Sluit de grenzen!

Quoted post

Gast

#124 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-10 08:43

#119: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Is de situatie niet omgekeerd? Nee, want deze mensen zijn nu hier ook niet welkom.

Bovendien, om je historische kennis een beetje bij te spijkeren, de joden waren toen niet alleen in de arabische wereld niet welkom (ook niet geheel waar: lees maar), ook Amerikanen (lees maar), Engelsen (lees maar) en vele anderen stuurden asieaanvragende joden gewoon weg. Niet alleen vóór de Holocaust, maar (in het geval van de Exodus, bijvoorbeeld) ook erna, toen allang bekend was welke gruwelen de joodse bevolking ten deel was gevallen.

Reacties

Gast

#145 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-11 22:37:04

#124: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Eh...ja...de situatie is nu wel precies omgekeerd: toen (en overigens nog steeds) waren Joden niet welkom in Arabische landen, nu zijn Arabische vluchtelingen hier niet welkom (althans, de meesten, wat mij betreft). Ik zie een concentratiekamp in Marokko niet als een teken van bereidwilligheid om Joden in een Arabische maatschappij op te nemen. Het is mij allemaal bekend, maar snijdt geen hout. En nogmaals: ik vind dat die vluchtelingen moeten worden opgevangen, maar niet hier. Islam is wat mij betreft niet verenigbaar met Westerse normen en waarden. Er zijn slechts een paar Arabische landen die iets doen, en dat trekt een zware wissel op hun samenleving, dat begrijp ik heel erg goed. Er zijn ook genoeg ongelooflijk rijke Arabische landen die niets doen; daar moet zware druk op worden uitgeoefend, in plaats van de grenzen hier open te gooien. Dat is geen oplossing en gaat onze eigen samenleving op termijn (en niet eens zo lange termijn) volledig ontwrichten.