Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.


Gast

#8651 Re: Re: Het ontstaan van ISIS

2014-10-27 12:09

#8650: - Re: Het ontstaan van ISIS 

 En ook door jou, want jij hebt niets gedaan om ze tegen te houden. Door jouw passieve houding en afwijzing van alles wat islamitisch is, heb je hen zelfs aangemoedigd en een bestaansrecht gegegeven.

Kies een pseudoniem

#8652 En? Hoeveel Christelijke kerken zijn er in de tussentijd in brand gestoken?

2014-10-28 21:21

 

Poging tot brandstichting Etten-Leur - update lijst met geweldsincidenten rond moskeeen

27 oktober 2014 | 14:08

Bij een moskee in Etten-Leur is gisterenavond geprobeerd brand te stichten. Een getuige zag dat twee jongens een zak die tegen de gevel van het gebouw lag, in brand staken en daarna weg gingen. Het vuur is daarna waarschijnlijk vanzelf gedoofd. Dat meldt Omroep Brabant. 

De voorzitter van de moskee heeft inmiddels aangifte gedaan. Enkele maanden geleden werd de moskee beklad. 

Hieronder een geactualiseerde lijst met geweldsincidenten rond moskeeen. Het aantal in de media bekend gemaakte incidenten staat in 2014 nu op vijf. Dat ligt hoger dan het totaal aantal incidenten in de 'rustige' jaren 2013 (4 incidenten) en 2012 (2 incidenten). 

Deze lijst hebben we de afgelopen jaren al een paar keer gepubliceerd. De lijst is samengesteld op grond van mediaberichten en eerdere blogs op Republiek Allochtonië, Frontaal Naakt, de database van Rechtspraak.nl  en tips van onderzoeker Ineke van der Valk. In haar boek schrijft zij dat moskeeën in Nederland in de periode 2005-2010 117 keer doelwit geweest van geweld dat voorkwam uit angst voor de islam. Moskeeën werden beklad (43 keer) of er waren vernielingen bij islamitische godshuizen (37 keer). Onlangs maakte ze bekend dat 2/3 van de Nederlandse moskeeen ten maken heeft met agressie, 

Het gaat waarschijnlijk om een topje van de ijsberg omdat verschillende moskeeen er de laatste jaren voor kiezen geen ruchtbaarheid te geven aan geweld of bekladding.  Dit vanuit de gedachte dat media-aandacht de kick van de daders alleen maar zal vergroten en andere potentiele daders op een idee zou kunnen brengen. In een uitzending van Argos over het boek van Ineke van der Valk verklaarde moskeebestuurder Aissa Zanzen dat ook de taalbeheersing een rol speelt en het gebrek aan vertrouwen dat er iets met een melding wordt gedaan.

Hieronder het overzicht

  • 23 september 2001 Brandstichting moskee Gorinchem
  • 10 juni 2001 Brandstichting moskee Apeldoorn
  • 21 mei 2003 Brandstichting moskee Vianen
  • 17 juni 2003 Brandstichting islamitische school Eindhoven
  • 5 april 2004 Brandstichting moskee Panningen
    2 november 2004 Moord Theo van Gogh
  • 2 november 2004 – 13 maart 2005 135 moskeeën en 29 islamitische scholen doelwit van bedreiging, bekladding, vernieling en brandstichting (waaronder Udense Bedir school voor de eerste keer). NB: de links zijn van Prediker op Frontaal Naakt - maar ondersteunen niet de genoemde aantallen - onduidelijk is wat de oorspronkelijke bron is)
  • 26 maart 2005 Brandstichting Bedir-school Uden
  • 26 maart 2005 Brandstichting moskee Oldenzaal
  • 12 juni 2005: Brandstichting Mevlana moskee Rotterdam
  • 15 juni 2005 Brandstichting moskee Rotterdam
  • 10 juni 2006 Brandstichting moskee Vlaardingen
  • 15 december 2006 Brandstichting moskee Maastricht
  • 22 januari 2007 Molotovcocktail in islamitische gebedsruimte in Edam-Volendam
  • 24 maart 2007 Brandstichting moskee Huizen
  • 20 oktober 2007 Brandstichting moskee Leeuwarden
  • 13 juli 2007 Moskeeën Haarlem beklad met leuzen ‘fuck Allah’; ‘Allah moet dood’
  • 22 juli 2007 Molotovcocktails moskee Haarlem
  • Wintermaanden 2007/08 Bekladding, ingegooide ruiten, brandbommen, moskee Zeist
  • 19 maart 2008 Molotovcocktail moskee Huizen
  • 8 mei 2009 Molotovcocktail moskee Zoetermeer
  • 14 februari 2009 Steen door ruit tijdens ochtendgebed, moskee Drachten
  • 6 maart 2009 Hakenkruizen en leuzen op moskee Zeist
  • 27 juni 2009 Turks verenigingsgebouw en moskee beklad met leuzen ‘Sieg Heil’ en ‘Geert Wilders’
  • 2 augustus 2009 Varkenskop moskee Ede
  • 19 november 2009 Molotovcocktail moskee Zoetermeer
  • 4 januari 2010: brandstichting moskee Arnhem
  • 18 maart 2010: Moskee met bloed besmeurd
  • 7 april 2010: Leuzen en vernielingen moskee Veenendaal
  • 17 mei 2010:  Tegenstanders moskee hangen dood schaap op in Roosendaal
  • 3 juni 2010: Ridderkerkse moskee keer op keer beklad
  • 3 augustus 2010: Poging tot brandstichting moskee Arnhem
  • 19 augustus 2010: vrouwen bij moskee met bier bekogeld
  • 28 augustus 2010: Moskee in Zoetermeer beklad.
  • 27 september 2010: brandstichting bij Groningse moskee
  • 10 oktober 2010: Moskee in Dordrecht beschoten
  • 9 december 2010: Amsterdamse moskeeen vrezen aanslagen
  • 24 januari 2011: Vandalisme bij moskee Nieuwegein
  • 2 april 2011: Moskee weer doelwit van vandalen
  • 5 juni 2011; poging tot brandstischtng moskee Enkhuizen
  • 14 september 2011: Moskeebezoekers bedreigd door actiecomité Hillegom
  • 24 oktober 2011; moskee beklad in Anhem (met letters PKK; vraag is of het hier om islamofobe achtergrond gaat)
  • 7 april 2012: brandstichting moskee Nieuwerkerk
  • 20 juli 2012: School in Enkhuizen die moskee zou gaan huisvesten in brand gestoken
  • 6 april 2013: Moskee Enkhuizen in brand gestoken
  • 22 juli 2013: Varkenskop bij moskee in Boskoop
  • 22 augustus 2013: Brand moskee in Deventer; onduidelijk of sprake was van brandstichting
  • 20 december 2013: Twee varkenskoppen bij moskee Geleen
  • 9 juni 2014: brandstichting Anadolu mskee in Rotterdam
  • 14 juni 2014: Varkenskop bij moskee in IJmuiden
  • 23 juni 2014; Moskeegangers IJmuiden verijdelen aanslag rechtsextremisten
  • 28 juni 2014: Moskee beklad met hakenkruis
  • 27 oktober 2014: Jongens proberen moskee in Etten-Leur in brand te steken

 

Dus, hoeveel geweldsincidenten rond Christelijike kerken ken je?

 


Gast

#8653 Het kleine kind jankt weer

2014-11-03 16:14

De PVV is een procedure gestart om PvdA'ers Samsom en Spekman alsnog te laten vervolgen. Volgens de PVV moeten zij hetzelfde behandeld worden als PVV-leider Wilders. Tegen hem loopt een strafrechtelijk onderzoek vanwege zijn uitspraken over minder Marokkanen. De PVV deed aangifte tegen de PvdA'ers omdat ook zij strafbare uitspraken zouden hebben gedaan over Marokkanen, maar het OM vervolgt hen niet. Wilders besloot daarom te onderzoeken of hij vervolging door het OM kan afdwingen. Volgens de PVV mogen Samsom en Spekman zeggen wat ze willen, maar als Wilders wordt vervolgd, geldt dat ook voor hen.

 

____________

 

Och gut, Geertje, spelen de grote mensen weer niet lief met jou? Hoe zou dat toch komen, groot jankend kind?

Waarom heb je vier, vijf jaren geleden geen aangifte gedaan tegen Spekman en Samsom? Toen hebben zij die uitspraken gedaan, maar toen had je er geen moeite mee, hè gluiperige Calimero, omdat zij precies dat zeiden wat jij ook altijd zegt. En omdat jij nu op de vingers getikt wordt, moet en zal er ook "foei" tegen Samsom en Spekman gezegd moeten worden. Ook al ben je het nog steeds met hen eens, maar gewoon omdat je zo'n rotverwend snotjoch bent dat het niet kan velen om z'n zin eens één keer niet te krijgen.

Mogen wij weer voor je ophoesten, hè, die gerechtskosten en die weggegooide tijd en moeite voor jouw zielige gejank.

 

Rot toch eindelijk op als je een vent bent!


Gast

#8654

2014-11-15 22:55

Ultra-rechtse activist Paul Peters alweer opgepakt. Dit keer vond dit heerschap dat een kinderfeest (de intocht van de Sint in Gouda) ook maar geslachtofferd moest worden voor zijn meninkje. Mooi in beeld op tv. Vies, vies ventje. Zelfs kinderen zijn voor jouw vuile zaakjes niet heilig?

Wanneer gaat die geblondeerde Suikerspin eens regelen dat dit soort krapuul de grens over gezet wordt? O ja, dat doe je niet met vriendjes, hè Greet?


Gast

#8655 Het ware gezicht van ultrarechts:

2014-11-15 23:03

Kinderfeest? Nederlandse traditie?

Nou en? Jij vindt iets en wij moeten dat dan ook maar vinden, ook al betreft het kleine kinderen die alleen maar de mooiste dag van het jaar wilden beleven en Sinterklaas zien. F*ck die kinderen, nietwaar, Paul Peters, of hoe je je deze keer dan ook weer noemt? Vies, vies ventje. Ga eindelijk eens iets constructiefs doen in plaats van alleen maar oproer kraaien, miezerige loser. Nederland kan jou en jou trawanten missen als kiespijn.

Heb je trouwens geen andere jas? Of is dat je officiële openbareordeverstoorjas?


Gast

#8656

2014-11-16 12:04

Beste "Gast", wilt u a.u.b. geen foto's meer van die griezel hier plaatsen? Het wordt mij telkens onpasselijk om die smoel van die nieuw-NSB-ers, die neonazi's te moeten aanschouwen. Hebben we geen pek en veren meer, of hoe zit dat?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-11-16 19:25



Anonymous

#8658 Re: Het ware gezicht van ultrarechts:

2014-11-17 22:44

#8655: - Het ware gezicht van ultrarechts: 

 Fascisten blijven nu eenmaal fascisten, vorige eeuw en deze eeuw evenzeer. Blijf dat volk maar aan de schandpaal nagelen, want iedereen heeft het recht te weten dat er niets is veranderd na WOII. De volksverraders lopen nog steeds onder ons.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-12-06 15:32


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-12-06 15:34



Gast

#8661

2014-12-06 15:36

Met die visie zijn 6 miljoen mensen vermoord.

 


Gast

#8662 Re:

2014-12-07 00:15

#8661: -  

Naast joden (zo'n zes miljoen) zijn er in de concentratiekampen en door de Einsatzgruppen ook zigeuners, geestelijk gehandicapten, homo's, communisten, enz., enz. vermoord. Het getal loopt beduidend hoger op dan "slechts" zes miljoen.

En het domme voetvolk heeft zich alweer zo'n "Untermensch" als oorzaak voor alle "ellende" laten aanpraten.


Gast

#8663 Re: Stop islamisering in Nederland

2014-12-09 10:12

#8323: Team Stop Islam - Stop islamisering in Nederland 

 Turkije ambieert een Tweede Ottomaanse Rijk!

 

Turkije, onder leiding van Ottomaanse islamisten, steunt de Jihadisten van IS, Libische AL- Qaeda, Hamas, Moslimbroeders en Al -Nusra. Er is een ideologische verwantschap en het moslimland dat bij uitstek het Ottomaanse Rijk wil doen herleven, creëert nieuwe monsters! De ideologie van de moslimbroeders heeft hier alles mee te maken. De Turkse regeringspartij AKP, haar leider R.T. Erdogan, zijn islamitische broederschappen, die veelal ondergronds functioneren, hebben flink bijgedragen aan de creatie van IS en Al Nusra. 

 

Turkije, dat zich onder leiding van de islamitische president Tayyip Erdogan in snel tempo van Europa heeft afgekeerd en zich openlijk heeft aangesloten bij de islamitische kamp, onderdrukt Koerden; ontkent Armeense genocide, houd nog steeds een deel van Cyprus bezet. En nu willen ze invloed in Nederland. 

 

De arm van Turkije gaat ver! 

 

Turkije tracht zijn invloed uit te breiden tot de kleine EU landen. Turkse geheime dienst (MIT) rekruteert steeds meer jonge Turken in Nederland! Het directe Turkse overheidsbemoeienis met de turks-islamitische organisaties in Nederland vormt een gevaar!

In een toespraak op 10 april 2012 zei R. Tayip Erdogan, dat de Turken binnen enkele tientallen jaren geheel Europa zullen overnemen. "Wij hebben al miljoenen landgenoten in Europa.We zijn jong, Europeanen zijn vergrijsd! Er zijn duidelijke tekenen dat Allah de Turken de overwinning zal schenken over Europa! op 2071 wordt uiteindelijk over het lot van Europa beslist, net als op 1071 het lot van de Byzantijse rijk...(1071 Battle of Manzikert, turken verslaan Byzantijnen; en veroveren een groot deel van Andalusië.) wanneer Turkije tot de EU wordt toegelaten, zullen er nog eens 150 miljoen bijkomen...." De lange arm van Turkije gaat gepaard met lange tenen. Nederlandse Turken bestaan niet. Ze zijn en blijven Turken. Ze moeten zelfs het Turkse leger in! Oftewel in vreemde krijgsdienst! islamitische bewegingen onder leiding van hun machthebbers, maken gebruik van de instabiele situatie door spanningen te verscherpen in kleine EU landen:er worden steeds meer en meer moskeeën, islamitische centra's met duizenden mensen, koran schools gebouwd om de oorspronkelijke bevolking af te schrikken en te laten vertrekken! Deze hardliners zijn voornamelijk salafisten. Turkse staat, steunt de salafistische organisaties in Nederland.

 

 

Turken in Nederland willen dat Nederland gewoon in de invloedssfeer van Turkije komt: Erdogan: "De 2 miljard moslims in de wereld wachten op de opstand van het Turkse volk. We zullen in opstand komen. Met goedkeuring van Allah zal de rebellie beginnen". Recep T. Erdoğan. 

 

Turkse leider Erdogan, is niet alleen leugenaar maar ook hypocriet; in eigen land worden minderheden vervolgd, ontvoerd, gemarteld en geïntimideerd. AKP, de hele partij zit vol met de hongerige honden die het Westen als de duivel beschouwen... Erdogan's actie, is een duidelijke poging om hier zijn macht te laten gelden! 

 

De uitlatingen en kwalificaties van dictator Erdogan in het recente verleden over andersdenkenden dan hij zijn zeer verontrustend. Moskeeën bouw en hoofddoek export is weliswaar belangrijk voor de Turken die in Nederland via immigratie en hoge geboortes van geïndoctrineerde Turken een eigen enclave willen creëren. Turken vormen nu de voorhoede van buitenlandse mogendheden die hun eigen nationaliteit en karakter willen behouden en zich afzetten tegen de Nederlandse samenleving die zij willen onderwerpen. 

 

De AKP zit in Nederland aan de knoppen van een reeks moskeeën. Turkse islamitische elite wilt een gesloten Turkse colonne hebben in Nederland. Turkse nationalisten willen graag een 'groep Turkije' in 2e Kamer, een aparte Turkse nationale fratie, gestuurd door Turkije! Binnen de Soennitische sekte, is het traditie dat oorlog gevoerd kan worden op alle niveau's. Zij hebben het niet nodig openlijk een oorlogsverklaring te uitten. Met list, bedrog en valse dialoog kan gemakkelijk een oorlog gewonnen worden en de tegenstander merkt pas dat er oorlog is als hij lang en breed op de grond ligt. 

 

Turken willen hun eigen enclave stichten die verbonden is met Turkije. De hoofddoek is een vlag die turken op het hoofd van vrouwen planten, de moskee minaret is een duidelijke symbool om daarmee het veroverde gebied te markeren.

