Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.
gast |
#1151 vluchtelingen ?2015-05-21 05:49Het is in de kern heel simpel. Mensen komen hier. Ze hebben nog niets betaald. Ze krijgen hier geld. Er wordt in ze geïnvesteerd. Deze mensen komen hier dus eigenlijk met een schuld: ze krijgen terwijl ze nog helemaal niets afgedragen hebben, hun familie ook niet. |
gast |
#1152 Re: vluchtelingen ?2015-05-21 06:08Simpel: Mensen die van honden houden, fokken honden, en mensen die van zwakkeren houden zorgen dat er zwakke groepen komen. De PVDA (RIP) vroeger en nu vooral SP en GL fokken zwakkeren zoals anderen honden fokken. |
gast |
#1153 en weer een de illegaliteit in2015-05-21 11:11Vechtpartij azc Gilze loopt volledig uit de handEen bewoner van het asielzoekerscentrum Prinsenbosch in Gilze heeft gisteravond snijwonden aan zijn gezicht opgelopen toen hij tijdens een vechtpartij met een fles op zijn hoofd werd geslagen.
Aanvankelijk werd gemeld dat er een schietpartij had plaatsgevonden, maar dat ontkent de politie. Ook weerspreekt de politie dat het 27-jarige slachtoffer met glas in zijn gezicht werd gestoken. De rest van alle ellende wordt kundig onder de pet gehouden, want COA communiceert niet.. |
gast |
#1154 Ongeloofelijk2015-05-22 08:33Blijkbaar zijn er nog een paar gristelijke gekkies die zeeen van tijd hebben om illegalen steeds maar opnieuw hoop te bieden op iets wat nooit gaat lukken en waar ze geen enkle recht op hebben, nl een verblijfsvergunning. Wat een tering zooi. Net als die gekken die alle (99% buitenlandse) verslaafden aan de slingerweg volstoppen met metadon en gratis kleren (die ze weer kunnen verkopen om bier en drugs te scoren). http://www.stichtinglos.nl/noodopvang
STEUNPUNT ONGEDOCUMENTEERDEN BREDA EN OMSTREKEN (STOB)Annahuis
Haagweg 3 4814 GA Breda Nederland telefoon: 06-23692169 Opgericht: 2007
Criteria: begeleiding, doorverwijzing, advisering over rechten van mensen zonder verblijfsvergunning. Spreekuren: maandagmiddag 14:00-16:00 uur; donderdagmorgen 10:00-12:00 uur
Aanname: geen eigen opvang
Capaciteit: geen eigen opvang
Financiën: fondswerving
Medewerkers: vrijwilligers
Juridisch advies: zelf, doorverwijzing
Politiek: niet eerste prioriteit
BASISRECHTENEen basisrecht is een recht dat geldt voor iedereen ter wereld, dus ook voor migranten zonder verblijfsvergunning. Hieronder vindt u informatie over deze rechten en de mogelijkheden om deze rechten in de praktijk te krijgen. Ik wil meer informatie over:
WAT EEN BULLSHIT ZEG. HOE ZIT HET MET DE PLICHTEN ? ZE MOETEN VAN DE RECHTER EN DE OVERHEID HIER WEG ! |
gast |
#1155 Re: Ongeloofelijk2015-05-22 08:51Is niet zo moeilijk, het gaat van uw belastinggeld: Zie website annahuis. 'FinancieringHet Annahuis kan bestaan dankzij de steun van financiers. R.K. congregaties en instellingen, protestantse instellingen, landelijke instellingen, particulieren en anderen helpen met de financiering van het Annahuis. In 2014 steunt onder meer het Skanfonds het Annahuis met substantiële bijdragen voor de STRAATRAAD en het Roma-project. De Gemeente Breda is dit jaar onze grootste subsidieverstrekker.
|
gast |
#1156 Bootvluchtelingen, gelukszoekers en het gelijk van Arnold Karskens2015-05-24 08:27GEENSTIJL De Tweede Kamer debatteert komende donderdag over de Europese top over bootvluchtelingen die eind vorige maand plaatsvond. Vrijdagavond zond de VARA de reportage van Pauw uit: Leve Europa. Vijf opiniemakers die afzakten naar Sicilië om de ramp in ogenschouw te nemen. De locoburgemeester van Catania kwam aan het woord. In zijn stad worden duizenden bootvluchtelingen opgevangen. Een Brits marineschip had kort daarvoor 600 vluchtelingen van het water gered. Daar was hij dankbaar voor, toch hekelde hij de ‘hypocrisie’ van Europa. De Italiaan wil dat alle lidstaten de handen ineenslaan om de stroom tegen te gaan. Europa moet zich volgens hem richten op hulp ter plekke en aldaar een selectie maken. Begin deze week schreef Arnold Karskens een korte column over zijn verblijf in Mali en wat de ‘asielmaffia’ u niet vertelt over bootvluchtelingen. Ook vanuit Mali vertrekken duizenden in de richting van Europa. Karskens schreef: “AZG-directeur Arjan Hehenkamp twittert: ‘Elke bootvluchteling die we redden zegt: ‘There’s no humanity in Libya’.’ Hier in Mali weten ze van de gevaren in Libië en de tocht over de Middellandse Zee. Maar werkloze gelukzoeker Boubou Sidibe (28) gaat toch. “Als ik het geld heb nog vannacht.” Dood of geurende gladiolen, luidt zijn credo bij het bier. Over politieke vervolging geen woord. Naïeve BN’ers en de asielmaffia weten: Ellende verkoopt, de waarheid stukken minder.” Een GroenLinks-meisje vond de column maar niets. Tijd voor harde cijfers dus. Flip van Dyke houdt al enige tijd een weblog bij waarin hij de asielcijfers van de overheid tegen het licht houdt. Van Dyke is kritisch op politiek en media die volgens hem de asielcijfers opkloppen om een rechtse agenda te bevorderen. Dat zou zomaar kunnen, u kunt zich wellicht herinneren hoe toenmalig asiel-staatssecretaris Fred Teeven negen dagen voor de Europese verkiezingen waarschuwde voor 65.000 . Nooit meer wat van gehoord. De cijfers van Van Dyke kloppen in ieder geval, bevestigde Stephan ‘grafieken en tabellen zijn mijn leven’ Okhuijsen van Sargasso mij zaterdag. Terug naar Mali. Wat zeggen de cijfers van Van Dyke: in 2014 kwamen 13.000 asielzoekers uitt Mali naar Europa. Karskens heeft dus gelijk. Zouden deze duizenden uit Mali echt zo naïef zijn dat ze geen weet hebben van de situatie in Libië? Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. In Leve Europa interviewt Eva Jinek interviewt een meneer uit het nog zuidelijker in Afrika gelegen Ghana, die via Libië op Lampedusa wist te geraken. Inmiddels leeft hij een jaar en acht maanden in Siciliaans niemandsland. Jinek vraagt hem: “Zou je tegen andere Ghanezen ook zeggen dat ze naar Europa moeten komen?” “Nee, dat is geen goed idee. Ik wil mijn familie niet in zo’n situatie laten komen. Dat is niet leuk. Ik woonde prettig in mijn huis. Ik heb mijn familie moeten achterlaten. Waarom zou ik mijn familie achterlaten voor zo’n moeilijke situatie? Ik ben mijn leven kwijt. Ik ben bang dat we arm zullen blijven. Ik geef niemand het advies om dit allemaal mee te maken. Het is heel erg. Er gaan mensen dood. Je riskeert je leven op zee.” Als Europa écht iets wil doen aan de bootvluchtelingen-problematiek, plaatst ze door geheel Noord-Afrika tv-schermen. Zodat de gelukszoekers uit alle windstreken die door het Afrikaans continent naar het noorden trekken kennis kunnen nemen van het relaas van deze meneer. Opdat de boodschap duidelijk is: in Fort Europa is geen plaats voor gelukszoekers. De échte vluchtelingen – de hete adem van drama, geweld en dood in hun nek - zullen Europa dankbaar zijn. |
gast |
#1157 weer 50 miljoen extra door de goot2015-05-26 12:13Ploumen piest nog eens extra 50 miljoen weg 'om de economie in Afrika te steunen'. Waarom niet naar onze zorgverleners, ouderen, bijstandmoeders, kansarme kinderen ?
Oh nee, dat is niet hip.
|
gast |
#1158 E: Nederland moet nog 2000 extra gelukszoekers binnenhalen2015-05-26 14:38EU wil 1740 asielzoekers naar NederlandBRUSSEL -
De Europese Commissie wil 40.000 asielzoekers eerlijker over de Europese Unie verdelen. Nederland zou 1740 personen moeten opvangen, die zich nu in Griekenland en Italië bevinden Dat is dinsdag in Brussel vernomen. De Europese Commissie gaat het verdeelplan, dat tijdelijk zal zijn, woensdag presenteren. Met de verspreiding van de 40.000 asielzoekers wil Brussel Italië en Griekenland ontlasten. De commissie kwam met een verdeelsleutel, waarbij Duitsland met 18,42 procent de meeste migranten moet opvangen. Bij Nederland gaat het om een percentage van 4,35. Onlangs stelde de commissie al voor 20.000 erkende vluchtelingen op te nemen die zich nu in kampen buiten de EU bevinden. Voor Nederland zou het gaan om 732 personen (3,66 procent).
