Onderwijs in de moskee Arrahmaan

Betreft: Petitie voor gebruik van de Moskee als leslocatie voor onderwijsdoeleinden

Eindhoven, 27 augustus 2024

Aan het bestuur van Moskee Arrahmaan te Eindhoven

Geachte bestuur van Moskee Arrahmaan,

Wij, ondergetekende ouders , schrijven u deze brief om onze zorgen te uiten over het huidige gebrek aan geschikte leslocaties voor onze kinderen. Het instituut Iqra heeft al geruime tijd moeite om passende huurlocaties te vinden voor het verzorgen van islamitisch onderwijs. Op dit moment worden de lessen gegeven in het plaatselijke buurthuis, wat verre van ideaal is gezien de beperkte faciliteiten en het gemis van een spirituele plek.
Met de recente voltooiing van de bouw van onze moskee hadden wij gehoopt dat de moskee haar deuren zou openen voor de onderwijsactiviteiten van Iqra, zodat er meer dan honderd leerlingen koran les en arabische les kunnen volgen. Niet alleen de leerlingen die al les volgen, maar ook de leerlingen die op de wachtlijst staan . Helaas heeft de moskee aangegeven hier niet mee akkoord te gaan, wat tot grote teleurstelling heeft geleid bij ons, de ouders, en bij de kinderen.

Onze Zorgen:

Onvoldoende Faciliteiten in het Buurthuis: De huidige lokalen in het buurthuis zijn niet optimaal voor onderwijsdoeleinden. Ze zijn vaak klein, minder hygiënisch, ongeschikt voor groepsactiviteiten, en missen de voorzieningen die onze kinderen nodig hebben voor een goed leerklimaat.

Religieuze Verbinding: De moskee biedt niet alleen voldoende ruimte, maar ook een religieuze atmosfeer die essentieel is voor islamitisch onderwijs. De aanwezigheid van een spirituele sfeer zal de leerervaring van onze kinderen verrijken en hen dichter bij hun geloof brengen

Gemeenschapszin: De moskee is van ons allen en dient als het hart van onze islamitische gemeenschap. Wij geloven dat het gebruik van de moskee voor onderwijs de band tussen ouders, kinderen, en de bredere moslimgemeenschap zal versterken.

Ons Verzoek:

Wij verzoeken het bestuur van Moskee Arrahmaan dringend om de beslissing te heroverwegen en de lokalen van de moskee beschikbaar te stellen voor het onderwijs van onze kinderen. Wij geloven dat dit niet alleen in het belang is van onze kinderen, maar ook van de bredere islamitische gemeenschap.
Wij willen benadrukken dat dit verzoek uitsluitend komt vanuit de ouders die bezorgd zijn over de huidige situatie. Het onderwijsinstituut Iqra is niet betrokken bij deze petitie, maar wij hopen dat onze stem als ouders gehoord zal worden.
Tot slot willen wij u laten weten dat wij van plan zijn onze stem te laten horen op de aankomende ledenvergadering. Wij hopen dat onze zorgen serieus worden genomen en dat we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen die in het belang is van onze kinderen en onze gemeenschap.

Met vriendelijke groet,

Bezorgde en ontevreden ouders

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Bezorgde ouders alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: