Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

Gast

#1434 7000 moslims

2011-11-10 11:44

Kan iemand mij vertellen de procenten hoeveel marokkaanse turkse Indonesisch Surinaams en overig / onbekend er zijn want ik kan het nergens vinden .

Reacties

Gast

#1435 Re: 7000 moslims

2011-11-10 13:35:13

#1434: - 7000 moslims 

Hierop kan niet makkelijk antwoord worden gegeven. De 7000 moslims zijn gebaseerd op een schatting, omdat in het GBA geen melding hoeft worden gedaan van het geloof wat men aanhangt. Voorts is het zo, dat met het tellen van bepaalde bevolkingsgroepen u niet per definitie het juiste aantal moslims geeft. Immers niet iedere marokkaan of turk hoeft moslim te zijn, al is die kans wel groot. En moslims komen ook voor in anderen bevolkingsgroepen, zelfs onder autochtonen. Feit blijft dat er slechts een klein percentage moslims in deze wijk woont en dat er al door de politici is aangegeven dat deze moskee bedoeld is voor Palenstein en OOsterheem. Het dient dus geen of nauwelijks nut voor deze wijk.

De naar mijn idee belangrijkste vraag blijft heir dan nog altijd liggen: De capaciteit van de moskee, nl 300 bezoekers. Er wordt absoluut GEEN moskee gebouwd met een capaciteit van 300, als deze niet benut wordt, of in de nabije toekomst benut wordt. Het blijft daarmee volstrekt onlogisch en onterecht dat de politici en het ICZ ons de cijfers van 80 bezoekers wil doen geloven. Mede vanuit financieel oogpunt is het bouwen van een moskee van 300 plaatsen voor 80 mensen niet rendabel en moeten daar de vraagtekens bij staan.

Indien de volle capaciteit in de nabije toekomst wordt benut, dan zijn alle argumenten wat betreft overlast, verkeers- en parkeerdruk enz. hier terecht en op zijn plaats. Deze vraagstukken dienen eerst beantwoord te worden alvorens de politiek tot een beslissing overgaat en er vergunningen worden afgegeven. Er is hier immers geen sprake van een klein verschil, maar een enorm verschil.