Veel landen weigeren. Maar Nederland staat natuurlijk klaar om de Eu te dienen. Geeft niks ik ben mijn land zat. Emigratie is bijna afgerond en ruil mijn flatje graag in voor een paar asielzoekers. Ga niet meer die hoge lasten betalen en dan al die stress. Niks mag je zeggen dan ben je racist. Maar eigen bevolking wordt verwaarloosd ,ouderen aan de kant geschoven. Ik voel me hier niet meer thuis behalve als melkkoe. |
Bredanaar |
#1159 Nog meer2015-05-26 14:45We betalen al miljarden aan Brussel en krijgen er kansloze zooi voor terug, die we ook zelf mogen betalen. Om te jnaken gewoon en is er nu echt niemand die dit kan tegenhouden ? Nederland het beste jongetje uit de klas, staat overal vooraan, is het eerste met betalen in Brussel, geld voor buitenland enz, enz, Vroeger was ik nog trots dat ik in NL woonde, dat wij gul konden geven en delen, maar nu niet meer, kijk eens wat er met de ouderen gebeurd tegenwoordig, het fiasco rond PGB, kansarme jongeren ? Hoe duur de zorg is, waar je overal voor aan wordt geslagen? Besteed het maar eens in eigen land want het holt hier achteruit Ploumen had 50 miljoen aan de marechaussee en politie moeten geven om onze grenzen te bewaken om al die klojo doorreizigers uit Italie en Griekenland terug te sturen. We betalen al met ons pensioengeld voor de K-Grieken. Die zelf met 50 stoppen met werken. Vieze gore K-zooii. Ik wil dat mijn kinderen kunnen profiteren van wat wij hier opbouwen, niet f*cking Bokito uit Ghana en heel zijn boze moslim familie !!!!!!!! En geen gezeik dat ik niet humaan ben, ik betaal al meer dan de helft van wat ik verdien aan belastingen voor alle anderen, dus f*ck off. |
gast |
#1160 Ploumen: "50 miljoen euro naar Afrika. Dokken, NU"2015-05-26 14:57GEEN STIJL 50 miljoen euro. Niet om al zo vroeg in de week de populistische plaat op te zetten hoor, maar daar kan je nogal wat oudjes een menswaardige oude dag van bezorgen, een aantal noodlijdende politiedistricten mee van enige ademruimte voorzien, of het gewoon in de AIVD pompen om GeenSheik.nl te ontlasten. Maar, je kunt het natuurlijk ook, zoals dit kabinet heeft aangekondigd, naar Afrika sturen. Want dat is in het verleden zo nuttig gebleken. Toegegeven, het is expliciet de bedoeling dat het geld naar ondernemers in spé gaat, en niet naar mafklappende overheden. Minister van Dobbernegers en Ander Leed, Lilianne Ploumen, wil er met 50 miljoen voor zorgen dat dobberaars voortaan thuis blijven, en presenteert het als volgt: "Wie zijn leven riskeert om naar Europa te komen, is niet alleen wanhopig; die heeft ook lef en ambitie. We moeten nu zorgen dat zo iemand zijn lef en ambitie inzet om een bestaan op te bouwen in eigen land. Want het paradijs dat hij zoekt, bestaat niet. Wie niet onderweg verdrinkt, eindigt te vaak als illegaal, sjokkend langs de stranden van Spanje of Italië om zonnebrillen te verkopen die niemand wil hebben." Precies wat GeenStijl zegt dus. Onze vraag is alleen waarom deeconomisch snelst groeiende regio ter wereld 50.000.000 euro zou moeten ontvangen van de op een na langzaamst groeiende economische regio ter wereld. Zuivere wereldverbeteraars zijn overigens sceptisch over de deal "omdat ook het Nederlandse bedrijfsleven kan profiteren van dit geld". Dat zien we dan maar als lichtpuntje. |
gast |
#1161 asielimmigratie2015-05-27 07:43We moeten kiezen: Zolang politieke partijen dit niet zo durven te benoemen is het water naar de zee dragen. |
Gast in eigen land |
#1162 Ploumen maakt denkfouten met haar 'hulp tegen bootjesmigratie'2015-05-27 07:57Elsevier:
Minister Poumen bespeelt sentimenten met haar 50 miljoen euro tegen Afrikaanse bootmigratie. Maar helpen zal het niet. En waarom zou je überhaupt geld uittrekken voor relatief welvarende Afrikaanse landen? Minister Lilianne Ploumen (PvdA, Ontwikkelingssamenwerking) trekt onmiddellijk 50 miljoen euro uit om de werkgelegenheid in landen als Ghana, Senegal en Tunesië te verbeteren, zodat jongeren de animo wordt ontnomen om per boot naar Europa te emigreren. Ze wil daarmee naar eigen zeggen echter bovenal een 'politiek signaal' geven aan haar Europese collega's. Die zouden haar voorbeeld moeten volgen. Het is een wonderlijk idee. Premier Rutte (VVD) zei een maand geleden ook al dat de Nederlandse ontwikkelingshulp bijdraagt aan het niet-emigreren van West-Afrikanen naar Europa. Dat is nogal bijzonder, omdat Ruttes VVD er jaren geleden al achter was gekomen dat ontwikkelingshulp niet zorgt voor economische groei in Afrika. Dat was nou juist de reden waarom de VVD onder Rutte eerder al besloot de Nederlandse hulp te halveren: naar het niveau van onze buurlanden. ParadoxaalOntwikkelingshulp zorgt zelden of nooit voor economische groei - omdat het landen hulpverslaafd maakt, omdat het dictaturen in het zadel houdt en omdat het de economie van het ontvangende land verstoort. Hulp helpt dus niet om Afrikanen in eigen land een baan te bezorgen. Maar, hoe paradoxaal: als hulp wel zou helpen, zou het zeker niet voorkomen dat bijvoorbeeld West-Afrikanen voor veel geld en met grote risico's in wrakke bootjes de Middellandse Zee oversteken. Illegale migratie is duur en kan alleen worden betaald door mensen die het relatief goed gaat. In het debat over de 'bootvluchtelingen' die naar Europa komen, is de rationaliteit soms ver te zoeken. Wie zich wil mengen in het migratiedebat kan beter oppassen voor deze vijf valkuilen.Lees nu > Het plan van Ploumen leunt dus op denkfouten. Haar nieuwste idee zal weer niet helpen. En áls het zou helpen, leidt het tot welvaart waarmee juist illegale immigratie kan worden gefinancierd – en die migratie zegt Ploumen met dit geld te willen tegengaan. De eigen voortreffelijkheidMaar daar houden de raadsels van Ploumen niet op. Ze zegt dit nieuwe potje te gaan besteden in 'Noord-Afrika' en noemt vervolgens Ghana, Senegal en Tunesië. Van die drie landen ligt alleen Tunesië in Noord-Afrika, en gerekend naar Afrikaanse maatstaven zijn deze landen helemaal niet arm. Tunesië behoort met zijn inkomen per hoofd van bevolking met 11.400 dollar per jaar zelfs op wereldschaal tot de middenmoot van welvarende landen. Ook Ghana is met een gemiddeld jaarinkomen van 4.200 dollar per Ghanees naar Afrikaanse maatstaven echt niet arm. En dan dat 'politieke signaal' dat Ploumen aan andere landen van de Europese Unie wil geven. Dat is een andere formulering voor: 'Kijk ons eens voortreffelijk zijn, doe wat wij doen.' Dat is een duur signaal van eigen voortreffelijkheid, maar weer goedkoop als we weten dat Ploumen jaarlijks te besteden heeft, te weten 4,5 miljard euro. Zo bekeken is het nog een zuinig stuntje ook. Het valt echter te hopen dat de Europese collega's van Ploumen haar 'signaal' geen navolging geven. |
gast |
#1163 EU: Nederland moet 2047 vluchtelingen opnemen2015-05-27 15:26BRUSSEL -
Brussel wil dat Nederland de komende twee jaar 2047 vluchtelingen uit onder meer Syrië en Eritrea opvangt. Dat maakte de Europese Commissie woensdag bekend. De commissie wil 40.000 asielzoekers eerlijker over de Europese Unie verdelen. Met de verspreiding hoopt Brussel Italië en Griekenland, waar nu de meeste vluchtelingen aankomen, te ontlasten. De commissie hanteert daarbij een verdeelsleutel. Voor Nederland geldt een percentage van 5,12 procent. Dat komt dan neer op 1228 vluchtelingen die in Italië zitten en 819 vluchtelingen die in Griekenland zitten. Duitsland, Frankrijk en Spanje zouden de meeste vluchtelingen moeten overnemen. Groot-Brittannië, Ierland en Denemarken hebben het wettelijke recht om niet mee te doen. VergoedingEU-lidstaten krijgen 6000 euro voor elke vluchteling die ze opnemen via dit herlocatie-systeem. Aanvankelijk had Nederland 4,35 procent moeten opvangen, en waren er ook quota voor Italië en Griekenland. Maar in het voorstel rekent Brussel die twee landen niet meer mee. Daardoor zijn de quota voor de andere landen groter geworden. Europees commissaris voor migratie Dimitris Avramopoulos wil niet spreken van quota. Landen mogen meer doen dat de minimale solidariteit die Brussel vraagt, zei hij. Onlangs stelde de commissie al voor, 20.000 erkende vluchtelingen op te nemen die zich nu in kampen buiten de EU bevinden. Voor Nederland zou het gaan om 732 mensen (3,66 procent). Aan de opvang van deze vluchtelingen moeten alle EU-lidstaten meedoen, vindt Brussel. De EU-lidstaten moeten bij (gekwalificeerde) meerderheid instemmen met het voorstel, geen land heeft dus een veto. VluchtelingenWerk Nederland, dat lang heeft gepleit voor een verhoging van het jaarlijkse quotum voor het uitnodigen van de meest kwetsbare vluchtelingen, is blij met het plan van de Europese Commissie. „We hebben nu te maken met een van de grootste vluchtelingencrises ooit. Nederland deed vooralsnog niets extra's”, zegt directeur Dorine Manson van de organisatie. Het kabinet heeft tijd nodig om de uitkomst van woensdag te bestuderen, aldus een woordvoerster. De Tweede Kamer praat donderdagavond over bootvluchtelingen.
Wat een gelul. Alles wat we extra kwijt zijn aan die flauwekul zouden we uit het betsaande ontwikkelingsbudget moeten hlen, dus keihard bezuinigen bij Cordaid en dat soort zuigers. Die hebben met al die tientallen miljarden uit afgelopen jaren helemaal geen zak bereikt, behalve dat alle ontwikkelingslanden behoeftig zijn geworden, corrupt en als junkies snakken naar meer, meer, meer geld. |
Boze omwonende |
#1164 Wat wij niet mogen weten:Nieuwe wet. Zo gaat Rutte mooi Nederland asielzoekers door de strot duwen.2015-05-28 06:31Door Joost Niemoller:
Er komen steeds meer asielzoekers naar Nederland. En de EU vindt het nog lang niet genoeg. Asielzoekers die aankomen in Griekenland en Italie moeten van brussel direct doorgestuurd worden naar rijke opvanglanden als Nederland. Wilt u een asielzoekerscentrum in uw dorp of stad? Waarschijnlijk niet. Wat kunt u ertegen doen? Straks bijna niks meer. Er is namelijk nieuwe wetgeving. Overal in het land vinden er lokale protesten plaats tegen de komst van asielzoekerscentra, AZC’s. Maar dat zal in de toekomst steeds minder uithalen. Hier ziet u waarom. Overal in ons land is het gaande. In Gieten wil de burgemeester niet eens zeggen of er meer politie komt, want die mededeling alleen al zou onrust kunnen veroorzaken. De bewoners in Gieten leken inmiddels al tamelijk apathisch. Ze kwamen nauwelijks naar de info avond. Dus Gieten krijgt er misschien wel nog meer! Gieten. Prachtig Esdorp op de Hondsrug met een Brink. Het totaal aantal inwoners schommelt al jaren tussen de 5.100 en de 5.200. Mooi, zo’n stabiel dorp. Een hechte gemeenschap. Maar dat gaat dus allemaal anders worden. Ze krijgen daar nu ´een mix van asielzoekers´.
Ze krijgen er, officieel, 400 tot 600. Dat is dus ineens 10 % erbij, in die onbestemde mix. Mensen die komen en weer gaan. Succes, Gieten. Zetten jullie de fiets voortaan wel beter op slot? Nou, wacht eens even. Bij nader inzien zijn ze toch niet allemaal zo blij met die enorme demografische veranderingen in het dorp. Ondernemers kunnen wel janken, maar komen liever niet met hun gezicht voor de camera. De overheid/gemeente is machtig en je zou zo maar eens tegengewerkt kunnen worden bij aanvraag van de noodzakelijke geen vergunningen. Andere bevolkingen zijn de schaamte voorbij. In Zeewolde komt de bevoling massaal op de infoabvond. En daar zijn ze duidelijk boos. In datzelfde Zeewolde wil de grooteste partij , Leefbaar Zeewolde, dat het geplande AZC een stuk kleiner wordt. Ook in het prachtige dorp Balk vinden ze dat ze veel te veel asielzoekers door hun mik gedouwd krijgen. En laten ze dat horen. Zomaar wat voorbeelden. Maar er is iets extra’s aan de hand. De wet is veranderd. De dorpen en de stadjes krijgen veel minder te zeggen voortaan. Bij Leefbaar Zeewolde zien ze dat het steeds lastiger gaat worden voor gemeenten om de asielzoekers nog tegen te houden. Dit vanwege de nieuwe landelijke aanwijsprocedure. Leefbaar Zeewolde wil zich daartegen verzetten met een ‘pro-actieve houding’ waardoor het initiatief uit handen van de nationale overheid zou blijven. De VVD doet daar niet aan mee, en onttrekt zich zo van haar verantwoordelijkheid:
Die nieuwe wetgeving is niet mis. Nationale wetgeving moet de lokale wetgevers kunnen overrulen, zo lezen we in de officiële toelichting:
Mooi Nederland moet stuk van Rutte en Samsom. En zo gaan ze het doen. Gek toch hè, dat de grote media dit soort onderwerpen laten liggen. Ach ja, ‘lokaal nieuws’, nietwaar? Nederland betaalt als enige 1.3 miljard euro extra aan de EU. Nederland accepteert als enige (12 EU landen zijn al tegen) de nieuwe quota van de EU die ons verplichten ruim 2000 extra gelukszoekers op te nemen boven de aantallen die al binnestromen. En hoe ga je al die lui direct in AZC´s in de binnenstad plaatsen en vervolgens voorrang geven bij sociale woningen. Juist door heel geniepig een wetje erdoor te drukken en ondertussen als VVD (Rutte) wat stoere taal te roepen en als PVDA zijnde (Ploumen) 50 miljoen extra over de balk te smijten richting Afrika met a+ls argument ´ik hoop dat andere landen mijn voorbeeld volgen´.
Eerlijk waar, we worden geregeerd door idioten die in versneld tempo alles kapot maken wat ons lief is. |
gast |
#1165 Nieuws uit Duitse AZc's / Nieuws dat voor ons geheim wordt gehouden door oppermachtig COA2015-05-29 07:25Hieronder het eerste deel van enkele verwijzingen naar de activiteiten van zogenaamde “vluchtelingen” of wellicht al ingeburgerde medeburgers in de afgelopen week in Duitsland, “verrijkingen” van A tot Z – zoals altijd zonder enige aanspraak te willen maken op volledigheid. In Tübingen werd een 33-jarige door iemand met een donkere huidskleur verkracht. Ongevraagd begeleidde de onbekende de vrouw verder in richting Lustnau en sprak permanent op haar in. Toen de vrouw kort na de Lothar-Mayer-Bau een parkeerplaats overstak richting Wächterstraße, werd ze door de onbekende tegen de grond gegooid en verkracht. In Simbach werd een 26-jarige vrouw maandagochtend vroeg op de weg naar huis van een Pinksterfeest door een onbekende buitenlandse man op een weiland geslingerd en betast. In Gießen wordt gezocht naar een Turk or Arabier die een vrouw in een bus seksueel heeft lastig gevallen. In Bondorf wordt gezocht naar een man met een donkere huidskleur die ´s middags een 48-jarige vrouw seksueel lastig viel en betastte. In Wenen werd een asielzoeker uit Kosovo in d etram doogeschoten. De reden was blijkbaar een vete tussen twee Albanese families. In het asielzoekerscentrum in Wülfrath (district Mettmann) werd een 21 jarige Algerijn door een landgenoot neergestoken. Bij een vechtpartij in het asielzoekerscentrum in Osterburken heeft een Syrier onder invloed van alcohol drie Afghaanse mannen verwond. In Ellwangen flipte een dronken “vluchteling” toen een getuigenverklaring vanwege een diefstal door de politie werd opgenomen. In het asielzoekerscentrum in Gießen hebben vier bewoners blijkbaar herrie geschopt en doelbewust ruzie met andere bewoners van het onderkomen uitgelokt. Blijkbaar vormde zich een grotere groep personen om tegen de vier mannen op te treden. Meerdere politieagenten konden de “onruststokers” daarna arresteren en in de cel stoppen om nuchter te worden. eveneens in Gießen heeft een 29-jarige “vluchteling” herrie geschopt in de bus. Daarbij verzette hij zich blijkbaar ook tegen een medewerker van de beveiligingsdienst. Hij viel de man aan met een stok met een scherpe punt. En nu het commentaar van de gutmensch: Och wat erg zielig allemaal. Natuurlijk is er veel stress en alles in inhumaan. Snap dat dan. HAHAHA, sukkels. Duitsland is over 20 jaar weer het grootste slachtveld van europa |
gast |
