Gelovigen aanvaarden het Woord

Quoted post

Gast

2011-12-27 19:53

Super de grappenmaker zal verder jullie petitie boycotten. Ik heb al een manier gevonden hoe ik jullie verder kan boycotten.
Laat me zeggen waarom ik jullie clubke zo haat.
In 1968 was ik 13 jaar. Zat in de zesdes op het college. Mijn ouders zijn dat jaar uit elkaar gegaan. Waarom mijn vader dronk, was constant zat, sloeg m'n ma en ons. Het leven was echt een hel. Na veel jaren heeft m'n ma eindelijk de moet bijeengeraapt om m'n vader buiten te smijten en te scheiden.
Toen was de pastoor van het dorp snel daar. Mijn ma moest mijn vader vergeven, ze moest terug samen wonen etc. etc. Mijn moeder heeft doorgezet en toen is die rotte pastoor terug gekomen. Hij heeft gezegd dat ik niet meer naar het college kon gaan. Hij heeft ervoor gezorgd dat ik niet verder kon studeren, dat mijn ma moeilijk aan een job raakte. Dat mijn grootouders mij niet meer durfden zien. Dat we zijn moeten verhuizen.
Schoon hé van jullie clubke.

Reacties

Anonymous

#43 Re:

2011-12-27 21:10:54

#42: -

Beste,

Adolf Hitler zal wellicht ook wel enórm rotte mensen zijn tegengekomen die toevallig ook jood waren. Gaf dat hem het recht deze hele groep mensen te vervolgen? Natuurlijk niet!

In elk geval, ikzelf heb dezelfde situatie meegemaakt. Mijn moeder en mijn broer zijn moeten verhuizen naar een vluchthuis. Het was een periode van pure miserie in mijn leven. Als er toen niet een warme kerkgemeenschap was om ons op te vangen, en het waren de priesters die hiervoor het initiatief namen, dan hadden we het nooit gehaald. Ik zal dit nooit vergeten!

Ik vind het jammer dat jij het tegendeel hebt meegemaakt. Maar moeten alle christenen hiervoor gestraft worden? En trouwens, het christendom draait niet om die rotte pastoor. Het christendom draait rond Jezus. De Zoon van God die Liefde is. En ook van jou houdt...

Dirk

#46 Re:

2011-12-28 10:44:03

#42: -

Een familielid van mij heeft iets dergelijks in beperkte mate ook meegemaakt. Dat is een onchristelijke houding van die pastoor. Priesters en andere religieuzen kunnen zeker fouten maken, die helaas mensen een verkeerd beeld geven van de boodschap van Christus, zoals die door iedereen in de Kerk zou moeten verkondigd worden. Uw persoonlijke ervaring projecteren op heel de Kerkgemeenschap is echter fout. Ik weet zelf maar al te goed dat religieuzen geen volmaakte voorbeelden zijn van de navolging van Christus, maar de leer zelf is wel goed, en daar gaat het om.

Het is duidelijk dat het samenleven tussen uw ouders onmogelijk was geworden. De weg naar vergeving was wel open moeten blijven, als de oorspronkelijke belofte van huwelijkstrouw oprecht was, maar de reactie van de pastoor om uw moeder en uzelf maatschappelijk te benadelen was heel onchristelijk. Men mag absoluut niet verwachten dat men zomaar terug gaat samenwonen zonder dat er eerst duidelijk berouw is van degene die het samenleven door zijn gedrag onmogelijk heeft gemaakt.

Door uw haat begaat u nu zelf een zware fout en bent u in feite geen haar beter bezig dan die pastoor. De fout van één specifiek persoon van de kerk gaan projecteren op "ons clubke" is oneerlijk. Er gebeuren veel fouten in de kerk omdat mensen nu eenmaal veel fouten maken en dat zal ook nooit veranderen, maar dat wil niet zeggen dat het geloof dat aan de basis van de kerkgemeenschap ligt fout zou zijn!