Behoud Welkom

Quoted post

Gast

2016-04-16 21:14

Voor mij persoonlijk is Danscentrum Welkom een plek waar ik al heel veel jaren met verschrikkelijk veel plezier dans. Het is verweven met mijn leven. Wat er ook op mijn pad kwam, bij Welkom kon ik me opladen. Even letterlijk alles loslaten en alleen maar plezier maken. En dan is het nog sportief genieten ook; win-win. Samen met mijn zoon hebben we 2,5 jaar lang plezier beleefd bij de Beweegkriebels die Rachell op onnavolgbare wijze geeft. Het is echt heel mooi om te zien dat je kindje na afloop van de les een zichtbaar voldaan gevoel heeft. Het bracht rust in zijn beweeglijke lijf en geest. Daarnaast heeft het de ontwikkeling van zijn motoriek heel goed ondersteund. Maar het meest onbetaalbare geschenk dat ze hem hebben gegeven, is het plezier dat hij associeert met sport. Dat is letterlijk een geschenk voor het leven. 

Peter en Rachell dragen uit waarom de dansschool Welkom heet. Het is niet een naam op de gevel, maar een gevoel dat ze uitdragen. In hun dansschool wordt niet alleen hoogwaardig dansles gegeven, maar worden sociale verbanden gesmeed, mentale weerbaarheid vergroot, spanningen weggenomen, gezond gedrag leuk gemaakt. Hele vriendengroepen zijn ontstaan op de dansvloer. Ik heb een paar keer mogen meehelpen bij de theatershows. De betrokkenheid van alle dansers en hulptroepen is echt bijzonder te noemen. Ik zou dit sociale cement echt willen koesteren als gemeente zijnde. Lees de sociaal-wetenschappelijke literatuur daar maar gerust op na.  

Reacties

Gast

#175 Prachtig verwoord en helemaal waar! Re:

2016-04-18 21:41:21

#40: -