#1166 Re: Wat wij niet mogen weten:Nieuwe wet. Zo gaat Rutte mooi Nederland asielzoekers door de strot duw2015-05-29 07:37Minister van Mileu = VVD, Minister van binnenlandse zaken = VVD, hele plan bekokstooft door Rutte en zijn maffiavriendjes. Met dit soort achterbakse truukjes van kasteelheer AART ga je heel snel naar een situatie dat mensen straks gewoon de hooivorken weer van zolder halen en de politici met pek en veren verjagen |
Gast |
#1167 Zwijgen = toestemmen aldus de COA maffia2015-06-01 12:30OIRSCHOT - Alles beter dan asielzoekers in het voormalige klooster Groot Bijsterveld in Oirschot. Dat maken tegenstanders van een asielzoekerscentrum in Oirschot nog eens duidelijk op een informatiebijeenkomst die donderdagavond is gehouden. Daar zijn acht alternatieve plannen gepresenteerd voor de bestemming van het voormalige klooster. Al bij aankomst is opnieuw duidelijk dat veel mensen in Oirschot daar geen asielzoekers willen. Bij de ingang van het chique partycentrum Hof van Solms staan twee dames protestkaarten uit te delen met een tekst van Loesje: “Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg”, staat erop. |
gast |
#1168 Mali ziet naar Europa vluchtende inwoners vooral als melkkoe Malinese bootvluchtelingen leveren hond2015-06-02 07:20HOEZO VLUCHTELINGEN ? WAAROM NIEMAND DE BEESTJES EENS BIJ DE NAAM ? HET ZIJN ALLEMAAL OPPERTUNISTEN/GELUKZOEKERS en dromers. Als die duizenden euro's investeren in een reis met het risico op verdrinken, dan is dat een bewuste keuze. Daar is niets zieligs aan, dat is gewoon stom . Alleen de linkse asielmaffia is nog stommer. Die blijven in een record tempo Nederland verkwanselen en over 10-15 jaar is het een grote chaos, met een enorme kloof tussen hoogopgeleide nederlanders en niet opgeleide, niet aangepaste gelukszoekers die niet anders kunen dan hun hand ophouden.Malinese bootvluchtelingen leveren honderden miljoenen opdoro Arnold Karskens - The postonline 1 juni 2015 BAMAKO-MALI – Malinezen zoeken om economische reden hun heil in Europa. ‘Het zijn gelukzoekers, geen politieke vluchtelingen,’ meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Bamako. In zijn kantoor in ‘La cité administrative’, het regeringscentrum van de hoofdstad Bamako, nuanceert ambtenaar Burklei Keta de dramatische woorden van PvdA-eurocommissaris Frans Timmermans over bootvluchtelingen van enkele weken geleden: “People are dying. We cannot remain silent.” Zo’n 200.000 Malinese migranten hebben de laatste jaren hun heil elders gezocht, waarvan velen in Europa middels de beruchte route over de Middellandse Zee, weet de dertiger casual gekleed in een wit overhemd in een kantoor bezaaid met kranten. “Op een boot springen raden wij af, maar het blijft hun keuze.” Schatting: 300 dodenHarde cijfers over het aantal omgekomen inwoners van dit West-Afrikaanse land op weg naar Europa bestaan niet. Keta schat zelf zo’n 300 doden het afgelopen jaar. Bekend is dat bij de grote scheepsramp half april, toen een schip met zo’n 900 mensen aan boord zonk, 184 Malinezen aan boord waren. Met name zwarte Malinezen, woonachtig in het zuiden, reizen naar Libië en bestellen aan de kust middels mensensmokkelaars een enkeltje Europa. De noordelijke Berbers, Toearegs met name, ondernemen de reis nauwelijks. Je zou dat verwachten omdat er een oorlog gaande is tussen moslim-extremisten, de regering en gewapende opstandelingen. Tienduizenden zijn ontheemd. Maar volgens bewoners van de regio prefereren ze een provisorische tent boven de gevaren als omkomen van de dorst en beroving wanneer ze de Sahara doorkruisen. Niemand geeft politieke vervolging op als reden voor de tocht. Ambtenaar Keta: “Integendeel.” Mali kent zoals veel landen in de regio een functionerend democratisch staatssysteem. Uitspraken van premier Rutte in de Tweede Kamer dat bootvluchtelingen uit Libië met name op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld worden in Mali weggewuifd. MandaatDe Noordelijke stad Gao, waar ruim 400 Nederlandse troepen zijn gelegerd, vormt een belangrijke doorvoerhaven. Jonge Afrikanen, herkenbaar aan de kleine rugzak en westerse kleren komen hier per bus aan en reizen vervolgens in pick-up’s en vrachtwagens door naar het noorden. De Malinees Boubou Sow, (28) reisde naar buurland Niger en door naar Algerije. “De weg was erg slecht, er was geen water en steeds vroegen mensen om je geld. Mijn plan was om per boot over te steken. Maar ik werd bang. Mijn familie zei; ‘Je bent al in Algerije, dat is bijna Europa, neem het risico’.” Hij keerde terug naar Mali. “Ik zal het werk doen wat ik altijd deed. Een kalf kopen, opfokken en als ie groot is verkopen in Senegal.” De Malinees Boubou Sidibe (32) moet de tocht nog maken en wilt zijn droom ‘op wat voor manier dan ook’ waarmaken. “Het is geluk, je moet het proberen. In Europa zijn witte mensen die nemen je onder je hoede en op het einde van de week heb je een werkvergunning. Ik ken veel mensen die met de boot zijn gegaan en hebben nu werk in een restaurant of beveiliging. Als Malinees kun je naar Gabon en Equatoriaal-Guinea gaan voor werk, maar daar kom je ook moeilijk binnen.” 300 miljoen euroOndanks de drama’s van drijvende lijken die ook in Mali op de tv-journaals worden getoond, is zijn regering niet van plan gelukzoekers te stoppen, zegt ambtenaar Keta. Aan preventie wordt nauwelijks iets gedaan. “Er is een nieuwe wet in de maak die migratie van kinderen onder de achttien jaar verbiedt. En verder willen we sensibiliseren, de mensen bewust maken van de gevaren.” Migranten zorgen voor een welkome geldstroom naar het moederland. De gelukzoekers maken iedere maand 300 tot 400 euro over naar de familie en steunen de bouw van scholen en hospitalen omdat de regering daarvoor het geld niet heeft. Recente cijfers zijn niet voorhanden maar in 2012 bedroeg het totale bedrag meer dan 300 miljoen euro. “We weten alleen de van bank-naar-bank-transacties. Het werkelijke bedrag ligt waarschijnlijk veel hoger.” |