 

Door de intensieve bemoeienis van Turkije vindt er meer en meer een bevolkingsverplaatsing, veel Nederlanders moesten hun geboorteplaats verlaten! Het is jammer voor dit land dat de grote politieke partijen, kerken en ambtenaren door de niet bestaande vrije ˜immigrant˜ verblind zijn. Onder leiding van AKP, een toenemend aantal in Nederland wonende Turks-islamitische nationalisten, hun Moskeekoepel organisaties, Milli Görüs, Suleymancilar, Diyanet, Fetullah, Moslimbroeders etc.. die gelieerd zijn aan de ISIS, Al Qaede en Al-Nusra, zetten hun politieke en ideologische activiteiten ongestoord voort: Jongeren en ook nu kinderen worden blootgesteld aan massale en leugenachtige vijandige campagnes. Men wilt echter niet de integratie, maar meer eigen nationale doelen te bereiken. Turken zijn sterk gepolitiseerd onder leiding van imams, Turkse staatsambtenaren, Süleyman-beweging, Milli Görüs, Diyanet en de Fethullah Gülenbeweging die de "Turkse diensten" in Nederland verzorgen. Export van deze Turkse politieke cultuur betekent inderdaad de export van structureel cliëntelisme. Maar ook van vriendjespolitiek, corruptie, discriminatie van onwelgevallige minderheden, misplaatst superioriteitsgevoel en eigenbelang in het politieke handelen. AKP leiders hebben herhaaldelijk gezegd Europa te willen veroveren "via de baarmoeders van onze vrouwen". 

 

Turkse islam van de Ottomaanse tijdperk is een nieuwe politieke fenomeen  geworden in Nederland. De integratie waartoe het westen oproept en waartoe het de moslims wil aansporen betekent het afstand doen van een deel van de cultuur die moet worden ingeruild voor de westerse cultuur en beschaving. De Ottomaans Turkse islam staat niet toe gedeeld te worden, en wordt geheel aangenomen met zijn credo en systeem en het is niet toegestaan om een deel van zijn wetten te verloochenen. 

 

De turken migratie met de Ottomaanse veroveringen-ideologie- is overgoten met een godsdienstig sausje - die wereldheerschappij nastreeft, o.a. door hun 5e colonne. Dat is een bom onder onze maatschappij!

 

Te gek voor woorden! 

 

De geschiedenis van Turkije is vol met genociden als voorbeeld, 1.5 miljoen Armeense bevolking, meer dan 600 duizenden Alevieten, meer dan 720 duizend koerden.

 

Laat staan de genocide op de Koerden en de vervolging daarvan. In Turkije, bijna alle kerken zijn omgezet in moskeeën of verandert in museum! Een paar jaar geleden verkondigde Erdogan nog dat Turken in Europa verraad pleegden aan hun Turkse vaderland en identiteit als zij daar zouden integreren. De situatie in Kobani en de rol van Turkije hierin is veelzeggend. Er is geen reden om de "trots van Erdogan" te ontzien. De Turk weet al dat wij een slap en laf kabinet hebben die uit angst voor escalatie gaan kruipen voor ze. En dan nu de tweede slag', ze willen 'inspraak'...! Waar halen ze het gore lef vandaan. 

 

Turkije kan beter ervoor zorgen dat ze van die dictator met achterlijke ideeën worden verlost ipv zich met ons te bemoeien. Turkse leiders moeten eens een hand in eigen boezem steken voordat ze kritiek hebben op een democratische rechtstaat als Nederland...Turkije moet zich in eerste instantie afvragen waarom er miljoenen Turken hun land wilden verlaten. Zolang 8.6 miljoen Turken, om wat voor reden dan ook, hun land verlaten, moet Turkije gewoon dimmen.

Turkije heeft niets over Nederland(ers) te zeggen, want dat laat de soevereiniteit niet toe. Laat Turkije eerst maar eens in enigenland orde op zaken stellen, u weet wel, de massamoord van Armeniërs, discriminatie van vrouwen,onderdrukking van de Koerden etc etc. Turkije is een dictatuur en schendt mensenrechten op grote schaal. Turkije moet zich zeker niet bemoeien met een van de meest democratische, een van de meest gulle en een van de meest gastvrije landen ter wereld. Probeer als buitenlander een kerk te bouwen in Istanboel of in de regering te komen. 

Het is een schande dat de Turken na 50 jaar nog steeds niet de moeite hebben genomen om te integreren. Dat ligt echt niet aan Nederland hoor want dat hebben ze nog in geen enkel ander Europees land gedaan. Er zijn nog genoeg mensen die dromen dat het uiteindelijk wel gaat lukken maar we weten allemaal dat dromen bedrog zijn ! 

De mensenrechten in Turkije zijn een lachertje. De Armeense genocide, waarbij meer dat 1.5 miljoen Armeniërs door Turkije zijn afgemaakt, wordt gewoon ontkent. Koerden hebben nog geen rechten, sterker nog, er mag in Turkije niet over de genocides gesproken worden. Doe je dat wel dan ga je meteen de bak in. Stel je voor de Turkse regering die zich wenst te mengen in ons integratiebeleid, een regering die IS geen strobreed in de weg legt, een regering die haar wil aan Nederland wil opleggen.....Je moet er niet aan denken. 

 

 

Er is wel meer mislukt in Europa...De integratie zal nooit in geen enkel Europees land werken, zolang de Islam hier de baas wil gaan spelen en de leer van verzonnen boeken wil opdringen aan vooral mensen die niet meer in de middeleeuwen leven en waarvan de meeste niet meer in sprookjes en leugens van dien geloven ! 

 

 

Waarom is het integratieprogramma in Nederland mislukt? 

 

Op het gemeentehuis en bij de Sociale Dienst zijn er folders in het Turks en Arabisch over hoe je een uitkering kunt aanvragen. Er zijn nog steeds verplichte islamitische namenlijsten bij de gemeente loketten! 

Nederlandse lessen voor nieuwkomers met een islamitische achtergrond doen we voor mannen en vrouwen gescheiden, net zoals zwemmen. Hoofddoek supporting vanuit corrupte Politieke partijen die ook verkiezingsposters in het Turks of Arabisch drukken en we zijn op zoek naar agenten die Turks of Arabisch spreken. 

Afgelopen decennia heeft de Nederlandse overheid honderden duizenden moslims binnen gelaten, terwijl hier klassieke industrie heel snel aan het verdwijnen is!.

Vervolgens mobiliseert men hele staats apparaat om geïmporteerde werklozen te verzorgen met de gratis uitkeringen, verblijfsvergunningen en dubbel paspoorten. Vervolgens ging men kijken wat ze met een hoop kansarme parels aanmoesten. En daar betalen we nu de rekening voor, en die is hoog. Een kamertje in de gevangenis is duurder dan een luxe kamer in het Hilton in Amsterdam. En dan hebben we het nog niet over advocaatkosten, re-integratiekosten, huisvesting, uitkeringen, hoge verzekeringspremies door criminaliteit, het gevoel van onveiligheid op straat, en ga zo maar door. De cijfers worden er niet beter op, ondanks honderden miljoenen euro's gespendeerd aan projectjes, buurtvaders, straatcoaches, gratis kickbokslessen, taallessen enz enz. Na honderden miljoenen aan subsidies te hebben verstrekt om stemmen te krijgen blijkt nu dat de politiek al die jaren alleen maar heeft toegekeken of de Turken wel goed bezig waren om Turk te blijven het is ze gelukt toch ? 

 

Geen wonder dat de belastingen voor de zoveelste keer omhoog moet door een graai in uw vakantiegeld. De kosten voor onze kansenparels nemen alleen maar toe, en er is totaal geen strategie of vooruitzicht dat dit de komende decennia gaat verbeteren. Erger nog, de weegkijkers zorgen er alleen maar voor dat de situatie verder verslechterd.

 

 

Laten we maar goed uitkijken voor discipelen van Erdogan. Die zijn net zo stiekem als alle andere politici bij elkaar.

