Verbeter het openbaar vervoer in Dijk en Waard

Petitie: Verbeter het Openbaar Vervoer binnen Dijk en Waard     Aan: Gemeente Heerhugowaard, Provincie Noord-Holland, en Connexxion

Geachte dames en heren,

Wij, de ondertekenaars van deze petitie, roepen op tot significante verbeteringen in het openbaar vervoer binnen Dijk en Waard. Momenteel ervaren veel inwoners en reizigers een gebrek aan frequente en betrouwbare vervoersmogelijkheden, wat leidt tot ongemak en langere reistijden. Ook is het vanuit diverse wijken niet mogelijk om met het OV van en naar het station in Heerhugowaard te reizen.

Onze verzoeken:

1. Betrouwbare dienstregeling van bussen en regelmatige diensten gedurende de dag.
2. Betere aansluiting op treinen,  Busdiensten die beter aansluiten op de aankomst- en vertrektijden van treinen om wachttijden te minimaliseren.
3. Uitbreiding van routes: Nieuwe busroutes of verlenging van bestaande routes om meer wijken en omliggende dorpen te bedienen.
4. Verbeterde faciliteiten:Veiliger en comfortabeler busstations, inclusief overdekte wachtruimtes en duidelijke reisinformatie.

Waarom dit belangrijk is:

- Toegankelijkheid:Verbeterde openbaar vervoersopties zorgen ervoor dat meer mensen gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer, waaronder ouderen, jongeren en mensen zonder toegang tot een auto.
- Duurzaamheid: Meer openbaar vervoer kan bijdragen aan de vermindering van verkeerscongestie en luchtvervuiling.
- Economische voordelen: Betere en betrouwbare vervoersverbindingen kunnen het lokale bedrijfsleven stimuleren door het aantrekkelijker te maken voor werknemers en bezoekers.

Wij verzoeken de verantwoordelijke partijen dringend om onze zorgen en verzoeken serieus te nemen en passende maatregelen te treffen om het openbaar vervoer binnen Dijk en Waard en van en naar het Station in Heerhugowaard te verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Inwoners van Dijk en Waard

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Carmen Bosscher alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Wij zullen uw huisadres niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: