De Kunstfactorij moet behouden blijven voor Bennekom en verdient financiële steun van de Gemeente Ede voor huisvesting.

Al ruim 9 jaar biedt de Kunstfactorij in Bennekom een podium voor kunst en creativiteit. Door het organiseren van activiteiten, zoals het Kunstfestival voor Kinderen, de Plus Galerie, de jaarlijkse Kronen wedstrijd op Koningsdag maar ook sociale ontmoetingen zoals Kunst & Koffie, creativiteit voor volwassenen, en Kunst & Ranja, creativiteit voor kinderen. Hergebruik van materiaal staat hierbij hoog in het vaandel.

Al ruim drie jaar vraagt de Kunstfactorij om financiële steun van de Gemeente Ede voor de huur van een pand, voor haar activiteiten en voor opslag van de restmaterialen. Vooralsnog tevergeefs, ondanks verschillende gesprekken met de gemeente en steun van veel belanghebbenden, wil de gemeente niet helpen met financiële steun voor de huur van een pand.

De Kunstfactorij heeft zelf 2 keer, pop-up, een pand gehuurd in het centrum van Bennekom en laten zien wat er allemaal mogelijk is als je mensen kan verbinden door kunst en creativiteit. En lokale kunstenaars een podium kan bieden om hun werk te laten zien, elkaar te ontmoeten en een broedplaats kan creëren.

Zonder financiële steun voor huisvestiging van de Gemeente Ede is het voor de Kunstfactorij onmogelijk om nog langer activiteiten te organiseren en zal dit helaas de laatste editie van het Kunstfestival voor Kinderen zijn.

Elise Huijberts de Kunstfactorij    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Elise Huijberts de Kunstfactorij alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: