt helpen: chapeau, veel geluk.

Reacties

Gast

#111 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-09 22:11:44

#105: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Die "Bijbelse onzin" gaat over de menselijke waarden en omgangsnormen die in dit land gelden. Leuk of niet, maar jouw cultuur is diepgeworteld in de Christelijke cultuur. Misschien toch eens de moeite waard om je er een beetje in te verdiepen? Allicht dat je dan tenminste iets begrijpt van je eigen cultuur.

Jij verandert het onderwerp, want het ging inderdaad niet om joodse vluchtelingen, maar er werd een vergelijking getrokken met de weerstand tegen joodse vluchtelingen.

Het gaat er hier ook niet om of ik persoonlijk vluchtelingen help (wie verandert dus steeds het onderwerp?), het gaat er hier om of de grenzen gesloten moeten worden (spijt me, maar dat kan ik persoonlijk niet — jij gelukkig ook niet) omdat onze samenleving niet bereid is om mensen in nood te helpen.