gast |
#1169 Re: Re: Bed, bad & brood voor illegalen2015-06-02 12:24#1086: Schaamrood - Re: Bed, bad & brood voor illegalen
Volgens mij heb je maar 2 smaken: A) God bestaat niet. |
gast |
#1170 Subsidies voor gelukdszoekers stiekem met 158 miljoen verhoogd2015-06-03 06:28GEEN STIJL:Wilders smijt cijfers. Asielzoeker 36000,- per jaar
Hey, Will roept iets. En het lijkt te kloppen. Want 867 mio gedeeld door 24000asielzoekers is inderdaad zo'n 36,000 euro op jaarbasis. Toch is het vreemd, want dit is per jaar zo'n 10.000 euro meer dan wat wat een studie van Elsevier berekende, namelijk 25,508 per jaar. MYSTERIE! Ten eerste is het onwaarschijnlijk dat de volle 867 miljoen euro is besteed aan louter de 24,000 in 2014 nieuw verschenen asielzoekers. Dit geld werd ook besteed aan mensen die al voor 2014 als asielzoeker aankwamen, en in 2014 nog steeds als zodanig golden. Maar dat verklaart het verschil van 10.000 euro per asielzoeker, per jaar niet. Wat blijkt? De bestede 867 euro die volgens staatssecretaris Dijkhoff in 2014 aan asielzoekers is besteed, is veel hoger dan wat de Rijksbegroting 2014 stelde, namelijk 681,2 miljoen euro. In de loop van het jaar is het asielbudget dus blijkbaar met een coulante 185,8 miljoen euro omhoog gegooid. Welja.
En dat staat los van de 50 miljoen die Ploumen even kapotsloeg 'om de Afrikaanse economie te steunen". Dat is 235 miljoen om nog meer dromers en gelukszoekers het water over te lokken. IND heeft blijkbaar opdracht van de VVD/PVDA om iedereen een verblijfsvergunning te geven, ongeacht of ze hier enkel komen voor de centen en ongeacht of ze over land komen (terwijl ze in eerste EU land van binnenkomst moeten worden opgevangen). DE EU doet niets, dus afgelopen paar dagen weer 5000 dobbernegers extra als bonus. Lang leve de teloorgang. Lang leve de corrupte politici !
|
bredanaar |
#1171 Gisteren in Brandpunt NPO 22015-06-03 06:38Docu over kustwacht in Libie. Ze willen wel, maar hebben geen geld. EU gaat niet in op hun aanbod om gezamenlijk op te trekken. Ze moeten smokkelaars afvangen met een enkel bootje. Geen nachtkijkers, want dat mag niet van de EU. De commandant zit met zijn handen in zijn haar, want de afrikanen stoppen en in opvangkampen plaatsen betekent dat je hun droomt weg neemt. Het is dweilen met de kraan open. Omdat de immigranten boos zijn, omdat hun droom wordt afgepakt, zitten de Libiers met hen opgescheept en vrezen ze wraak/verdere ontwrichting. De commendant geeft aan dat er voor hen geen andere mogelijkheid is, dan ze binnenkort massaal te laten vertrekken en helemaal niets meer in de weg te leggen.
Een aantal van de geintervieuwde gelukszoekers geeft onomwonden toe naar de EU te komen voor geld, werk, een beter leven.
Perfecte afsluiting van NPO: Helemaal op het laatst toch nog 1 AFrikaan gevonden die in gebrekkig engels iets zegt dat hij niet terug kan,...'omdat het niet veilig is'.... NB Komend uit een land waar geen oorlog is en waar de economie harder groeit dan in Europa...
Oeff, nog net even gelukt om toch alles op zielighied te gooien... anders was de hele rapportage voor niets geweest. |
Jeanine |
#1173 Re: Subsidies voor gelukdszoekers stiekem met 158 miljoen verhoogd2015-06-03 10:10#1170: gast - Subsidies voor gelukdszoekers stiekem met 158 miljoen verhoogd 36000 euro per asielzoeker ik zou willen dat ik zo’n inkomen had, ik zou al blij zijn met de helft. |
gast |
#1174 Bolzano het nieuwe Lampedusa2015-06-03 11:00Ging of gaat u met de auto op vakantie naar Italië, dan is de kans groot, mits u over de Brenner pas rijdt, dat u eenmaal in Italië aangekomen het Noord Italiaanse plaatsje Bolzano passeert. Wilt u dan zien hoe de EU grenscontroles aan alle kanten falen en Italië, dobbernegers uit Zuid Italië gewoon door laat reizen naar het noorden, ZONDER dat er vanuit Brussel geprotesteerd wordt, neem dan even een kijkje bij het station van Bolzano. Iedere avond verzamelen zich rond het station honderden asielzoekers die zoals zij zelf zeggen na een reis door de Sahara, de oversteek over de Middellandse Zee ook deze laatste schijn barrière nog wel nemen. Op de trein of bus gestapt vanuit Zuid Italië, vaak geholpen door de Italiaanse overheid met een kaartje, komen zij aan in Rome, om vandaar uit verder te reizen naar Noord Italië of de Franse Italiaanse grens bij Ventimiglia / Menton. Maar daar stuitend op steeds harder optredende Franse grensbewakers, terwijl de Italianen even de andere kant uitkijken, geven inmiddels vele vluchtelingen de voorkeur aan de nachttrein vanuit Verona naar München, die Bolzano als laatste stop in Italië heeft.
