Behoud en Creëer Losloopgebieden voor Honden in Ede

Opmerkingen

#4

Hondenuitlaatservices

Melanie Gertsen (Edd, 2025-02-18)

#5

Omdat ik vindt dat wij hier in Ede recht hebben op een losloopgebied, in de straal van waar je woont, plus de huizen die hier in de buurt staan kelderen in prijzen, de mensen hebben straks geen werk meer van de uitlaatservices plus de maatschappelijke belang van de inwoners en dieren. Dat heb ik het nog niet over het feit dat als honden vast aan de lijn moeten dat dit ook voor onrust zorgt op de heide.

Monice Boksman (Ede, 2025-02-18)

#8

Mijn hond graag los loopt en wij ook afhankelijk zijn van de uitlaatservice!

Martine Willems (Ede, 2025-02-18)

#12

Ik onderteken dit omdat ik heel erg boos over deze zoveelste beperking als hondenbezitter om mijn hond los te kunnen laten lopen. Ook is dit ten opzichte van de uitlaatservices broodroof en onbehoorlijk bestuur van de gemeente Ede en is strijd met het evenredigheidsbeginsel.

Sandra Westerdijk (Ede, 2025-02-18)

#13

Wat vooral verschrikkelijk is: communicatie en overleg met betrokken inwoners ontbreekt volledig. Neem je eigen inwoners als gemeente serieus.

Henk 't Hart (Ede, 2025-02-18)

#16

Omdat het voor honden heel belangrijk is om een fijn losloopgebied te hebben.

Ik kom vanuit Arnhem met m’n hond zodat die daar kan spelen met andere honden.

Jordy Kreuzen (Arnhem, 2025-02-18)

#17

Losloopgebieden essentieel zijn voor uitlaatservices. Zonder uitlaatservice een nog groter personeelstekort.

Jeroen de Haas (Ede, 2025-02-18)

#21

Thea. Bos

Thea Bos (Ede, 2025-02-18)

#22

Het verkleinen en uitdunnen van de losloopgebieden leidt tot meer confrontaties en irritaties tussen verschillende natuurliefhebbers. Dit lijkt mij niet de bedoeling.

Femke Horst van der (Ede, 2025-02-18)

#23

Er losloop gebieden moeten blijven voor de gezondheid van de honden en bazen!

Jorine Lokkerbol (Balkbrug, 2025-02-18)

#25

Ik onderteken omdat ik met mijn hond graag gebruik wil blijven maken van het losloopgebied op de Ginkelse Hei.

Hanneke Bison (Ede, 2025-02-18)

#26

Omdat het leuk is als we onze hond ergens los mogen laten tennen

Mirjam Wagensveld (2025-02-18)

#29

Het goed is voor de gezondheid van mij en mijn hond om lekker te kunnen lopen in de natuur

Ilse Heinen (2025-02-18)

#34

Ik onderteken omdat ik graag in Ede wandel met mijn hondje en ik de hondenuitlaatservices wil steunen als ex hondenuitlaatservice. Zelf heb ik de afgelopen 25 jaar de regels steeds meer zien veranderen voor mensen met honden maar de atb routes blijven wel toenemen wat veel overlast veroorzaakt voor het wild doordat die paden dwars door de bossen lopen wat eerder rustgebied was. Zorg voor genoeg losloopgebied anders komen er juist meer problemen als de ruimte beperkt wordt. Honden moeten hun energie kwijt kunnen.

Paula Hobrink (Rhenen, 2025-02-18)

#35

Omdat ik vind , dat er lodloopgebieden moeten blijven, zodat de honden lekker hun energie kwijt kunnen, door te rennen los.
Niets is heerlijker voor een hond!
En hebben honden recht op. Net als mensen!

Ivonne Poll (Ede, 2025-02-18)

#36

Ik ben eigenaar van een goed lopende hondenuitlaatservice in Ede. Mijn klanten en hun honden maken gebruik van mijn dienstverlening aangezien zij niet altijd in de gelegenheid dit zelf te doen. Reden kan zijn wegens hun werk, ziekte ect. Tevens merken zij dat hun honden leren om sociaal en gehoorzaam te zijn tijdens de los loop wandelingen. Maar ook in hun eigen leef omgeving.
We hebben de ruimte op de ederheide hard nodig zodat andere gebruikers van dit gebied ons niet hoeven tegen te komen.
In het bos maken oa mountainbikers en andere passanten gebruik van en wordt het te druk en ik wil andere mensen niet storen. Ik wil dat zoveel mogelijk vermijden. Ik wens weer rust en regelmaat. Daarvoor hebben we juist een ruimer gebied nodig en lopen we elkaar niet voor de voeten. Ik hoop dat de Gemeente ons hierin tegemoet zal komen met een passende oplossing. B.v.d Dank

Gwendeline Mendeszoon (Ede, 2025-02-18)

#37

Ik onderteken omdat ik het belangrijk vind dat een hond los kan lopen en op deze wijze kan socialiseren met andere honden. Ede is groot en heeft al veel natuur waar je aangelijnd met de hond moet lopen.

Daphne Beerepoot (EDE GLD, 2025-02-18)

#39

Goede avond ,vind het te erg voor woorden,zoals de mouthbikkers ,fatbikers wielrenners enz ,mogen de natuur wel kapot maken,...heb er g
en woorden voor!wens je sterkte en saampies staan we sterk!l
Liefs daantje

Daniëlle Jansie (Ede, 2025-02-18)

#40

Ik met veel plezier met mijn honden naar losloopgebieden ga in Ede. Het brengt ons veel rust en geeft ons energie. Ook is het voor ons fijn dat als wij op dagen naar werk moeten de zekerheid hebben dat onze trouwe 4 voeters naar buiten kunnen met goede zorg en ook lekker aan hun beweging kunnen komen. Er zijn zoveel hondenliefhebbers in Ede en omgeving. We zouden graag zien dat er mee wordt gewerkt om voor iedereen een goede en werkbare oplossing te verzorgen die niet zo'n kritieke impact heeft op het welzijn en leefbaarheid van zoveel mensen en dieren.

Vera Van Ekris (Ede, 2025-02-18)

#41

Honden mogen loslopen mits de baas hun onder controle heeft.
En deze dieren moeten ook hun energie kwijt net als een kind.

Fred Rienks (2025-02-18)

#42

De balans totaal weg is tussen de mensen die zeer regelmatig genieten van de bossen en de heide en de groep die alleen als de zon schijnt een keer op dezelfde plek lopen. En het creëeren van atb paden en wandelpaden zonder dat die elkaar kruisen kan niet heel ingewikkeld zijn.

Bastiaan Snijders (Ede, 2025-02-18)

#45

Ik vind dat honden hun natuurlijke gedrag kunnen blijven vertonen. Hiervoor moet hij lekker los kunnen blijven lopen.

Dorien Laport (Ede, 2025-02-18)

#47

Ik onderteken omdat ik het belangrijk vind dat de heide toegankelijk blijft voor honden in de grootte die het nu heeft. Nu kun je een redelijk rondje lopen met de hond maar als dit kleiner word , en dan ook nog moet delen met mountainbike met alle bijkomende problemen ,ou dit erg jammer zijn.

Johan Nieuwamerongen (Ede Gld, 2025-02-18)

#52

Ik onderteken omdat ik graag wandel met mijn hond in de losloopgebieden en gebruik maak van een uitlaatservice.

Moniek Van de Vis (Lunteren, 2025-02-18)

#53

Als dit erdoor heen wordt gejaagd zoals dat nu voelt gaan we dit als burgers echt niet goedkeuren. Ben boos teleurgesteld en opgejaagd, dit gebied is niet voor niets een gebied waar echt iedere edenaar en mensen uit de omgeving komen omdat dit zo fijn is voor onze hondjes. Dit kan gewoon echt niet, dit gebied kom ik elke dag omdat ik daar samen met mij. Hond mijn rust vindt dit mogen ze ook niet nog eens van ons afnemen!

Monice Boksman (2025-02-18)

#54

Ik ondertekenen deze petitie voor meer losloopgebied voor honden, daar ik vindt dat honden en hun baasjes en de uitlaatservice hier recht op hebben

Anita Grünsfeld (Ede, 2025-02-18)

#65

Honden in groepsverband de vrijheid moeten hebben om vrij rond te lopen.

Daniël Combe (Ede, 2025-02-18)

#67

Het belangrijk is voor onze hond dat ze lekker los kan lopen tijdens haar uitlaatronde. Vanwege ons werk maken wij 3 keer per week gebruik van onze trouwe uitlaatservice Alida. Voor haar wordt het nu echt onmogelijk gemaakt om het rendabel te houden.

Tanja Combé (Ede, 2025-02-18)

#80

ik graag wil dat de hondenlosloop gebieden in ede blijven en of uitgebreid worden

tim roelofs (ede, 2025-02-18)

#83

Ik met mijn hond in het bos los wil blijven lopen.