 

Erdogan wilt meer Turken bij de Nederlandse overheid; er moeten meer Turken bij de Nederlandse politie, justitie en onderwijs. etc. Gemeenten krijgen steeds meer hoofddoek ambtenaren! Turkse leiders willen helemaal niet dat Turken integreren in Nederland. AKP wilt dat deze Turken het liefst Nederland willen veranderen in een islamitische staat. Die willen Turkije uitbreiden met Nederland als provincie. Vrouwen, volgens Erdogan, moeten hun plaats goed kennen, namelijk dat zij broedmachines zijn, dat ze er alleen maar voor zorgen dat ze zoveel mogelijk kleine jongetjes op de wereld zetten. Dictator Erdogan heeft herhaaldelijk gezegd dat elke moslima minstens 5 koters zou moeten werpen om Nederland tot de jaar 2071 te kunnen islamiseren: baren, baren, baren... Voor Bosnie 5, Kosovo 6 en voor Nederland moeten er minimaal 5 mucahiden geworpen worden om heilige doel te bereiken, zegt dictator Erdogan! En het is bekend dat dictators gek zijn op de massa colonnes, omdat dit een macht instrumentje is om de bevolking onder de knoet te houden. Deze koters hebben ook als vanaf geboorte een dienstplicht voor Turkije: de Turkse dienstplicht wordt een probleem als 80% tot 92% van Turkse jongeren jihadisten als helden ziet. Dit betekent dat een groot deel van de Turken in Nederland denkbeelden heeft die niet aansluiten op onze samenleving. Bovendien hebben zij de mogelijkheid deze denkbeelden om te zetten in daden, omdat ze in Turkije militaire training hebben ontvangen. De EU steunt Turkije met honderden miljoenen euro’s per jaar; de Turken zitten op de burelen van de EU en Erdogan kondigt door Turkije geleid islamitisch wereldrijk aan. Erdogan belooft en garandeert van alles, honderden duizenden Turkse religie ambtenaren (diyanet, milli gorus etc..) zouden klaar staan om deze jongetjes op te voeden. Erdogan is niet beter dan de ISIS leider! Hij heeft ca. 150 000 "godsdienst ambtenaren" gemobiliseerd, Nederland stikt van deze fundamentalisten, ze krijgen extra uitkering van Nederland, hebben speciale paspoorten. Islamitische strijders, die meestal onder de naam "imam" rondlopen, hebben speciale privileges. Islamitische Godsdienst legertjes worden steeds machtiger in Nederland...! Bijna alle Turkse organisaties in Nederland vallen onder dit soort Turks-islamitische legertjes!

Zolang Turkse staatspolitiek, door het land gestuurde structurele indoctrinatie, hier in Nederland operationeel blijft, worden alle nieuwe generaties van de Turken, niet alleen anti-nederlands, maar in de toekomst kiezen ze zeker voor de jihad tegen Nederlanders! Nu zien we enorme toename bij de rechtsstudie. Hieruit blijkt dus wel degelijk de lange arm van Turkije: door al die islamitische rechten studenten zal over aantal jaren onze rechtspraak worden overgenomen. Waar we nu zitten met de ellende van huidige rechters, sta je over 5 jaar voor de ISIS rechter... Blijkbaar kan het nog erger...Maar niemand wil het zien of durft het te zeggen. Want dat ligt natuurlijk weer 'gevoelig' en zijn ze weer 'gekwetst'. Nog even, dan zitten Turkse marionetten in ons kabinet en kan Erdogan of zijn opvolger helemaal aan de touwtjes trekken hier in Nederland. Maar alle naivelingen die het prima vinden dat deze Turken in Nederland op belangrijke positie komen in de regering van de staat der Nederlanden, hebben het voor het zeggen. Je gilt dat je wordt gediscrimineerd en alle geiten wollen sokken duikelen over elkaar heen om je te helpen en de meerderheid te schofferen (zie ook zwarte piet)De minderheid regeert!

 

 

En wat krijgen wij, nettobetalers, ervoor terug?

 

Wat krijg je ervoor terug. Het zijn hele etnisch-religieuze groepen, inmiddels aangegroeid tot een complete bevolkingslaag, die een gespannen verhouding hebben tot de maatschappij, van licht antagonisme tot openlijke vijandschap aan toe. Massa hoofddoek vrouwen die met de jihadistische uniformen de wijken bewolken, mega moskeeën, AL-Qaida leden die hun kinderen trainen, onbeschofte taxichauffeurs, shoarmatenten met echt vieze shoarma, mannen in jurken die op de grond spugen, Maffia bendes die drugshandel controleren, Turkse organisatie die werken voor Erdogan en die zoveel mogelijk subsidie binnenhaken, avondvullende uitzendingen van opsporing verzocht, dagelijkse ergernis van miljoenen Nederlanders. Tja, best wel goed die massale import van kansloze lossers... Zeker nu al die ongeschoolde arbeid wordt weg geautomatiseerd heb je er helemaal niets aan.

 

 

Nu nog begrijpen dat 3e en 4e generaties meer radicaliseren vanwege de doodcultus, genaamd islamitische heilige oorlog;Jihad! We zijn onderweg. Het was niets, is niets en het maximale dat ze ooit te bieden zal hebben is tolerantie onder hoogspanning...

En het gaat gewoon verder. Het is nu overduidelijk geworden dat de 4e en ook 5e generaties van Marokkanen, Somaliërs, Antillianen en Turken helemaal niets in de melk te brokkelen hebben. Kortom, er moet gedacht worden aan een terugkeer.

 

Je hoeft geen genie te zijn om dit te zien!

 

What you want is what you get!

 

 

Met Vriendelijke Groeten.

 

Victor Leman, Florac Bosch, S. Leobergen, A. Thores, Lidya Dekker. N. Korse. S. Ellen Krans, W. Karmann

 


Gast

#8664 Die van mij is langer

2014-12-09 11:36

Integratie Turkse Nederlanders blijft hoog op de agenda staan

14 november 2014 | 11:59

 

Het opstappen van de Turks-Nederlandse kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk gisteren uit de PvdA-fractie is het dieptepunt van een week die in het teken stond van het debat over de integratie van Turkse Nederlanders. Het is niet voor het eerst dat dit debat wordt gevoerd. Terugkerende thema’s in dit debat zijn de Turkse trots, de lange arm van Ankara en de gerichtheid op de eigen groep. Bevorderen of belemmeren deze de integratie? Dreigen er parallelle samenlevingen, staten binnen de Nederlandse staat, te ontstaan? Roemer van Oordt en Ewoud Butter plaatsen de huidige discussie in een historische context. 

SCP-rapport

In 2001 publiceerde het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) in opdracht van de WRR een rapport waaruit bleek dat Turkse Nederlanders - veel meer dan Marokkanen, Surinamers en Antillianen - een gesloten groep vormen. Ze zijn meer geneigd hun eigen taal te spreken en om te gaan met landgenoten en hebben traditionelere opvattingen. Terwijl Marokkaanse jongeren het veel beter deden dan hun ouders, was er tussen Turkse ouders en hun kinderen veel minder verschil. Onderzoeker Dagevos constateerde dat Turken vaker teruggrijpen op hun eigen netwerken. “Deze bieden tijdelijk werk, maar maken een succesvolle carrière een stuk lastiger.”

Het rapport van het SCP raakte een gevoelige snaar bij de trotse Turkse gemeenschap. Belangenbehartigers reageerden een dag later verbolgen in de Volkskrant op het onderzoek. Haci Karacaer, destijds voorman van Milli Görüs wond er weinig doekjes om: 'Gelul', was zijn commentaar. 'Wat is erop tegen dat Turken hun eigen taal spreken en bij hun eigen mensen werken? En: 'Ja, de sociale controle bij Turken is groter. Is dat erg? Waarom denk je dat Turkse kinderen niet met stenen gooien?'


Ook Ilhan Akel van het Nederlands Centrum Buitenlanders hekelde de onderzoekers en roemde het ondernemerschap van de Turken en de neiging om problemen intern op te lossen. Gevraagd naar de verschillen tussen Turkse en Marokkaanse jongeren, antwoordde hij: 'Als een Marokkaanse jongen bij een disco wordt geweigerd, maakt hij een scène. Een Turk niet. Die zet zijn eigen disco op.'



Hoewel Karacaer en Akel de conclusie van het SCP dat Turken slecht integreren wegwuifden, bevestigden ze die conclusie tegelijkertijd juist met voorbeelden die evengoed kunnen worden gezien als symptomen van segregatie. Ook pasten hun reacties in het beeld van een trotse gemeenschap die problemen zelf oplost….als Turkse Nederlanders. Zo roemde Akel de discussies in de Turkse gemeenschap over eerwraak en man-vrouw-relaties en verklaarde hij: “[Turken] zijn tot de conclusie gekomen dat zij daar als Turken tegen moeten optreden.”

Het Manifest van Turkse professionals

Tien jaar later, bijna 4 jaar geleden, was het een groep Turks-Nederlandse professionals die in een manifest alarm sloegen. Dit manifest werd gelijktijdig in de Volkskrant en op Republiek Allochtoniëgepubliceerd. De professionals maakten zich zorgen over de toekomst van Turks-Nederlandse jongeren. De binding van de jongeren met de Nederlandse samenleving zou in rap tempo verminderen, waardoor het gevaar ontstond dat deze jongeren in een maatschappelijk isolement terecht zouden kunnen komen.



