Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Bor de Wolf ;)

#1351 Re: Fabeltjeskrant

2011-11-07 19:04

#1345: Juffrouw Ooievaar - Fabeltjeskrant

Hallo beste (nieuwe)Burgemeester
Waar brengt u ons naar toe
Naar Fabeltjesland?
Eh, ja, naar Fabeltjesland
En leest u ons dan voor
Uit de Fabeltjeskrant?
Ja, ja, uit de Fabeltjeskrant
Want daarin staat misleidend vermeld
Hoe het met de burgers is gesteld

Echt waar?
Echt waar
Echt waar beste Burgemeester?
Mmm

Want wij duperen heel graag  mensen
En houden geen rekening met hun wensen
En onze politieke klere streken
Dat komt allemaal in de krant
Van Fabeltjesland
Van Fabeltjesland....Van Fa-bel-tjes-land

Haha, Ja en dan zegt de burgemeester ook nog tegen de burgers : oogjes dicht en snaveltjes toe !!!

Loekie de Leeuw

#1352 Re: Re: Fabeltjeskrant

2011-11-07 19:55

jan

#1353 tja wat moeten we nu als buurt

2011-11-08 09:00

weinig woorden voor nodig,zeer zwakke vertoning sip.
sip had zeer duidelijk moeten zijn .
of is sip er om vrienden te maken.
want het signaal wat sip had afgegeven was zeer duidelijk.
sip zal met alle partijen blijven praten.
en tot een oplossing komen.
sip is al snel vergeten waar ze vandaan komen

Iemand die alle vertrouwen heeft in SIP

#1354 Krijgt SIP nu de schuld?

2011-11-08 09:35

Het vervelende is dat SIP moet manouvreren binnen de mazen van de wet en verder in alles aan banden wordt gelegd. SIP doet echt wel zijn uiterste best en gaat zelfs zover dat ze met rood/wit lint de countouren van de Moskee zijn gaan uizetten op het stuk bouwgrond om aan te tonen dat het ding echt buiten proporties groot wordt en er eecht niet genoeg ruimte is. In dat vlak zijn nog niet eens de parkeerpkaatsen meegeteld!!. Maar alles wodt geopperd wordt zonder meer van tafel geveegd, omdat het bestuur het gewoon niet WIL horen. Het gebeurt vaak dat machtposities alleen maar luisteren naar dat wat ze willen horen, en ook SIP begint daar weinig tegen, maar doet in elk geval wel zijn best! SIP moet nu met het ICZ om de tafel...Als je denkt dat je daar een goede aanvulling zou zijn Jan...wat let je?

We moeten nu natuurlijk niet ons als een "teleurgesteld kind" gaan gedragen en allelrlei "zondebokken" gaan zoeken tussen hen die er helemaal niks aan kunnen doen. We moeten onze boosheid, ons verdriet en de teleustelling richten op hen die dit veroorzaakt hebben en dat is de politiek.

Ik hoef niet te vermelden dan we allemaal enorm teleleurgesteld en verdrietig zijn maar er is nog steeds niet gebouwd en we gaan nog steeds via de officiele wegen protesteren tegen de bouw, volgens de regeltjes van de wet. Bezwaar maken tegen de bouwvergunning kan nog steeds....en het feit blijft dat er onvoldoende parkeergelegenheid is op die plek. We kunnen zelfs nog naar de rechter, al is het alleen maar om de bouw tegen te houden...Als ook dat niet werkt zullen we het met de Moskee moeten doen en er allemaal het beste van moeten maken, hoe moeilijk dit ook is. Het is een slechte stap van het bestuur, want ze geven de marokkanen opnieuw een machtspositie, en ik zei al eerder....waar macht wordt gegeven, wordt macht misbruikt, wat zullen ze allemaal lachen die marokkanen om ons "stomme nederlanders en hun "eigen land".......Een strijd is nooit gestreden als er nog steeds ergens vuur smeult dat opnieuw aangewakkerd kan worden.

Blijf optimistisch mensen en maak bezwaar op de officiele manier, wellicht heeft dit meer effect dan het uitspreken van onze zorgen.

Achteraf komt er altijd commentaar als mensen teleurgesteld zijn omdat het toch anders is gelopen dan ze hadden gehoopt maar SIP heeft gedaan wat ze konden (binnen de grenzen die hen werd gegeven door "alweer' de politiek) om de bewoners en hun bezwaren zo goed mogelijk te vertegenwoordigen, ik heb er grote bewondering voor en doe het ze niet na.

Als je achteraf denkt dat je het beter had gekund Jan (en een ieder die zo denkt) ...waar was je dan?

Bewoonster Seghwaert

#1355 Re: Krijgt SIP nu de schuld?

2011-11-08 10:11

#1354: Iemand die alle vertrouwen heeft in SIP - Krijgt SIP nu de schuld?

Ben het helemaal met u eens. SIP doet zijn best en ik ben blij dat er in elk geval aktie wordt ondernomen. SIP zit aan tafel met de mensen die de beslissingen nemen ( al genomen hebben is mijn mening) en kan in elk geval de gevoelens van de bewoners op tafel leggen. Of er iets meegedaan wordt betwijfel ik maar als er in de toekomst problemen rond de moskee ontstaan kan men (politiek gezien) nooit zeggen......we hebben het nooit geweten!

Gast

#1356 2014

2011-11-08 10:20

Het is echt wachten op nieuwe verkiezingen in Zoetermeer en de deelname van de Partij voor de Vrijheid (PVV) hieraan. Vermoedelijk zal de bouw dan nog steeds niet begonnen zijn of juist halverwege stil liggen, dus dat zou dan nog een moment kunnen zijn om er nog wat aan te doen. Als je het namelijk van de rest van de partijen moet hebben dan wordt het helemaal niets.

Nog enige hoop was gevestigd op de LHN met hun vijf zetels maar het optreden van dhr. Nawijn stelde niet veel voor. En de geest van Pim is blijkbaar ook al enige tijd geleden vertrokken bij Leefbaar Zoetermeer want hoewel zij het wel probeerde was dit ook geen serieuze oppositie te noemen.

Omdat zo ongeveer elke partij hun toespraak begon door (slijmerig) te melden dat ze echt niet tegen de komst van een moskee waren voor de "zich onheus bejegende" moslimgemeenschap in Zoetermeer, was de angel natuurlijk allang uit het debat. Zelfs tegen het project Diftar was meer verzet in de raad terwijl dat onderwerp voor de (buurt)bewoners vergeleken hiermee niet veel te betekenen had.

Hoe kan je nu nog zeggen dat de gemeenteraad van Zoetermeer een afspiegeling is van de samenleving? Bij de laatste landelijke verkiezingen heeft in Zoetermeer namelijk maar liefst 16,3 % op de PVV gestemd. Het partijprogramma van de PVV is zeer duidelijk over de komst en de wenselijkheid van nieuwe moskeeen in Nederland. Veel mensen zullen het niet openbaar toegeven maar hebben hier toch bewust op gestemd. De gemeenteraad/bestuur laat deze kiezers liever in de kou staan omdat zij de geloofsbelangen van een gestelde groep van maximaal 80 moslims (dit zijn toch het maximaal aantal bezoekers?) belangrijker vinden ! En dan nog zullen ze raar opkijken als de PVV straks de helft van het aantal zetels in Zoetermeer haalt. Zie de eerdere verkiezingen in Almere en Den Haag.

Met één woord: onbegrijpelijk !!

Don Quichot

#1357 Schijnvertoning....

2011-11-08 10:30

Ik heb al eens geschreven dat het hele politieke bestuur het makkelijk met de helft van het aantal mensen aan zou kunnen en dat daar een grote bezuinigingspost zou zitten. Het is gisteren maar weer bewezen; de gehele raad is volkomen overbodig als het gaat om besluitvorming of goed leiderschap. Ze mogen niet eens optreden als dit noodzakelijk is en hebben absoluut geen zeggenschap in het nemen van besluiten die zo belastend en cruciaal zijn voor onze samenleving. Opdoeken die handel, zonde van het geld!!

