Inderdaad: lang leve onze christelijke cultuur!
Opmerkingen
#1202
diaken(Driebergen, 2017-02-20)
#1206
Ik volledig achter deze petitie sta. Als je de Christelijke waarden wilt gebruiken, leef er dan ook ten volle naar.(Hoofddorp, 2017-02-20)
#1208
Eindelijk.(Leeuwarden, 2017-02-20)
#1210
Ik achter de inhoud van de petitie sta(Eelde, 2017-02-20)
#1212
Ben zelf meer algemeen spiritueel dan Christen in de enge zin van het woord, maar lees regelmatig de Bijbel, en beschouw het als een culturele en mystieke schat. En daarom vind ik het ook schijnheilig dat bepaalde politici ineens gaan koketteren met onze vermeende 'Joods-Christelijke'-cultuur, een zeer simplistische benadering, terwijl ze waarschijnlijk nog nooit een letter van de Bijbel hebben gelezen.(Rotterdam, 2017-02-20)
#1213
God is liefde en liefde mag daar stromen waar mensen verhard zijn/ woedend allemaal resultaten door het niet erkent zijn als kind, waar ouders dachten ambassadeur te zijn over de gevoelens van een kind.God kijkt magnaat je hart niet naar je gedrag...deze liefde in Jezus naam uitdragen en erkenning geven aan hen die het zo nodig hebben...maakt van genade diepe zielsgenade.
(dordrecht , 2017-02-20)
#1216
Degenen die christelijke normen en waarden aanroepen om hun politiek te verdedigen, vaak niks weten van Christus, en er nauwelijks naar leven(de Westereen, 2017-02-20)
#1217
Omdat dit me aanspreekt,(Joure, 2017-02-20)
#1219
Ik teken omdat ik vind dat Nederland in ras tempo ont-christelijk. Zelf de christelijke politieke partijen zetten de C van christelijk hoe langer hoe meer overboord.En als men al eens opkomt voor hun christelijke partij idealen dan is men er niet standvastig genoeg in of neemt men genoegen met een "deelakkoord". Laten wij als christenen blijven bidden voor hen die afvallig zijn en bidden dat me tot inkeer komt.(Dronten, 2017-02-20)
#1224
omat christen zijn een keuze is voor Christus en veel wat partijen doen gaan daar tegen in of staan daar haaks op(amsterdam, 2017-02-20)
#1226
Omdat ik er achter sta!(Ede, 2017-02-20)
#1229
uiteraard omdat ik instem met deze tekst(Apeldoorn, 2017-02-20)
#1232
Ik met lede ogen aanzie dat de naam van Jezus Christus voor allerlei onfrisse karretjes wordt gespannen. Ik voel me daarin solidair met moslims die stelden: niet in mijn naam. Ik ben blij dat Christus' "onwerkelijk" bevrijdende boodschap hierin doorklinkt!(Houten, 2017-02-20)
#1235
Ik teken omdat ik het zeer eens ben met de inhoud van deze petitie.(Boxmeer, 2017-02-20)
#1243
van harte mee eens!!(Utrecht, 2017-02-20)
#1248
Kerkelijk werker Protestantse Gemeente Aalten(Zutphen, 2017-02-20)
#1252
Wie het christelijke werkelijk wil verdedigen, heeft weet van Christus. Wie weet heeft van Christus zal geen mens uitsluiten!(Maastricht, 2017-02-20)
#1255
krijgsmachtpredikant, geestelijk verzorger Koninklijke Marine(Monnickendam, 2017-02-20)
#1258
Ik teken, hoewel ik atheïst ben, omdat ik me zeer erger aan de partijen die menen de christelijke cultuur te moeten verdedigen juist door uitsluiting en onbarmhartigheid.(Bavel, 2017-02-20)
#1259
Ik teken omdat ik van harte hoop dat wij een christelijk land zullen zijn.(Nieuw Balinge, 2017-02-20)
#1260
Dat druist recht tegen het hart van het christendom in, dat wereldwijd open is,grenzeloos barmhartig en lokale politieke beslommeringen ver overstijgt.
(Houten, 2017-02-20)
#1262
goed initiatief(Vleuten, 2017-02-20)
#1265
De universele waarden uit alle religies een krachtig tegenwicht kunnen vormen tegenover de huidige neoliberale 'wereldreligie' die leidt tot grote sociale - en milieuproblemen.(Amsterdam, 2017-02-20)
#1267
Als spiritueel humanist (die het woord humanisme ook gebruikt ziet worden door de anti-humanist Geert Wilders) onderteken ik deze petitie met volle overtuiging.(Hoorn, 2017-02-20)
#1268
ik teken omdat het beroep op je eigen christelijke achtergrond nooit een oordeel mag inhouden over anderen, maar een oproep aan jezelf voor die ander een Christus te willen zijn.(Amsterdam, 2017-02-20)
#1269
Omdat ook ik deze flirts heel erg vind. Het doet pijn. Verder onderschrijf ik wat hier in deze petitie staat.(Heusden-Asten, 2017-02-20)
#1271
Politici die hun politieke boodschap legitimeren vanuit bijbelse wortels maken zich schuldig aan het overtreden van het tweede gebod: Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.(Amsterdam, 2017-02-20)
#1272
juist in deze tijd is het belangrijk dat christenen zich laten horen en duidelijk maken dat de boodschap van Christus, hoe moeilijk die ook na te leven is, een boodschap van liefde is. We staan niet toe dat het christendom voor het totalitaire karretje wordt gespannen van lieden die nog nooit blijk hebben gegeven van enige affectie met de boodschap van Christus.(Eindhoven, 2017-02-20)
#1274
Omdat ik ook een christen.ben .en achter uw mening sta(Nieuwerkerk aan de ijsel, 2017-02-20)
#1275
er zo weinig/geen partijen de christelijke cultuur uitdragen, ondanks de C in hun naam: zie de CDA, maar daar nu wel hun voordeel mee willen behalen(Eindhoven, 2017-02-20)
#1280
Ik het er helemaal mee eens ben en blij ben dat dit geluid nu goed naar buiten komt.(Hoofddorp, 2017-02-20)
#1287
Ik teken omdat ik het zat ben dat geloof misbruikt wordt door andersdenkenden(Schiedam, 2017-02-20)
#1289
Ik teken, omdat ik geloof dat het van belang is op in onze hedendaagse tijd signaal af te geven dat het van belang is leven te gunnen aan ieder. De wereld is ons door God gegeven om deze te bewerken, goed en zuinig mee om te gaan. Des temeer met onze medeburgers zoals God o.a. in Micha 6 ons zegt. We weten wat goed is, we weten wat de Heer van ons wil: recht doen, trouw te zijn en nederig de weg te gaan die de Heer ons wijst. Wij kiezen politici en mogen van hen toch verwachten dat zij luisteren. En niet eigen wegen gaan. Ik hoop ook dat onze medelanders nog eens goed nadenken en zich bij het stemmen niet laten leiden door emoties en angst.(Heerde, 2017-02-20)
#1295
omdat de Kerk van een andere orde is dan de politiek. Zij is er om het geweten van politici aan te spreken, maar niet om politiek te bedrijven. Waar kerk en politiek gezamenlijke diensten aanbieden is samenwerking geweldig.(Schinveld, 2017-02-20)
#1296
Laat onze traditie met rust, te waardevol. Alles wordt gesloopt.(Breda, 2017-02-20)
#1298
Ik vind het een prachtig initiatief.(Siegerswoude , 2017-02-20)
#1300
Deze petitie van harte ondersteun(Giethmen, 2017-02-20)
#1301
Ik het roerend met u eens ben(Geldrop, 2017-02-20)
#1302
Omdat ik Christus wil volgen, ècht!(Ommen, 2017-02-20)
#1303
Ik teken omdat ik misbruik van de term "onze joods-christelijke cultuur" afkeur. Laten de misbruikers zich dan ook bekommeren over het bijzonder (w.o. christelijk) onderwijs en andere christelijke instellingen.(Dieren, 2017-02-20)
#1304
Ik teken omdat ik het ontzettend eens ben met de boodschap. Als je overtuigd het belang en de waarde van 'onze christelijk- joodse cultuur' voorstaat, leef er dan ook zelf naar. Sluit mensen, groepen mensen, nationaliteiten niet uit en help mensen in nood. Waar ze ook vandaan komen. Het eerste doen en het 2e laten is hypocriet. Erger nog: onmenselijk.(almere, 2017-02-20)
#1310
Deze "schreeuwers" zichzelf op generlei wijze houden aan de leer.(Zwaag, 2017-02-20)
#1311
blij en dankbaar ben voor dit geluid(vogelenzang, 2017-02-20)
#1316
Ik mij volledig kan vinden in deze standpunten!(Assen, 2017-02-20)
#1320
Christenen moeten zich meer laten horen.(Groningen, 2017-02-20)
#1324
Als theoloog ben ik blij dat leidende vertegenwoordigers van de kerken dit initiatief hebben gestart. Ik hoop dat velen met mij adhesie betuigen.(De Weere, 2017-02-20)
#1325
Ik teken omdat ik volledig achter deze petitie sta. Politici wijs ik op de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens: kort, overzichtelijk, concreet. Misschien te concreet voor politici?(Den Burg, 2017-02-20)
#1330
Ik teken omdat ik me stoor aan te makkelijk gebruik van de uitdrukking 'onze joods-christelijke cultuur'. Ben er voor dat we politici daar niet weg mee laten komen maar hen vragen: en wat bedoel je daar nu mee? En ik teken omdat ik deze petitie het christelijk standpunt mooi verwoordt, op een wijze die ook voor niet-christenen begrijpelijk is.(Velserbroek, 2017-02-20)
#1334
Ik teken omdat ik mij erger aan het beroep dat politici tegenwoordig doen op de "christelijke cultuur" of "christelijke waarden". Als christen herken ik mij vaak juist helemaal niet in wat zij onder die christelijke cultuur of waarden verstaan.(Den Haag, 2017-02-20)
#1340
Maak als politicus expliciet wat je bedoelt bij beroep op joods-christelijke traditie. Predikant Protestantse gemeente Barneveld.(Barneveld, 2017-02-20)
#1342
Ik vind het akelig om te zien hoe het evangelie van onze Heer en Heiland wordt misbruikt voor doelen waarin Hij Zich nooit herkend zou hebben.(Enschede, 2017-02-20)
#1344
Ik teken graag omdat ik mij weergaloos heb geërgerd aan het misbruiken van het woord christelijk. Jarenlang was ik missionair predikant in de niet Europese wereld en heb ik goede contacten gehad met anders gelovigen. We zullen elkaar ruimte moeten willen geven en met elkaar in gesprek willen blijven, niet uitsluiten.(Dokkum, 2017-02-20)
#1345
Ik teken omdat kiezers en politici uitgenodigd worden uit een kramp te komen en aan de slag te gaan voor een gedeelde toekomst!(Amsterdam, 2017-02-20)
#1347
G Bregman(Woerden, 2017-02-20)
#1350
Dankbaarheid en blijdschap overheersen bij dit "geluid"!Hierbij moest ik o.a. denken aan opwekking 468;
"Wij willen dat Jezus wordt verhoogt zodat Hij gezien wordt in ons land"
(Enschede, 2017-02-20)
#1354
instemming!(Groningen, 2017-02-20)
#1356
kortom: misbruik Zijn Naam en Zijn boodschap niet!(Hoogezand, 2017-02-20)
#1358
Ik teken omdat ik volgeling van onze Heer wil zijn en dat ook uitdragen, als gelovige en als predikant(Terneuzen, 2017-02-20)
#1361
dit zo wáár is!(zeist, 2017-02-20)
#1363
Volledig eens(Hengelo, 2017-02-20)
#1364
Er volledig achter sta(Hoogezand, 2017-02-20)
#1366
Ik teken omdat ik helemaal achter de petitie sta en vind dat ik op deze manier mijn stem kan laten horen. Er ontstaat zoveel verdeeldheid in dE wereld, mijn wens is dat de liefde weer gaat regeren.(Winsum, 2017-02-20)
#1372
Ben het eens, maar christelijke politiek kan dat? Schillebeeckx schreef hier over.(Utrecht, 2017-02-20)
#1376
Ook een niet gelovige achter deze tekst kan- en misschien wel moet staan al was het omdat we allen humaan zijn en dus sowieso humanist.(Tull en t Waal, 2017-02-20)
#1388
Dit is ook een vorm is van " Zijn naam ijdel gebruiken".(Rijsenhout, 2017-02-20)
#1389
Kan mij vinden in de petitie. Wordt tijd voor reactie !(enschede, 2017-02-20)
#1398
onze christelijke cultuur een waar gezicht is van Jezus zelf en dat altijd een lang leven zal bieden(Krimpen aan den IJssel, 2017-02-20)