Bianca Van roekel (Ede, 2025-02-18)

#84

We hondenbelasting moeten betalen en er ook nog controle op is. Maar er vervolgens weinig mee wordt gedaan. De hele wijk ligt onder de hondenstront omdat mensen te bedonderd zijn het op te ruimen. Wij kiezen er voor om elke dag onze hond lekker te laten rennen en spelen op de hei, zodat ze lekker moe en voldaan en gelukkig blijft, moeten nu onze hond op een losloopveldje laten spelen waar ze haar energie niet kwijt kan?
Er komen steeds meer honden bij maar losloopgebieden minder. Bedacht door hondenhaters?
Zorg voor een omheind stuk op de hei met een waterplas waar honden zich kunnen vermaken, zoals in harskamp of kootwijk. Ede wil een stad zijn. Maar is behoorlijk bekrompen in de gedachten.

Carla Oskam (Ede, 2025-02-18)

#87

Ik het belachelijk vind dat ik hondenbelasting moet betalen maar er voor honden niks wordt gedaan

Marjanne Meulen Arnoldussen (2025-02-18)

#88

Omdat Ede doordraait, het is te gek voor woorden dat we het enige losloopgebied gaan sluiten. Alles wat gezond, gezellig en gewoon ook leuk is wordt ons mensen en dieren ontnomen. De heide is van ons Edenaren en wij moeten hier gewoon gebruik van kunnen maken.
Als het is bedoeld voor de militairen om te oefenen dan doen ze dat maar in Harskamp waar nog een kazerne zit. Onze kazernes hebben ze gesloopt waar ik ook geen begrip voor heb. Dus blijf van onze heide af en laat ons gewoon genieten van één van de weinige dingen die nog mooi zijn in Ede.

A.M Willemsen (Ede, 2025-02-18)

#89

alles komt zo langzamerhand achter een hek voor de elite onder ons natuur is voor iedereen en niet van de gemeente zelf

W. Heij (Bennekom, 2025-02-18)

#90

Ik onderteken deze petitie omdat onze honden los moeten kunnen rennen, de energie kwijt moeten raken! Ik betaal veel hondenbelasting voor twee grote honden, maar waarvoor vraag ik me af? Wat krijgen wij er voor terug als ze alle losloopgebieden gaan sluiten??

Marleen Derksen (Ede, 2025-02-18)

#91

Het is essentieel voor ons hondenbezitters om toegang te hebben over fatsoenlijk losloop gebied in onze omgeving. Voor honden is het essentieel om hiervoor te beschikken, daar waar zij het nodig hebben in hun zijn om vrij rond te kunnen redden, spelen en hun energie kwijt te kunnen. Wij zijn veelal afhankelijk van de kleine zelfstandigen op het moment dat wij wandelingen of opvang moeten uitbesteden. Voor hen wordt het hedendaags praktisch onmogelijk gemaakt om te kunnen blijven bestaan, daar waar ze tè veel worden beperkt.

Daan Husson (2025-02-18)

#93

Losloopgebieden zijn belangrijke voorzieningen voor honden en hun eigenaren. Ze bieden honden de mogelijkheid om vrij te bewegen, te spelen en hun energie kwijt te raken. Dit is essentieel voor hun fysieke en mentale gezondheid. Daarnaast bieden losloopgebieden honden de kans om te socialiseren met andere honden, wat belangrijk is voor hun sociale ontwikkeling.
Voor hondenbezitters zijn losloopgebieden ook van belang. Ze bieden een veilige en afgesloten ruimte waar honden kunnen loslopen zonder dat de eigenaar zich zorgen hoeft te maken over het verkeer of andere gevaren. Bovendien zijn losloopgebieden vaak een ontmoetingsplaats voor hondenbezitters, waar ze ervaringen kunnen uitwisselen en nieuwe contacten kunnen leggen.
Losloopgebieden dragen ook bij aan de leefbaarheid van de omgeving. Ze bieden een alternatief voor het uitlaten van honden aan de lijn in woonwijken, wat overlast kan veroorzaken voor andere bewoners. Daarnaast kunnen losloopgebieden bijdragen aan het verminderen van de hoeveelheid hondenpoep op straat, omdat hondenbezitters hun hondenpoep gemakkelijker kunnen opruimen in een afgesloten gebied.
Kortom, losloopgebieden zijn van groot belang voor het welzijn van honden, het gemak van hondenbezitters en de leefbaarheid van de omgeving. Ze bieden een veilige en sociale omgeving voor honden om vrij te bewegen en te spelen, en dragen bij aan een betere relatie tussen mens en dier.