Veel van de mensen die aanvankelijk vol vuur met protesten kwamen hebben al heel snel de hoop opgegeven en zijn gestopt met hun gevecht tegen dit stukje bureaucratie. Waardoor er ook hier gebeurt wat er veel in de rest van de wereld gebeurt. Verval in "acceptatie" omdat je je machteloos voelt en niet weet hoe je je er nog tegen moet verzetten, want dat "heeft toch geen zin"...en "het is nu eenmaal zo" Jammer! want er is altijd nog het PVV straks met de verkiezingen, ook dan heeft het nog steeds nut (Ik weet in ieder geval voor het eerst in jaren nu weer heel zeker op welke partij ik ga stemmen tijdens de komende verkiezingen). Het beleid in Nederland omkeren kan namelijk alleen maar door het omvormen van de politieke partijen...en daarin heeft in Nederland de burger gelukkig heel veel macht! Stemmen!!!!!! allemaal stemmen, op de partij die dit al vanaf begin af aan nooit had laten gebeuren! Omkeren van een beleid lukt alleen als het hele land zich sterk maakt en vecht op de manier die het land toelaat. Anders zijn de paar die nog strijden een Don Quichot tegen de wereld en dat maakt machteloos en zorgt dat men vervalt in acceptatie. We moeten ALLEMAAL sterk blijven!!

Het gevoel van "machteloos zijn" en "ach die moskee komt er toch, wat we ook doen" neemt al gauw de overhand als je ziet dat dit besluit van begin af aan al is genomen zonder inbreng van de burgers, stiekem achter de schermen. Ze hebben onze inbreng vanaf dag 1 al niet gewild omdat ze heel goed wisten wat ze overhoop zouden halen en dit "ongemak" wilden ze er niet bij hebben. Nu wordt dit "ongemak" zonder meer van de tafel geveegd maar voor het goede fatsoen wordt nog wel even net gedaan of er toch rekening met de burgers is gehouden. Een schijnvertoning die me in en in triest maakt. Dat is dan het land waarin we leven en waarvan altijd wordt gezegd dat het zo geweldig democratisch is.......

Winterkoninkje

#1358 Strijdbaar in protest

2011-11-08 10:47

Hele stukken weer in de krant over het 'groene' licht voor de moskee. Ik had meer weerstand verwacht van bepaalde partijen uit de gemeenteraad. Al met al heeft het debat niet heel veel gebracht. Emmens zei veel maar toch niets. Ik heb veel respect voor iedereen. Marijke van Leefbaar Zoetermeer sprong er voor mij bovenuit, hoewel ik me niet in alles kan vinden wat zij zei. Zij durfde kritische vragen te stellen! En veel! Fouten of laakbaar gedrag door het college wordt getollereerd, omdat men excuses maakt en belooft het volgende keer beter te doen. We weten dat dat niet zo is! Belangenverstrengeling -of netwerken zo u wilt- is toegestaan. De ene CDAer helpt de andere. Maar dat doet iedereen in de raad, dus mag je er niet over praten. De doofpot raakt zo wel vol! Maar ik ga door... Blijf sterk en strijdbaar. Ik sta achter SIP!
Ik ben zo verdrietig........

#1359 Wanhopig, teleurgesteld en bang....

2011-11-08 13:13

Ik hoop dat straks alle zorgen van de bewoners waarheid worden tijdens en na de bouw van de moskee...dat is natuurlijke het "worst case" scenario voor de bewoners en ik heb nu al zielsmedelijden met ze, maar het lijkt de enige reden waarom de politiek eens wakker zou schrikken. Ik hoop dat ze zullen zeggen..."ze hadden ons al gewaarschuwd die bewoners maar we wilden niet luisteren...hadden we toch maar beter geluisterd destijds". Wat zullen ze lachen al die Marokkanen om die "nederlandertjes met hun "eigen landje"....die nu met deze bouw van een gebedshuis waarin ze kunnen samenkomen om hun EIGEN waarden, normen en culturele achtergronden te versterkenen "gewonnen hebben" want denk maar niet dat ze van daaruit een fatsoenlijke integratie gaan bevorderen, als ze hadden willen integreren dan was dat al veel sneller en beter gegaan. En ons eigen politieke bestuur doet niet anders dan hun positie steeds meer versterken binnen ons eigen land, wat een triestigheid.

Mensen, kies alstublieft wijs bij de volgende verkiezingen, zodat er in elk geval een partij bovenop de Moskee zal zitten die onze veiligheid en leefbaarheid nog zal waarborgen. Van het huidige bestuur hoeven we dat niet te verwachten, dat is inmiddels duidelijk!

Gast

#1360 BEDANKT SIP

2011-11-08 13:24

Allereest bedankt Sip voor jullie inzet. Vooral voor jullie enorme werk achter de schermen, maar ook voor de rol in het raadsdebat. Wat in de spreektijd logischerwijs niet naar buiten kwam zijn alle vragen en kantekingen die door Sip aan de raad is voorgelegt en waar zij zich verder over kunnen buigen, Er zijn redelijk veel moties ingediend. Het is niet de schuld van SIP dat iedereen en ook de politieke partijen monddood worden gemaakt en allemaal eerst MOETEN roepen dat zij niet tegen een moskee zijn. We mogen in Nederland immers niets negatiefs over de reële feiten met moslims zeggen. En dus moet hier een andere koers gevaren worden.
Wij zijn wederom als buurtbewoners weggezet als discriminerend. Er werd zelfs beweerd dat er een extreem rechte partij langs de deuren is gegaan om "zieltjes" te winnen voor dit doel. U en ik weten dat dat niet waar is.
Reden temeer om nog harder te vechten, dit dicriminerende gedrag afkomstig van politici hoeven ook WIJ niet te pikken. Samen kunnen wij ons hard maken voor de wijk en voor het behoud van de wijk en uw woning waar u liever zou willen blijven. Er is nog een heel traject open, ook al willen de politici u doen geloven van niet. Tot de rechtbank als het moet. Samen kunnen we dat.
Er is nog steeds ruimte voor burger privé initiatief, een mailtje naar landelijkepolitieke partijen, ministerie van binnenlandse zaken, ministerie VROM, meldpunt discriminatie, media enz. enz.
Uiteindelijk heeft Mauro ook zo de positieve aandacht gekregen.
Verder is het belangrijk dat wij ons blijven groeperen, dat kan bv door aansluiten bij SIP. Eerst vechten, dan pas opgeven. Opgeven en verhuizen kan immers altijd nog. DOORGAAN BUURTBEWONERS!!!!!!
Buurtbewoner

#1361 DOORGAAN !!!!!!!!!

2011-11-08 13:26

Na de Raadsvergadering van gisteren blijkt maar weer eens dar een ieder de hand boven het hoofd gehouden wordt in de politiek en dat alleen de communicatie en participatie voortaan beter zou moeten gaan. Ik heb eigenlijk geen enkele partij gehoord die tegen de verkoop van de grond is en tegen de bouwplannen. In eerste instantie dacht ik nog dat LHN nog wat naar voren zou brengen maar dat veel ook tegen. Verder vraag ik me af wat het voor zin heeft om nog te praten met gemeente en ICZ ??? Eventuele aanpassingen aan de infra-structuur en/of parkeerplaatsten is tot nu toe nog steeds niet duidelijk gemaakt en er komt weer een onderzoek naar het parkeren ??? Uit vorige onderzoeken is al gebleken dat dit al een groot probleem is in deze omgeving. Ik heb het idee dat dit onderzoek voordelig uit zal gaan pakken voor de wethouder en ICZ.
Ondanks alle frustraties en "de muren" waar we tegenaan lopen wil ik SIP vragen niet op te geven en met z´n alle blijven vechten tegen de verkoop van de grond en de bouwplannen. Mensen sluit je aan bij SIP en geef niet op !!!!!

Gast

2011-11-08 13:28

Heb er straks geen spijt van dat als "het gebeurt" en u heeft niks gedaan.
SIP MEDEWERKER

#1363 AANMELDEN SIP

2011-11-08 13:45

Kom op iedereen, meld je aan bij SIP, je hoorde ze immers zeggen, zoveel handtekeningen tegen 100 aanhangers van SIP, dat moeten er veel meer worden. Meld je aan op WWW.SIPZOETERMEER.NL.

Gast

2011-11-08 14:36

Ik zal wel debiel zijn, maar mij is nog steeds volstrekt onduidelijk hoe men aan de cijfers van bezoekersaantallen komt. Waarom is er godsnaam sprake van een variabel aantal van 30 tot 80 personen en waarom moet er dan een capaciteit zijn van 300 personen? Niet erg rendabel. Alleen voor die 2 feestdagen van zgn. 200 bezoekers, (nog een overcapaciteit van 100) zo'n groot gebouw neerzetten?

Gast

#1365 logisch toch...

2011-11-08 15:21

Het lijkt me logisch, er wordt nog groei verwacht van het aantal bezoekers en de huidige aantallen worden weer geroepen om de bevoking die nu protesteert te sussen. Zo gaat het toch al het hele proces door? je wordt doorlopend voorgelogen en bedrogen...Er klopt niks van alle feiten die genoemd worden, er klopt niks van de besluitvorming die daarop is gebaseerd en er klopt niks van de mensen die die dit besluit hebben genomen. En dat is meteen ook de reden waarom een besluit als dit koste wat kost wordt doorgezet, omdat de mensen die dit erdoor duwen gewoon niet kloppen.

Gast

2011-11-08 15:56

Sorry zegt hr. Speel
Het zoveelste sorry, ACHTERAF, en intussen op de zelfde voet doorgaan. Participeren....alleen niet in dit geval, misschien voor de toekomst.
Misschien moet de gemeeente er maar eens achterkomen wat het participeren in een wijk als deze betekend. Als alle vrijwilligers nu hun taak laten staan, als WAS wás, agent samen zonder wijk, als we niet ons straatje en de tuin opruimen. Als we elkaar niet meer aanspreken, als we niet die lullige briefjes over speeltuintjes insturen. Als we niet meehelpen aan problemen als hangjongeren e.d. enz. enz. enz. Burgerlijke ongehoorzaamheid?
Is dit niet waar de gemeente zelf op aangestuurd heeft. Waarom zouden wij nog iets doen voor de wijk als er niets voor ons wordt gedaan, niet wordt geluisterd, gesjoemeld met cijfers, niks te maken wil hebben met draagkracht, niks te maken wil hebben met fatsoenlijke integratie,als we straks toch in de rotzooi zitten.

Gast

#1367 Re:

2011-11-08 16:22

#1364: -

Het lijkt me logisch, er wordt nog groei verwacht van het aantal bezoekers en de huidige aantallen worden weer geroepen om de bevoking die nu protesteert te sussen. Zo gaat het toch al het hele proces door? je wordt doorlopend voorgelogen en bedrogen...Er klopt niks van alle feiten die genoemd worden, er klopt niks van de besluitvorming die daarop is gebaseerd en er klopt niks van de mensen die die dit besluit hebben genomen. En dat is meteen ook de reden waarom een besluit als dit koste wat kost wordt doorgezet, omdat de mensen die dit erdoor duwen gewoon niet kloppen.

Gast

2011-11-08 16:32

"Inspraak betekend niet je zin doordrijven". Waarom doet de politiek dat dan wel?
"Not in your own backyard". Toch ook niet in de backyard van politici?

Gast

2011-11-08 17:09

Dit beleid is heel erg kenmerkend voor de politieke besluitvoering die in Zoetermeer plaatsvindt, achter de ruggen van de burgers om, zowel in het verleden (stergenics en noord aa), het heden (multicultifunctionele moskee) en voor de TOEKOMST.
Dit is niet het politieke beleid waar Zoetermeerders hun stem voor hebben gegeven.Er is geen enkele politieke partij meer waar we trots op kunnen zijn en die ALLE belangen behartigd. Stelletje lafbekken zijn het. Zoetermeerders uit alle wijken sluit u aan, want whats the next blooper.
Stekeligheden

#1370 Re: Re: List en bedrog

2011-11-08 17:10

#1367: - Re:  

Politiek staat synoniem voor list en bedrog. De gemeente Zoetermeer tackelt ons hard en komt niet in aanmerking voor de Fairplay-bokaal. Ik ben niet van het principe 'oog om oog...'. Maar mijn bloeddruk giert met al dit onrecht als nooit tevoren. En dan staat het het college (bestaande uit ouwe knarren en 1 leuke vrouw...om de dynamiek er in te houden!) ons leven op zn kop te zetten. Samen met een aantal marionetten uit de gemeenteraad. 'Als jij mij kietelt, kietel ik jou'...en wij ons maar opvreten. Ik waardeer elk mens, volgens artikel 1 van de grondwet, die iedereen gelijke rechten geeft. Waar is mijn recht? Waarom word ik bedrogen? Waarom word ik niet óf te laat geïnformeerd? Waarom publiceert de gemeente stukken 'op het laatste moment'? Waarom mogen falende wethouders elke keer teugkomen? Waarom betaal ik eigenlijk voor een slechte poppenkastvoorstelling? Enz.. Doe wat nuttigs met mn belastinggeld en kom (bijvoorbeeld) de bladeren eens opruimen. WANT IK DOE HET NIET MEER! Vanaf volgende week massaal 14 079 bellen om die rotzooi opgeruimd te krijgen. En als je de bladeren kwijt moet, kan je die neergooien op het veld aan de Roggeakker...Zo, meneer Kaktus heeft gesproken...

