Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Quoted post

Gast

2015-09-18 13:31

Beste Schepen Watteauw

Verwijzend naar de info - avond van maandag 14/09/2015.

Ik ben een voorstander dat bepaalde straten autovrij worden naar de zomer van 2016 kan ik begrijpen, bijvoorbeeld De Kortedagsteeg, of site van het Gravensteen. Maar dat het doorgaand verkeer telkens wordt verwezen naar de stadsring zonder dat de randvoorzieningen worden aangepast?! Dit is onrealistisch en een gekkenwerk. Men zeg dat de verkeerslichten beter op elkaar worden afgesteld en een bocht van de stadsring wordt aangepast waardoor één verkeerslicht wordt verwijderd .... . Hierdoor ontwikkelen we een betere stroming van het verkeer.... . Geloven jullie dit nu echt?! Uit jullie studies is gebleken dat de laatste jaren het wagenpark van de Gentenaar is toegenomen met 35% maar aan de andere kant is hij nog altijd onze meest geliefkoosde transportmiddel en zeker voor mensen buiten de stadsring. Dus deze worden geduwd op onze geliefkoosde groene stadsring ... .Het Co2 gehalte zal daar met plezier stijgen en de omwonenden grijze longen bezorgen. Want de binnenstad moet leefbaar blijven.... . Graag ontvangen wij de cijfers die in een positieve richting evolueren door deze twee aanpassingen. Want ik veronderstel dat dit reeds grondig is uitgetest. Of is dit niet zo het geval? Indien dit zo is dan schaam ik mij in jullie plaats. Bouw eerst parkings aan de grote afritten van de R4 of aan de stadsring zodat elke persoon zonder angst naar de binnenstad kan en wil komen. Verdeel binnenstad voorlopig in twee helften, een noordelijk -en zuidelijk gedeelte.Om zo het verkeer toch op te vangen. Nadien als de randvoorwaarden zijn geïnstalleerd en uitvoerig zijn getest dan kunnen we knippen en plakken. Maar neen, in de politiek gaan we heel vaak omgekeerd te werk zodat we na enkele jaren met ons handen in de haren zitten. Resultaat, veel geld gespendeerd aan allerlei zaken om nadien tot de vaststelling te komen om het grondig aan te passen. Het is gemeenschapsgeld maar wanneer wordt er gewerkt met jullie persoonlijk geld ...? Zal niet snel gebeuren en op het einde van de maand is het telkens dezelfde som op de rekening... . Ik kan nog een tijdje verder met argumenten en ook mogelijke oplossingen aanbrengen maar grondige en gestructureerde samenwerking met oa de handelaars is geen sprake. Info avonden genoeg maar wat zijn we hiermee? Een vraag op de laatste info avond. Wat gebeurt er nu met onze aandachtspunten? Wanneer is de volgende vergadering? Euh, euh ..... Geen antwoord, dikke pluim. De wensen van iedereen kan men niet inwilligen maar in een stad wordt HANDEL GEDREVEN!!!!!!!! Het mag een museum worden. Een park is voor ontspanning en de frisse lucht, of is dit voor de handel bestemd?
Zou het mogelijk zijn een info avond te voorzien voor de handelaars en dat met een kleine groep vertegenwoordigers van elke wijk?
Een kogelvrijejas zal niet nodig zijn na afloop en ik spreek U ook niet aan als Pippo ;-), wederzijds respect is belangrijk.

Met vriendelijke groeten,

Van Bignoot Christiaan.
Juwelier Van Bignoot.

Reacties

Gast

#133 Re:

2015-09-19 13:02:12

#132: -  

Meer dan gelijk maat