De professionals maakten zich ook zorgen over de gebrekkige vertegenwoordiging van Turkse Nederlanders in bestuur, politiek en media, over de onderwijsachterstand van Turkse jongeren, over discriminatie van deze groep op de arbeidsmarkt, over de psychische gezondheid van de jongeren, over huiselijk geweld, de verzwakking van het sociale vangnet in de Turkse gemeenschap door het verdwijnen van zelforganisaties, over criminaliteit en radicalisering en over de toenemende invloed vanuit Turkije via de moskeeën. 

De professionals, zelf voornamelijk seculier en links, schreven: “De Turkse overheid en Turkse religieuze organisaties houden via de moskeeën grip op het leven van Turken in Nederland. Ook religieuze en politieke tegenstellingen in Turkije blijven daardoor in Nederland actueel. Op de jongeren wordt een beroep gedaan op hun loyaliteit aan de ‘gemeenschap’ waardoor de onderlinge afhankelijkheid toeneemt en er minder ruimte is voor individuele keuzes en ontplooiing.”

Het manifest kreeg veel aandacht en net als het SCP-rapport heel veel kritiek. Er werd vanuit de Turkse gemeenschap, bijvoorbeeld door Turkse politici, benadrukt dat de Turken prima hun eigen boontjes konden doppen en er werd geageerd tegen het slachtofferschap in het manifest. Zo schreven de VVD'ers Oktay Arda en Dilan Yesilgoz in Trouw: “Jong of oud, wij weigeren in een slachtofferrol gestopt te worden om er vervolgens weer uit gered te worden. (..) Een negatief beeld in stand houden is, zowel voor een aantal politieke partijen als voor delen van de gemeenschappen zelf, een welbewust gekozen strategie. Zonder slachtoffers valt er immers niemand te redden of geld te innen." 

Toch was er ook bijval, onder andere van het SCP. Het was opnieuw Jaco Dagevos die tijdens een bijeenkomst wees op de stagnerende schoolloopbaan van Turkse jongeren en in dat verband hamerde op het feit dat er in veel Turkse huishoudens alleen Turks wordt gesproken. Daardoor stromen veel leerlingen het basisonderwijs in zonder kennis van het Nederlands. Het is een achterstand die ze niet of moeilijk inhalen. Dagevos wees ook opnieuw op de gerichtheid op de eigen groep.  

WODC-rapport

Het manifest van de Turkse professionals leidde dit jaar tot een publicatie van het onderzoek Maatschappelijke positie van Turkse Nederlanders: ontwikkelingen en risico’s op criminaliteit en radicalisering. De conclusies van dit onderzoek waren positief. 


Op de site voor sociale vraagstukken concludeerden de onderzoekers in een artikel: “De geleidelijke inhaalslag waar Turkse Nederlanders ontegenzeggelijk mee bezig zijn, maakt dat het beeld van een zorgwekkende toestand in hun maatschappelijke positie zoals in uiteenlopende media wordt geschetst, op basis van ons onderzoek niet kan worden bevestigd.” 

Over het in het manifest van de Turkse professionals veronderstelde gevaar op radicalisering concluderen de onderzoekers van het WODC dat er zeker jongeren zijn die wél affiniteit met radicale bewegingen hebben, maar dat verregaande vormen van radicalisering meestal uitblijven. Ze stellen: “Hun identificatie met als radicaal aangemerkte organisaties lijkt eerder het markeren van de eigen identiteit te dienen, dan dat dit een uiting is van radicalisering of extremisme.”

Ondanks het bestaan van diverse Turkse bewegingen die volgens de AIVD mogelijk van radicale aard zouden kunnen zijn, waaronder de door Turken gedomineerde Hizb-ut-Tahrir, zou volgens de onderzoekers extremistisch gedachtegoed onder Turkse Nederlanders nauwelijks weerklank vinden. Ze verklaarden dit uit de sterke traditie van de Turkse seculiere islam, de hoge organisatiegraad van deze Turkse islam en het Nederlandse politieke stelsel dat Turks-Nederlandse jongeren voldoende ruimte biedt om hun ideeën te realiseren. Nederland biedt ruimte een ‘goed’ moslim te zijn zonder hierbij te radicaliseren.

Dat een stabiele religieuze structuur radicalisering juist kan voorkomen, werd in 2008 ook geconcludeerd door MI5, de Britse geheime dienst. Na uitgebreid onderzoek onder moslimextremisten concludeerde deze dienst dat de meeste extremisten op religieus vlak nog beginnelingen zijn. Ze hebben weinig religieuze kennis van de islam. Volgens MI5 zouden er duidelijke aanwijzingen zijn dat een stabiele religieuze identiteit bescherming biedt tegen gewelddadige radicalisering. 

Daarnaast stellen de onderzoekers van het WODC het vertrouwen dat Turks-Nederlandse jongeren hebben in opwaartse sociale mobiliteit criminaliteit en radicalisering tegengaat. Deze opwaartse mobiliteit wordt bevestigd in andere publicaties en onderzoeken, bijvoorbeeld in die van het Europese TIES-project, waarin onderzoek wordt gedaan naar de tweede generatie. 

De gerichtheid op de eigen gemeenschap en de hechtheid van Turks-Nederlandse gemeenschappen werd door de WODC-onderzoekers niet als een probleem gezien: dit draagt juist bij aan een positievere zelfidentiteit en een vermindering van gevoelens van uitsluiting en discriminatie. 

Parallelle samenlevingen

Dit was een positievere conclusie dan die twee jaar eerder (2012) in het rapport ‘Dichter bij elkaar?’ van - opnieuw - het SCP was getrokken. Daarin werd namelijk wederom geconcludeerd dat de Turkse gemeenschap in vergelijking met andere minderheidsgroepen meer in zichzelf is gekeerd. 



Voor de politiek was dit aanleiding om onderzoek in te stellen naar de vier grootste Turks-islamitische stromingen en organisaties in Nederland: de Süleymanci beweging, Milli Görüş, Diyanet en de Fethullah Gülenbeweging. 



Alle andere - al dan niet religieus georiënteerde - georganiseerde verbanden van Turken in Nederland, waaronder die van de alevieten, worden buiten het spectrum van dit onderzoek gehouden. Onduidelijk bleef waarom. Navraag bij één van de onderzoekers, Thijl Sunier, wijst uit dat het om een bewuste keuze van het ministerie gaat. 



Door politiek en media werd overigens voordat de opdracht voor het onderzoek was vergeven al gesproken van ‘parallelle samenlevingen’. Daarbij ontstond in deze discussie op z’n minst de suggestie van een soort ‘Turks-islamitische staat binnen de staat’, zonder enige vorm van interactie met de ‘gewone’ samenleving. Zie ook dit artikel en dit artikel.  


Turkse Islamitische Stromingen en Organisaties (TRSO’s)


Naast feitelijke kennis over het netwerk van de Turkse Islamitische Stromingen en Organisaties (TRSO’s) wilde de Kamer vooral weten wat hun invloed is op de integratie van de Turks-Nederlandse gemeenschap in Nederland. 
 
Thijl Sunier (VU) en Nico Landman (UU) hebben in hun uitgebreide (literatuur)onderzoekeen onderscheid gemaakt tussen een sociaal-organisatorische dimensie (natuurlijke sociale verbanden), een sociaal-culturele dimensie (oriëntaties en waarden), een dimensie sociale druk (processen van socialisering: beïnvloeding, controle, disciplinering) en een juridisch/institutionele dimensie (toepassing of afdwingen van eigen groepsnormen). De onderzoekers verbinden deze vier dimensies aan de begrippen ‘bonding’ (verbinding met de eigen groep) en ‘bridging’ (verbinding met de samenleving). Daarnaast is door Sunier en Landman in kaart gebracht wat bekend is over de aansturing vanuit Turkije (de zogenaamde ‘lange arm’, waarover later meer). 

Wat de invloed van de TRSO’s op de integratie van Turken in Nederland precies is, wordt door de onderzoekers niet eenduidig beantwoord. In het rapport hanteren Sunier en Landman het uitgangspunt dat integratie van twee kanten moet komen. Ze geven aan dat de TRSO’s de sociaaleconomische en maatschappelijke participatie van Turkse Nederlanders door hun activiteiten positief lijken te beïnvloeden, ook al is daarbij de ‘bonding’ (nog) sterker aanwezig dan de ‘bridging’. 

Dat lijkt ook logisch, omdat de nadruk lang op het initiëren van religieuze en onderwijsondersteunende activiteiten voor de eigen gemeenschap heeft gelegen. Daar zijn deze organisaties dan ook voor opgericht. De vrijheid van organisatie, onderwijs en godsdienst in Nederland bieden daar alle ruimte voor. Op het gebied van culturele oriëntaties zien de onderzoekers zowel pogingen om islamitische en Europese kernwaarden met elkaar te verzoenen als spanningsvelden. Sunier en Landman concluderen dan ook dat TRSO’s een integraal onderdeel van de samenleving zijn en dus geen parallelle samenleving(en) vormen.

Lange arm



Een heikel punt is de ‘Lange Arm’, de actieve bemoeienis vanuit Turkije met de Turkse gemeenschap in Nederland. De Turkse professionals stelden dit vier jaar geleden nadrukkelijk aan de orde, maar in de discussie die op hun manifest volgde, werd het onderwerp zorgvuldig gemeden. Alleen journaliste Froukje Santing, die jarenlang voor het NRC correspondente in Turkije was geweest, bleef het onderwerpagenderen.   

Ook in het WODC-rapport wordt nauwelijks aandacht besteed aan de oriëntatie op de Turkse media en de intensieve politieke, culturele en religieuze bemoeienis vanuit Turkije met de Turkse Nederlanders hier. Dat is vreemd, omdat religieuze en politieke tegenstellingen in Turkije zo rechtstreeks van invloed blijven op de verhoudingen tussen Turken in Nederland. 

Zeker de regerende AK-partij van Erdogan heeft met een nieuw diasporabeleid de bemoeienis met Turkse migranten geintensiveerd. Vanuit een speciaal departement voor Turken in het buitenland (YTB) worden de banden aangehaald met de circa vijf miljoen Turken in Europa. Daarnaast wordt via organisaties zoals Europese Turkse Democratische Unie (UETD) en het Europese netwerk van de culturele centra Yunus Emre invloed uitgeoefend op Turken in Nederland. 

Sunier en Landman concluderen in hun onderzoek dat er zeker actieve bemoeienis met Nederlandse aangelegenheden vanuit Turkije is. Bij de Turkse organisatie Diyanet is dit direct aantoonbaar. Een groot deel van de imams rechtstreeks uit Turkije geïmporteerd: 140 in Nederland werkzame imams staan zelfs op de loonlijst van de Turkse overheid. Bij de andere TRS0’s blijft die band volgens Sunier hoofdzakelijk beperkt tot contacten met geestverwanten. Luister hier,



Onderzoek Forum/Motivaction

Dat de invloed van de Turkse regering groot is, zou ook kunnen worden opgemaakt uit het gegeven dat volgens het Forum/Motivaction onderzoek van deze week 93% van de Turkse Nederlanders de winst van de Turkse president Recep Tayyip Erdoğan bij de recente presidentsverkiezingen als een positieve gebeurtenis beschouwt; een bijna ongeloofwaardig, Noordkoreaanse percentage.

De oriëntatie op de Turkse politiek wordt ook naar voren gebracht als verklaring voor andere opvallende resultaten uit dit onderzoek. Zo kunnen de opvattingen van Turks-Nederlandse jongeren volgens Forum mogelijk verklaard worden door hun Turkse referentiekader: zij volgen het nieuws over de regio vooral via Turkse televisie (86%) en zijn uitgesproken positief over het beleid van (en banden met) de huidige Turkse regering, die een eigen visie op de conflicten in de Gazastrook, Syrië en Irak heeft. 

In augustus, ten tijde van het gewraakte onderzoek, had de Turkse regering nog geen stelling tegen IS genomen, begin oktober gebeurde dat wel. Het zou daarom goed kunnen dat er onder Turkse Nederlanders inmiddels anders over IS wordt gedacht.

Ook minister Asscher gaf naast zijn verontrustheid aan zich niet te herkennen in de indrukwekkende cijfers. Hij ontmoet zelf veel Turkse jongeren die heel anders denken. Het rapport van Motivaction vraagt daarom om een vervolgonderzoek. Er was uit alle hoeken en gaten direct veel kritiek , ook op de timing, zo vlak voor die belangrijke commissievergadering. Uit de Turkse gemeenschap ontstaat inmiddels een tegenoffensief dat doet denken aan reacties op eerdere studies waarin een negatief beeld over Turks-Nederlandse jongeren werd geschetst. Zo is er gisteren door Turks-Nederlandse politici een petitiegelanceerd. 



Asscher zet discussie verder op scherp



Het onderzoek van Sunier en Landman bracht Asscher niet de resultaten die hij voor ogen had. Wat die dan wel waren laat hij in het midden. In een brief aan de Kamer schrijft de minister: ‘Onderzoekers lopen vast op het moment dat zij doorvragen naar de praktijk achter de formele doelstellingen. Daarmee wordt eens te meer bevestigd dat het gebrek aan transparantie van de TRSO’s een serieus probleem is. Ik vind dat onacceptabel.” 
In de kantlijn refereert Asscher overigens wel aan de constructieve samenwerking met de Turkse gemeenschap rond het vrijwillig toezicht op privaatgefinancierde internaten (Stichting Educatieve Centra Nederland met inwoning; ECN). Hij noemt dat een positieve tendens waar hij op wil voortbouwen. 

De minister stelt een aantal vervolgstappen voor, waaronder intensieve monitoring van de TRSO’s. Het doel is om te komen tot het vergroten van de oriëntatie op en binding met de Nederlandse samenleving.



Reacties


Asschers scherpe reactie op het rapport riep tegenreacties op. 

Zo vindt Milli Görüs-woordvoerder Yusuf Altuntas dat door Asscher selectief uit het rapport wordt geshopt: “In tegenstelling tot de bevindingen van het onderzoek, kwalificeert u onze organisatie expliciet als parallel en dat betreuren wij ten zeerste. Zo voelen wij ons namelijk niet, (..) Wij benadrukken dat er geen sprake is van een vorm van beleidsmatige intransparantie of een dubbele agenda. In onze beleidslijnen staat vast dat onze organisaties dienen te voldoen aan wettelijke vereisten van veiligheid, openbaarheid, goed bestuur en transparantie. Voor onderzoekers en journalisten blijven onze organisaties benaderbaar, ze zijn welkom om ons te bevragen. Dat geldt eveneens voor de politici, buren en maatschappelijke organisaties, waarmee we graag een gesprek aangaan. Wij doen onze uiterste best om enerzijds loyaal te blijven aan de eigen geloofsleer en anderzijds oplossingen te vinden voor concrete problemen, daar waar de eigen geloofsleer lijkt te conflicteren met de werkelijkheid binnen onze samenleving. Dat dit proces in volle gang is en dat er wellicht nog geen sluitende resultaten zijn geboekt, is evident. Het is echter niet aan de staat om zich hierin te mengen.” 

Kuzu en Öztürk

Ook twee partijgenoten van Asscher waren niet blij met zijn reactie. Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die al langer moeite hadden met de in hun ogen rechtse koers van de PvdA op integratie, verklaarden op de Turkse site haber.nl dat Asscher’s optreden getuigd van ‘bevooroordeelheid’ tegenover de TRSO’s. In het AD zei Kuzu: 'Ik begrijp niet dat Asscher deze organisaties onder een vergrootglas wil leggen. Ze hebben jarenlang constructief meegewerkt aan onderzoeken en ze houden zich gewoon aan de wet, dus wat is er aan de hand?' En Öztürk: 'Iedereen in Nederland heeft het recht zich te verenigen. Zolang je niets strafbaars doet, moet je dat juist stimuleren.' 

Uiteindelijk zijn zij gisteravond allebei de partij uitgezet, nadat zij zich niet wilden conformeren aan de lijn van Asschers integratiebeleid. Kuzu noemde op Nieuwsuur het integratiedebat 'verrechtst, verruwd en verhard'. Beiden voelen zich monddood gemaakt. 

Dat de PvdA’ers gisteravond direct via twitter de complimenten kregen van de Turkse ambassade, past overigens geheel in het beeld van de Turkse lange arm.