Gast

#1371 Re: Re:

2011-11-08 17:20

#1367: - Re:  

Van 80 naar 300 is geen groei maar een expolsie.

Hoe dan ook: óf het gebouw is bedoeld voor ca. 80 personen (met een kleine marge voor multifunctionele aktiviteiten) en daarmee de infrastructuur waarschijnlijk op orde, maardan is het gebouw veel te groot, óf het is de bedoeling dat de capaciteit van 200 a 300 mensen benut wordt en daarmee de infrastructuur duidelijk niet op orde. 

Gast

#1372 Re: Re: Re: List en bedrog

2011-11-08 17:23

#1370: Stekeligheden - Re: Re: List en bedrog 

Helemaal mee eens. Als het dan toch een zooitje moet worden, kunnen we het beter zelf doen.

Gast

#1373 Re: Re: Re: List en bedrog

2011-11-08 17:42

#1370: Stekeligheden - Re: Re: List en bedrog 

"ik waardeer elk mens, volgens artikel 1 van de grondwet, die iedereen gelijke rechten geeft".

Wij, buurtbewoners, bewoners van Nederland waarderen dat ook zeer. Maar horen bij gelijke rechten ook niet gelijke plichten?

Dáár hebben wij nog niet veel van gezien in de prachtwijken en prachsteden, waar discriminatie, criminaliteit, homohaat, ongelijkheid tussen mannen en vrouwen en achterstand welig tiert? Waar het woord integratie volledig onbekend is. Waar de moskeeen en theehuizen vol zitten met werkelozen. Zijn dat gelijke rechten?

En ik zeg uw "nieuwe  dicriminerende woordje" (?????) hier nogmaals mw. Sahin, waar ook verpaupering welig tiert!!!

Extreme politieke correctheid.

#1374 Walgelijk

2011-11-08 17:47

Gisteravond de raadsvergadering gezien. Wat een ronduit walgelijke vertoning. Ondanks het feit dat ik altijd links heb gestemd, zal ik dat nu zeker niet meer doen. Ik heb begrepen dat de politiek erg bang is voor de invloed van de PVV. Het lijkt mij duidelijk dat we met deze opstelling van B&W, als burgers regelrecht in de handen van de PVV worden gedreven. Kennelijk is de politiek zo stekeblind dat ze niet in de gaten hebben, dat ze dit zelf veroorzaken. Door de volkomen misplaatste en extreme politieke correctheid verkrachten de politicie Nederland.

Tot mijn grote spijt en teleurstelling voel ik me (door de politiek)gedwongen om me aan de laatste strohalm te gaan vasthouden. Ik ga PVV stemmen.

Gast

#1375 Verpaupering

2011-11-08 17:55

Zag laast een stukje op tv west, op ETV.
Het probleem dat door allochtonen eten naar buiten wordt gegooid en daar ongedierte op af komt. An het nederlandse volk "moet" uitgelegd worden, dat binnen die cultuur geen eten vespild mag worden. Zover prima.

Echter, dat dit in de Nederlandse cultuur niet mag, dat men daar intussen voldoende voorlichting over heeft gehad en is aangesproken is niet genoeg. Gewoon NEE, NIET DOEN, simpel.

Nee hoor, daar moest een cursus voor in het leven geroepen worden: anders omgaan met brood. Al lacherig werd er onder het hoofddoekje aangegeven dat ze nog niet wist of ze zich er nu aan ging houden. Gelukkig had ze het wel gezellig gehad.....Geldverspilling
Nu de subsidiekraan bij tvwest ook dicht(er) moet, valt daar nog wat te bezuinigen, ze doen er toch niks mee.