Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

Gast

#1145 Verwijderd

2011-10-24 00:41

Ik heb mijn naam van de petitie af laten halen, niet zonder reden, de gemeente krijgt zijn zin er komt een moskee en alle mensen in Zegwaard kunnen het bekijken.
Ik ben in Zoetermeer komen wonen in 2005 ik woon aan de rand van Zegwaard heel mooi.
Mijn vrouw en ik hebben krom gelegen om dit huis te kunnnen kopen, veel aanbetaald en afgelost.
Straks is dit NIETS meer waard.
Ik weet dat er veel mensen in Zegwaard zijn zoals wij. Harde werkers, zaterdag boodschappen doen bij Albert Hein, en naar de kapper bij yours and mine als de ramen er daar tenminste nog inzitten. de gemeente denkt hier gewoon omheen te kunnnen oftewel doorheen.

Reacties

Gast

#1155 Re: Verwijderd

2011-10-24 15:18:12

#1145: - Verwijderd 

Beste wijkbewoner,

Jammer, maar begrijpelijk dat u er zo over denkt. Maar tegen de komst van een moskee zijn is iets heel anders dan tegen een geloofsgemeenschap. 

In deze petitie komt al naar voren dat moslims veelal niet op de hoogte zijn van de moskee, er geen draagkracht is onder de moslimgemeenschap zelf en niet onder de buurtbewoners.

Als het de moslimgemeenschap zelf gevraagd zou worden, denk ik dat zij ook liever een andere lokatie zouden willen. Bv dichter bij huis, want aangetoond is al dat de meeste niet uit deze wijk komen, maar uit andere wijken of van buiten de stad.

Het is de gemeente die zowel de moslimgemeenschap als de buurtbewoners negeert en tot dit eenzijdige besluit komt in samenwerking met het ICZ zonder gedegen onderzoek en waarbij buurtbewoners terecht zeer veel vraagtekens hebben.

Wij, als buurtbewoners hebben niks om ons voor te schamen en hebben het recht, zoals u zelf al zegt, als hardwerkende burgers voor onze belangen op te komen.

Het is de gemeente die opzettelijk burgers tegen elkaar opzet en daar zouden wij ons niet door moeten laten intimideren of ontmoedigen. Dat is waar de gemeente juist op uit is.