Eunice Heije (Ede, 2025-02-18)

#97

Ik onderteken omdat ik mijn hond ook graag los laat lopen/rennen. Zij heeft het nodig om gezond te blijven

Betty de Jong (Ede, 2025-02-18)

#102

ik onderteken dit moet blijveb voor onze honden!

Sylvia Rikkelman (ede. Nederland, 2025-02-18)

#103

Ik teken omdat de mensen anders gaan uitwijken naar aanlijngebied (gebeurt nu ook) en je daar dan nog minder fijn kan wandelen met een hond die niet op interactie met andere honden zit te wachten. Ik zou eigenlijk liever zien dat er goeie voorlichting gegeven word over lichaamstaal en honden etiquette en in goeie handhaving. Loslopen is niet het belangrijkste in een hondenleven, tuurlijk een hond even later rennen is lekker voor de hond maar voor de meeste honden is de zo gezegde sociale interactie helemaal niet wenselijk en draagt daarom ook niet perse bij voor het welzijn van de hond. Maar door losloopgebieden te verwijderen ga je een groter probleem creëeren voor het wild en honden bezitters met honden die bewust aangelijnd lopen, want mensen gaan het toch doen tenzij je een landelijk verbod doet en streng handhaaft. Daarnaast het verkleinen van een losloopgebied betekent meer honden om minder m2 waardoor de kans op confrontaties en escalaties alleen maar toe neemt.

Femke Heuveling (Lunteren, 2025-02-18)

#111

Losloopgebieden behouden moeten worden

Claudia Versteeg (Ede, 2025-02-18)

#114

Deze actie ondersteun ik van harte.
Deze locatie is ook een belangrijk plek waar HULPHOND NL de honden traint en LEERT LOSLOPEN!

Tevens vraag ik ook aandacht voor de (toenemende) minder valide en gehandicapte mensen.

Zij hebben grote behoefte aan goed begaanbare paden waar ze met rollator, rolstoel of scootmobiel de hond los kunnen laten lopen.

Nu maken ze noodgedwongen gebruik van de fietspaden die door de losloopgebieden zijn aangelegd. Dit komt de veiligheid van zowel de (electrische) fietsers, scooters én (gehandicapte) wandelaars met hun honden niet ten goede en levert vaak commentaar en onbegrip op.

Summer Moon (Ede, 2025-02-18)

#117

Ik ook hond heb en hem graag los wil laten lopen + ook hondenbelasting betaal!

Jolanda SMITS (2025-02-18)

#118

Steeds meer inwoners, steeds minder losloopgebied. Hoe krom is dat...

Kevin Teunissen (Ede, 2025-02-18)

#119

DAT DE HONDEN OOK VRIJ MOGEN LOPEN EN NIET ALLES INPERKEN

Aart de Zeeuw (EDE, 2025-02-18)

#125

Ik onderteken dit omdat ik als hondenbezitter hondenbelasting betaal en mijn hond bij het uitlaten graag losloopt om te rennen en de energie kwijt te raken

Pascal Van den Brink (2025-02-18)

#126

Ik vind dat uitlaatservices moeten blijven bestaan en de ruimte daarvoor moeten behouden

Marjolein Van der Bij (Utrecht, 2025-02-18)

#128

Ik onderteken deze petitie omdat de losloopgebieden verdwijnen of kleiner worden gemaakt. Dit is niet goed voor de gezondheid en welzijn van mens en dier.

Anouska Kelder (Bennekom, 2025-02-18)

#133

Omdat onze hond ook graag een keer los loopt

Jan Luchies (Lunteren, 2025-02-18)

#135

Ik vind dat de honden en eigenaren hun stukje op de hei moeten behouden. Er zijn al te weinig uitlaatgebieden waar honden los kunnen lopen. Creëer dan iets anders

Jolanda Heebink (Ede, 2025-02-18)

#136

Ik kom graag in de bossen en geniet van de honden.

Marten ten Hoor (Edd, 2025-02-18)

#137

Ik een hond heb en vind dat er voldoende ruimte moet zijn en blijven om honden los te kunnen laten lopen. Het wordt nu alleen maar minder.

André Hardeman (Ede, 2025-02-18)

#138

Ik wil dat het hondenlosloopgebied blijft op de hei maar ook in de bossen zodat alle viervoeters lekker kunnen blijven rennen en spelen. Bij het sluiten daarvan ontstaan er alleen maar problemen.

Reina van Ginkel (Ede, 2025-02-18)

#143

Niet voor niets hondenbelasting betaal in tegenstelling tot andere gebruikers van het bos. Zoals mountainbikers die veel natuur vernielen

Bert Van der meiden (2025-02-19)

#153

Honden moeten de mogelijkheid krijgen om natuurlijk gedrag te vertonen. Anders wordt er onnodig gevaar gecreëerd doordat honden gefrustreerd worden.
Ze moeten contact hebben met soortgenoten en kunnen rennen, graven, ravotten.

Karin Vd Ham (Ede, 2025-02-19)

#156

Dit goed is voor hond en mens!!!!

Dirk Heebink (Ede, 2025-02-19)

#161

Ik het belangrijk vindt dat mijn hondje lid kan lopen en spelen met haar hondenvriendjes.

Angela Van Rooijen (Ede, 2025-02-19)

#168

Losloopgebieden waar ook uitlaatdiensten kunnen komen moeten blijven. Ze zijn van essentieel belang voor het welzijn van honden en honden zijn van essentieel belang voor het welzijn van mensen.

Angela van Geloof (Heteren, 2025-02-19)

#173

Ik vind dat t goed is dat mijn huisdier af en toe ff lekker vry uit moet kunnen rennen .

Monique Janssen (Ede, 2025-02-19)

#174

Honden het recht moeten hebben om hun benen te strekken en sociaal met elkaar te kunnen spelen.

S Van t Hul (2025-02-19)

#176

Ik het ook niet meer snap. Mijn Duitse Staande kan zo geen kant meer op. Hebben voor dit ras gekozen mede door het grote losloopgebied. Wij lopen elke dag op de heide met haar. Wie of wat zit hier achter? Wat een rotstreek om zo’n lullig briefje op te hangen. Als het gaat om dat de militairen in de loopgraven in de kak zitten, wat ik ook heb horen zeggen; dit is 9 van de 10 keer mensenpoep. Met van die witte papiertjes ernaast. Of volle poepluiers. Hoe wil defensie in dit stukje oefenen dan? Met nog steeds heel veel mensen, picnickers, yogaclubjes, padvinders, fietsers, paarden, een snackbar, en honden aan de riem? Zal me een gezellige boel worden. Wat maakt het verschil alleen de honden te straffen, waardoor hier een oefenterrein kan zijn, en de rest daar gewoon zijn activiteiten kan uitoefenen? Wat een onzin! Laat ons lekker onze wandeling over de heide maken met de hond los. Dat hebben wij en de hond zo nodig.

Annet .. (Ede, 2025-02-19)

#177

Ik onderteken dit omdat er steeds minder ruimte komt voor mens en hond.

Marga Meeuwsen (Ede, 2025-02-19)

#182

Ik onderteken omdat ik ga in vrijheid met mijn honden wil wandelen terwijl ze lekker loslopen.

Simone Schreiber (Ede, 2025-02-19)

#184

Recreatie met honden in de natuur is een belangrijke manier van ontspannen voor mens en dier. Naast aanlijngebieden horen daar een fatsoenlijk aantal losloop gebieden bij. Plus weghalen zorgt voor meer druk en stress in de resterende gebieden

Chris Geurts (Ede, 2025-02-19)

#185

Ik tegenover het bos woon, een hond heb, maar deze daar sinds kort niet meer los mag laten lopen. Met 3 kinderen is het niet mogelijk om altijd naar een andere plek te gaan. De hond kan echt niet alleen maar aan de lijn, dan raakt ze haar energie niet kwijt.

Janienke Van der Klift (Ede, 2025-02-19)

#186

Mijn hond heeft beweging nodig, ik wil niet afhankelijk van mijn auto zijn om mijn hond los te mogen laten spelen en rennen

Christel van Huisstede (Ede, 2025-02-19)

#192

Ik het er helemaal mee eens ben.

nynke peters (Heteren, 2025-02-19)

#195

Ik onderteken de petitie omdat de gemeente zonder de gedupeerden mee te nemen of te informeren besluiten doorvoert op basis van ongefundeerde argumenten. En zonder naar alternatieven te kijken en verantwoording af te leggen. Daar is een gemeente niet voor bedoeld, die is er voor de burgers!

Wiljo Florijn (Ede, 2025-02-19)



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...