Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte
Quoted post
Gast |
#92011-10-07 11:19Beste Piet, Je moet je wel een beetje inlezen voor je begint te roepen. De gemeenschap (stichting) die deze moskee wil exploiteren heeft 7000 leden. Tuurlijk, ze zullen niet allemaal tegelijk komen, maar je kan je voorstellen als de helft komt wat dat voor parkeerdruk geeft. Een druk die de wijk op dit ogenblik toch al niet aan kan, de wijk is een typische jaren 80 wijk met gemiddeld minder dan 1 parkeerplek per huishouden. Iets waar de meesten tegenwoordig al 2 auto's hebben. Seghwaert staat bekend om zijn groene karakter, dat moet absoluut behouden blijven. Ik moet toegeven dat het niet het mooiste stukje groen van zoetemeer is, maar misschien moet daar dan eens geld ingestoken worden. Het zal ongetwijfeld bij sommige bewoners meespelen dat zij niet zitten te wachten op moslims. Ik moet zeggen dat ik die insteek wat kortzichtig vind, want als er een nieuwe rooms katholieke kerk gebouwd zou gaan worden waren er ook bezwaren gekomen. |
Reacties
KDA |
#232 Re:2011-10-10 22:13:08Één ding staat bij mij als een paal boven water, als ik om half zes thuis kom kan ik nu al mijn auto niet voor de deur parkeren en moet ik hem elders parkeren op zondag is het nog erger, moet ik hem vaak in de andere straat pakeren als ik even weg ben geweest. Als er een moskee komt kan ik het helemaal wel vergeten. Er wordt vergeten te vertellen dat ze in een moskee niet één dag in de week zijn, maar medere dagen zo niet iedere dag. Waarom is er geen overleg geweest met de bewoners van de wijk en al helemaal met de directe omwonenden van de locatie waar de moskee moet komen. En alleen daarom vind ik dat de moskee hier nooit mag komen. Ik heb ook even een onderzoekje gedaan en kwam daarbij op de website van de stichting. Kijk hier maar eens.
http://www.maroc.nl/forums/islam-meer/313492-help-de-moslimgemeenschap-zoetermeer.html
Hierin wordt onder andere het volgende vermeld: Als we geen hulp krijgen van andere moslims in het land zoals u, dan verliezen we dit stuk grond. Er zijn namelijk andere geïnteresseerden vanuit christelijke kringen, die graag dit stuk land willen gebruiken voor hun kerk.
Dit gaat niet om het stuk grond bij de roggeakker maar geeft wel het probleem aan waar we mee te maken krijgen als er een moskee komt. Ik heb geen geloof maar ik vind dit niet kunnen. Waarom moet er een haal naar de christeliijke kringen gemaakt worden. Ik vind dat een ieder zijn geloof mag hebben zolang het maar niet wordt opgedrongen. En dat is hier het geval |
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
767 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
207 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5487 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
621 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7785 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
124 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
112 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
119 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5425 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3480 Gemaakt: 2024-04-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09