Ook in Bolzano is er nauwelijks sprake van enige Italiaanse controle, de Italianen zijn al lang blij de vluchtelingen kwijt te raken, en is dit de manier om Duitsland en daarmee ook Nederland en Zweden te bereiken. En terwijl de G7 conferentie in Zuid Duitsland wel hermetisch kan worden afgegrendeld, weliswaar tegen een prijskaartje van 360 miljoen, is de grens Italië, Oostenrijk , Duitsland zo lek als een rubber bootje waarmee de gelukszoekers de Middellandse Zee zijn overgestoken. U ziet de EU en de politiek zorgen goed voor zich zelf, maar de eenvoudige burger die alles moet betalen wordt vergeten. De toestroom van asielzoekers wordt immers met allerlei zieligheidsdrogredenen omkleed uiteindelijke afgewenteld op Jan met de Pet, die de problematiek en de kosten op zijn stoep krijgt. Bekijkt u even de video impressie van het station in Bolzano |
Gast |
#1175 Referendum! Maar dat durft de politiek niet. Al die subsidies.... te bizar voor woorden2015-06-03 11:57Opvang en begeleidingHet precieze bedrag dat de overheid in totaal uitgaf aan asielzoekers in 2014 was 867,8 miljoen euro. Meer dan de helft daarvan, 485 miljoen euro, ging naar het COA. Deze organisatie zorgt voor de opvang en begeleiding van asielzoekers. Volgens cijfers van het COA, zaten er in 2014 bijna 25.000 asielzoekers in de centrale opvang. Asielzoekers die niet in de centra van het COA zitten worden in dit cijfer niet meegenomen: het daadwerkelijke aantal ligt dus waarschijnlijk een stuk hoger. De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), die beoordeelt of asielzoekers in Nederland mogen blijven, ontving in 2014 een bedrag van 197,7 miljoen euro. De Dienst Terugkeer & Vertrek (DT&V), verantwoordelijk voor de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers, kreeg 72 miljoen euro. Beide organisaties vallen onder het Ministerie van Veiligheid & Justitie. SubsidiesEen aantal organisaties dat opkomt voor de belangen van vluchtelingen kregen over 2014 voor iets meer dan 30 miljoen euro aan subsidies. Voorbeelden van dit soort organisaties zijn Vluchtelingenwerk Nederland en Stichting NIDOS: deze organisaties ontvingen respectievelijk 6,3 miljoen en 23,8 miljoen euro. Overige organisaties die zich bezighouden met de rechten van vluchtelingen kregen 0,7 miljoen euro. De Raad voor de Rechtspraak, die asielzoekers gratis juridisch advies aanbiedt, kon rekenen op een bedrag van 26 miljoen euro. Dit bedrag werd eerder niet bekendgemaakt. Onderwijs aan asielzoekers (basisschool en voortgezet onderwijs) kostte vorig jaar 56,3 miljoen euro. Ook deze cijfers waren eerder niet bekend. Voor het basisonderwijs ging het om een bedrag van 23,3 miljoen en voor het voortgezet onderwijs 33 miljoen euro. Asielkinderen zijn, net als Nederlandse kinderen, tussen hun 5e en 18e levensjaar leerplichtig. Het precieze aantal asielkinderen dat in 2014 onderwijs in Nederland volgde is niet bekend. Ook over het werkelijke aantal asielzoekers dat zich in 2014 in Nederland bevond, bestaat verwarring. Sinds maart vorig jaar geldt de regel dat nareizende gezinsleden geen asielaanvraag meer hoeven in te dienen: zij kunnen in het kader van gezinshereniging zich in Nederland bij hun familie voegen. |
|
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Respecteer de euthanasiewet
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
2013 Gemaakt: 2024-11-23
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
998 Gemaakt: 2025-01-05
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
6003 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
697 Gemaakt: 2024-12-11
Geen AZC in Elst 2025
661 Gemaakt: 2025-01-08
Respecteer de euthanasiewet
7928 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
430 Gemaakt: 2024-12-18
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
386 Gemaakt: 2024-12-21
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
277 Gemaakt: 2024-12-25
Lili & Marleen
239 Gemaakt: 2024-12-22
Kingsland Waardamme moet Blijven!
390 Gemaakt: 2024-11-29
Laat chinastraat leven!
5444 Gemaakt: 2024-11-26
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
158 Gemaakt: 2024-12-10
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
148 Gemaakt: 2024-12-15
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
143 Gemaakt: 2024-12-13
Pumptrack in joure
132 Gemaakt: 2024-12-19
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65300 Gemaakt: 2023-01-17
Verkeersveiligheid Groot Zonnehoeve
121 Gemaakt: 2024-12-10
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken