Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

Iemand die alle vertrouwen heeft in SIP

#1354 Krijgt SIP nu de schuld?

2011-11-08 09:35

Het vervelende is dat SIP moet manouvreren binnen de mazen van de wet en verder in alles aan banden wordt gelegd. SIP doet echt wel zijn uiterste best en gaat zelfs zover dat ze met rood/wit lint de countouren van de Moskee zijn gaan uizetten op het stuk bouwgrond om aan te tonen dat het ding echt buiten proporties groot wordt en er eecht niet genoeg ruimte is. In dat vlak zijn nog niet eens de parkeerpkaatsen meegeteld!!. Maar alles wodt geopperd wordt zonder meer van tafel geveegd, omdat het bestuur het gewoon niet WIL horen. Het gebeurt vaak dat machtposities alleen maar luisteren naar dat wat ze willen horen, en ook SIP begint daar weinig tegen, maar doet in elk geval wel zijn best! SIP moet nu met het ICZ om de tafel...Als je denkt dat je daar een goede aanvulling zou zijn Jan...wat let je?

We moeten nu natuurlijk niet ons als een "teleurgesteld kind" gaan gedragen en allelrlei "zondebokken" gaan zoeken tussen hen die er helemaal niks aan kunnen doen. We moeten onze boosheid, ons verdriet en de teleustelling richten op hen die dit veroorzaakt hebben en dat is de politiek.

Ik hoef niet te vermelden dan we allemaal enorm teleleurgesteld en verdrietig zijn maar er is nog steeds niet gebouwd en we gaan nog steeds via de officiele wegen protesteren tegen de bouw, volgens de regeltjes van de wet. Bezwaar maken tegen de bouwvergunning kan nog steeds....en het feit blijft dat er onvoldoende parkeergelegenheid is op die plek. We kunnen zelfs nog naar de rechter, al is het alleen maar om de bouw tegen te houden...Als ook dat niet werkt zullen we het met de Moskee moeten doen en er allemaal het beste van moeten maken, hoe moeilijk dit ook is. Het is een slechte stap van het bestuur, want ze geven de marokkanen opnieuw een machtspositie, en ik zei al eerder....waar macht wordt gegeven, wordt macht misbruikt, wat zullen ze allemaal lachen die marokkanen om ons "stomme nederlanders en hun "eigen land".......Een strijd is nooit gestreden als er nog steeds ergens vuur smeult dat opnieuw aangewakkerd kan worden.

Blijf optimistisch mensen en maak bezwaar op de officiele manier, wellicht heeft dit meer effect dan het uitspreken van onze zorgen.

Achteraf komt er altijd commentaar als mensen teleurgesteld zijn omdat het toch anders is gelopen dan ze hadden gehoopt maar SIP heeft gedaan wat ze konden (binnen de grenzen die hen werd gegeven door "alweer' de politiek) om de bewoners en hun bezwaren zo goed mogelijk te vertegenwoordigen, ik heb er grote bewondering voor en doe het ze niet na.

Als je achteraf denkt dat je het beter had gekund Jan (en een ieder die zo denkt) ...waar was je dan?

Reacties

Bewoonster Seghwaert

#1355 Re: Krijgt SIP nu de schuld?

2011-11-08 10:11:15

#1354: Iemand die alle vertrouwen heeft in SIP - Krijgt SIP nu de schuld?

Ben het helemaal met u eens. SIP doet zijn best en ik ben blij dat er in elk geval aktie wordt ondernomen. SIP zit aan tafel met de mensen die de beslissingen nemen ( al genomen hebben is mijn mening) en kan in elk geval de gevoelens van de bewoners op tafel leggen. Of er iets meegedaan wordt betwijfel ik maar als er in de toekomst problemen rond de moskee ontstaan kan men (politiek gezien) nooit zeggen......we hebben het nooit geweten!