Onderzoekers: geen gebrek aan transparantie



Ook de onderzoekers tonen zich niet blij met de reactie van Asscher op hun rapport. In een reactie aan Republiek Allochtonië geeft Thijl Sunier aan vooral moeite te hebben met het veronderstelde gebrek aan transparantie van de TRSO’s. Sunier: ‘Het was iedereen, dus ook de minister, bekend dat het hier ging om literatuuronderzoek, niet om het bevragen van de organisaties. Er zijn wel gespekken gevoerd met vertegenwoordigers van de TRSO’s, maar wij zijn daarbij nergens op vastgelopen. Er wordt dus een gebrek aan transparantie gesuggereerd, dat wij niet hebben geconstateerd’. 

Sunier en Landman hebben het in hun rapport wel over ‘procedurele transparantie’ als een voor de hand liggende manier om inzicht te krijgen in de activiteiten die door organisaties worden aangeboden. De onderzoekers vinden dat islamitische organisaties als integraal onderdeel van de samenleving kunnen worden aangesproken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en dat zij mogen worden gevraagd rekenschap af te leggen van hun maatschappelijk functioneren.

Van overheid, politiek en maatschappelijke instellingen mag volgens Sunier en Landman op hun beurt worden verwacht dat islamitische organisaties als gelijke partners worden behandeld, met alle procedurele transparantie en wederkerigheid die daar bij hoort.

In zijn reactie wijst Thijl Sunier op de diversiteit van de Nederlandse samenleving en de voordelen van de hechte organisatiestructuur van de Turks-Nederlandse gemeenschap. Sunier: “Nederland is niet homogeen. Binnen die diverse samenleving moeten de TRO’s worden beschouwd als ‘integraal’ niet als ‘parallel’. Bij die diversiteit horen verschillen van opvatting over allerlei kwesties, die samen moeten kunnen gaan met acceptatie van elkaars bestaan. De sterke organisatiegraad zie ik juist als een voordeel. Je weet met wie je om tafel kan. Erkenning van de TRSO’s als integraal onderdeel van de samenleving betekent ook dat zij een belangrijke partner voor de overheid zijn bij het oplossing van soms ingewikkelde maatschappelijke kwesties. Dan kom je samen een stuk verder”.

Een ding is duidelijk: voorlopig zijn we nog niet uitgesproken over de integratie van Turkse Nederlanders. Er komen vervolgonderzoeken, de TRSO’s worden de komende jaren ‘intensief gemonitord’ door het ministerie van SZW en ook de twee ex-PvdA’ers die een nieuwe fractie gaan vormen, zullen ongetwijfeld nog van zich laten horen. 

Ewoud Butter en Roemer van Oordt zijn politicoloog, (hoofd)redacteur van Republiek Allochtonië en doen onder meer (actie-)onderzoek naar processen, aanpak en preventie van radicalisering.


Gast

#8665 Re: Stop islamisering in Nederland

2014-12-09 18:14

#8323: Team Stop Islam - Stop islamisering in Nederland 

 

"This petition has been removed by the admistration."

Woah! Wat heb je nu weer uitgevreten?


Gast

#8666

2014-12-22 12:20

De Italiaanse politie heeft veertien 
 leden van een geheime neofascistische  
 groep aangehouden. Volgens justitie     
 waren ze van plan om op één dag een    
 tiental Italiaanse politici om het     
 leven te brengen. Ook immigranten en    
 leden van de rechterlijke macht stonden
 op de dodenlijst.                      
                                        
 Bij de aanhouding is een groot aantal  
 wapens gevonden. 31 andere mensen zijn  
 ook in staat van beschuldiging gesteld.
                                        
 De arrestanten zijn lid van de Ordine  
 Nuovo (Nieuwe Orde). Die beweging werd  
 in 1973 verboden. De arrestaties zijn   
 verricht op verschillende plekken in   
 het land.

Daar zit het werkelijke gevaar voor Europa. Niet alleen in Italië, maar net zo goed ook hier in Nederland. Dit gajes (extreem rechts) ontwricht de maatschappij en niemand anders.

VrijeDenker

#8667 Re: En? Hoeveel Christelijke kerken zijn er in de tussentijd in brand gestoken?

2015-01-02 21:46

#8652: Kies een pseudoniem - En? Hoeveel Christelijke kerken zijn er in de tussentijd in brand gestoken? 

 Alleen al in Indonesie zijn meer dan 1000 kerken door moslims in vlammen opgegaan. Wereldwijd nog veel meer. Ook in Nederland hebben moslims getracht een kerk in de brand te steken.

VrijeDenker

#8668 Re:

2015-01-02 21:52

#5: -  

 Doe iets!

Ex-grefo

#8669 Re: En? Hoeveel Christelijke kerken zijn er in de tussentijd in brand gestoken?

2015-01-03 22:00

#8652: Kies een pseudoniem - En? Hoeveel Christelijke kerken zijn er in de tussentijd in brand gestoken? 

Ik ben gereformeerd opgegroeid in de 80 en 90-er jaren en heb meer dan eens geweldsincidenten meegemaakt. En dit is nog steeds gaande, zo blijkt na wat googlen:

13-06-1994 Kampense kerk beklad met leuzen
19-03-2001 Vernielingen en brandstichting kerk in Middelburg
24-09-2001 Kerken en moskee in brand en beklad
19-10-2002 Kerkdeuren beklad (Stedum)
08-07-2003 Almelose kerk beklad met leuzen
07-09-2003 Kerk Rijssen wederom doelwit brandstichting
10-11-2004 Brandstichting en vernieling bij kerken
10-11-2004 Brandstichting in Katholieke basisschool (Eindhoven)
09-11-2004 Brandstichting in Utrechtse kerk
09-11-2004 Brandstichting bij kerken in Rotterdam
11-11-2004 Poging brandstichting gereformeerde kerk Breeplein (Rotterdam)
15-11-2004 Brandstichting bij christelijke basisschool De Schakel (Utrecht)
29-11-2004 Moskee en kerken in Emmen beklad
01-01-2006 Brandstichting kerkgebouw Amsterdam-West
06-02-2006 Ramen Elimkerk voor tweede keer vernield (Capelle ad. IJssel)
04-07-2006 Wassenaarse kerk beklad na antisemitische preek
17-10-2006 Gereformeerde kerk Rijsenhout beklad
25-08-2005 Kerk vernield in Drachten
24-11-2008 Marokkanen gooien brandbom tegen kerk Gouda
18-03-2009 Jongen betrapt op brandstichting kerk (Bussum)
10-04-2009 Ruiten vernield van kerk in Burgh-Haamstede
14-04-2009 Kerk Bruchem beklad met atheïstische leuzen
19-02-2009 Verdachten aangehouden na vernielingen kerk Zuidwolde
11-01-2010 Ruiten Hersteld Hervormde Kerk vernield in Alblasserdam
23-04-2010 Kerkramen vernield in Haastrecht
11-10-2010 Kerkgebouwen in Barendrecht beklad
18-02-2010 Brandstichting in Molukse Kerk Houten
28-03-2010 Brandstichting Emmauskerk Nieuwegein
18-11-2010 Kerk beklad met racistische tekens
13-06-2011 Vier kerken met graffiti beklad (Elburg, 't Harde, Doornspijk)
18-09-2011 Brandstichting bij Grote Kerk in Epe
23-09-2011 Brandstichting in Maastrichtse kerk
02-01-2012 Vernielingen bij kerk Zwartsluis
27-07-2012 Kerk beklad met satanistische symbolen (Terneuzen)
22-10-2012 Vernieling gepleegd bij kerk in Nijverdal; getuigen gezocht
19-11-2012 Brandstichting bij kerk in Bilthoven
08-02-2013 Christelijke Hogeschool Ede beklad met haatteksten
12-02-2013 Christelijke school Het Streek in Ede beklad
07-07-2013 Armeense kerk beklad met racistische leuzen
07-01-2014 Hakenkruisen bij kerk van Tolbert
22-03-2014 Catharinakerk in Eindhoven dicht door brandstichting
29-07-2014 Jacobuskerk Eckart beklad (Eindhoven)
15-09-2014 Brandstichting in Nieuw-Apostolische Kerk Zaandam


Gast

#8670

2015-01-03 23:46

Moslimhaat: update van lijst met incidenten rond moskeeën

17 december 2014 | 10:53

Deze week kwam het bericht dat het raam van een moskee in Enschede is opgeblazen met een vuurwerkbom. Dit gebeurt veel vaker. Onderzoekster Ineke van der Valk maakte deze week bekend dat minstens 174 moskeeën in Nederland de afgelopen 10 jaar te maken hebben gehad met één of meerdere incidenten. 

Hieronder een update van de lijst met incidenten die bij Republiek Allochtonië bekend zijn. Of in alle gevallen ook daadwerkelijk sprake is van moslimhaat is niet zeker, omdat de daders en hun motieven vaak onbekend blijven.

Deze lijst publiceren we sinds 2010. De lijst is samengesteld op grond van mediaberichten en eerdere blogs op Republiek Allochtonië, Frontaal Naakt en de database van Rechtspraak.nl.  Sinds kort krijgen we ook rechtstreeks meldingen van moskeeen of moskeekoepels.

Hieronder het overzicht:

  • 23 september 2001 Brandstichting moskee Gorinchem
  • 10 juni 2001 Brandstichting moskee Apeldoorn
  • 21 mei 2003 Brandstichting moskee Vianen
  • 17 juni 2003 Brandstichting islamitische school Eindhoven
  • 5 april 2004 Brandstichting moskee Panningen
    2 november 2004 Moord Theo van Gogh
  • 2 november 2004 – 13 maart 2005 135 moskeeën en 29 islamitische scholen doelwit van bedreiging, bekladding, vernieling en brandstichting (waaronder Udense Bedir school voor de eerste keer). NB: de links zijn van Prediker op Frontaal Naakt - maar ondersteunen niet de genoemde aantallen - onduidelijk is wat de oorspronkelijke bron is)
  • 26 maart 2005 Brandstichting Bedir-school Uden
  • 26 maart 2005 Brandstichting moskee Oldenzaal
  • 12 juni 2005: Brandstichting Mevlana moskee Rotterdam
  • 15 juni 2005 Brandstichting moskee Rotterdam
  • 10 juni 2006 Brandstichting moskee Vlaardingen
  • 15 december 2006 Brandstichting moskee Maastricht
  • 22 januari 2007 Molotovcocktail in islamitische gebedsruimte in Edam-Volendam
  • 24 maart 2007 Brandstichting moskee Huizen
  • 20 oktober 2007 Brandstichting moskee Leeuwarden
  • 13 juli 2007 Moskeeën Haarlem beklad met leuzen ‘fuck Allah’; ‘Allah moet dood’
  • 22 juli 2007 Molotovcocktails moskee Haarlem
  • Wintermaanden 2007/08 Bekladding, ingegooide ruiten, brandbommen, moskee Zeist
  • 19 maart 2008 Molotovcocktail moskee Huizen
  • 8 mei 2009 Molotovcocktail moskee Zoetermeer
  • 14 februari 2009 Steen door ruit tijdens ochtendgebed, moskee Drachten
  • 6 maart 2009 Hakenkruizen en leuzen op moskee Zeist
  • 27 juni 2009 Turks verenigingsgebouw en moskee beklad met leuzen ‘Sieg Heil’ en ‘Geert Wilders’
  • 2 augustus 2009 Varkenskop moskee Ede
  • 19 november 2009 Molotovcocktail moskee Zoetermeer
  • 4 januari 2010: brandstichting moskee Arnhem
  • 18 maart 2010: Moskee met bloed besmeurd
  • 7 april 2010: Leuzen en vernielingen moskee Veenendaal
  • 17 mei 2010:  Tegenstanders moskee hangen dood schaap op in Roosendaal
  • 3 juni 2010: Ridderkerkse moskee keer op keer beklad
  • 3 augustus 2010: Poging tot brandstichting moskee Arnhem
  • 19 augustus 2010: vrouwen bij moskee met bier bekogeld
  • 28 augustus 2010: Moskee in Zoetermeer beklad.
  • 27 september 2010: brandstichting bij Groningse moskee
  • 10 oktober 2010: Moskee in Dordrecht beschoten
  • 9 december 2010: Amsterdamse moskeeen vrezen aanslagen
  • 24 januari 2011: Vandalisme bij moskee Nieuwegein
  • 2 april 2011: Moskee weer doelwit van vandalen
  • 5 juni 2011; poging tot brandstischtng moskee Enkhuizen
  • 14 september 2011: Moskeebezoekers bedreigd door actiecomité Hillegom
  • 24 oktober 2011; moskee beklad in Anhem (met letters PKK; vraag is of het hier om islamofobe achtergrond gaat)
  • 7 april 2012: brandstichting moskee Nieuwerkerk
  • 20 juli 2012: School in Enkhuizen die moskee zou gaan huisvesten in brand gestoken
  • 6 april 2013: Moskee Enkhuizen in brand gestoken (molotov cocktail volgens melding moskee)
  • 14 april 2013: In tuin van Merkez moskee in Doetinchem bekladding: Mohammed is dood, Jezus leeft (melding moskee)
  • 22 juli 2013: Varkenskop bij Arrahmaanmoskee in Boskoop
  • 10 augustus 2013: Ertugrulgazi moskee in Haakbergen; moskee bekogeld met eieren (melding door moskee)
  • 18 augustus 2013: Brand moskee in Deventer; onduidelijk of sprake was van brandstichting
  • 30 augustus 2013: op dak van moskee is molotovcocktail-achtige bom gegooid van Mevlana moskee in Assen (melding door moskee)
  • 15 september 2013: Mevlana moskee in Assen beklad met hakenkruizen en verschillende teksten waaronder ACAB (melding door moskee)
  • 20 spetmber 2013: ruiten van Kubamoskee in IJmuiden met steoeptegels ingegooid. (melding door moskee)
  • 20 december 2013: Twee varkenskoppen bij moskee Geleen
  • 15 februari 2014: bij moskee Abdulkadir Geylani moskee is racistisch teken achter gelaten (melding van moskee)
  • 6 maart 2014: ruiten ingegooid van Yunus Emre moskee in Almelo
  • 9 juni 2014: brandstichting Anadolu mskee in Rotterdam
  • 14 juni 2014: Varkenskop bij moskee in IJmuiden
  • 23 juni 2014; Moskeegangers IJmuiden verijdelen aanslag rechtsextremisten
  • 28 juni 2014: Moskee beklad met hakenkruis
  • 27 oktober 2014: Jongens proberen moskee in Etten-Leur in brand te steken
  • 14 december 2014; Raam van moskee Enschede opgeblazen met vuurwerkbom

Gast

#8671

2015-01-03 23:49

Angst verkoopt

28 december 2014 | 11:06


De inmiddels omstreden journalist Perdiep Ramesar schreef stukken over subculturen die 'anders' zijn en als bedreigend voor de mainstream leefwereld of leefcultuur worden ervaren. Dergelijke stukken gaan er in als zoete koek. Angst verkoopt, of het angstbeeld nu op feiten is gebaseerd of niet. 

Drie jaar geleden concludeerden 75 wetenschappers dat "integratie het meest overschatte probleem in onze samenleving is": de verschillen tussen 'autochtone' en 'allochtone' Nederlanders worden namelijk steeds kleiner. 
Toch wordt dat door brede lagen in de bevolking niet zo ervaren. Zo bleek uit een recente opiniepeiling van Maurice de Hond dat meer dan de helft van de Nederlanders de integratie volledig of in grote mate mislukt vindt. Vooral PVV en VVD-stemmers vinden dat. 
Het doet denken aan het grote parlementaire onderzoek van de Commissie Blok naar de integratie aan het begin van deze eeuw. Toen de Commissie concludeerde dat de integratie grotendeels geslaagd was (ondanks de overheid), namen de VVD en het CDA direct afstand van deze conclusies. Waar sommigen liever roepen dat het glas half vol is, zal het in de beleving van anderen half leeg blijven. 

Het is net als met criminaliteit: hoewel de criminaliteitscijfers al jaren dalen, neemt het gevoel van onveiligheid niet af. Veel Nederlanders geloven gewoon niet dat het veiliger wordt. We laten onze angstgevoelens blijkbaar graag voeden en steunen massaal en kritiekloos iedere maatregel die meer veiligheid belooft, maar die meestal vooral onze privacy doet verminderen. 
Beveiligingsbedrijven en verzekeraars varen er wel bij. Geen volk ter wereld schijnt zoveel geld aan verzekeringen uit te geven als de Nederlanders. Het liefst zijn we niet alleen verzekerd tegen reële, maar ook tegen denkbeeldige gevaren.

Bedreigde leefcultuur
Het gevoel van onveiligheid en de overtuiging dat het niet goed gaat met de integratie vertonen overigens ook enig verband. Niet alleen omdat er sprake is van een oververtegenwoordiging van vooral Marokkaanse Nederlanders in de criminaliteit (al valt daar nog wel wat op af te dingen). Veel Nederlanders zijn ook bang voor alles dat onze leefwereld zou kunnen bedreigen. En dat zijn in onze perceptie de laatste decennia steeds sterker immigranten en hun (klein)kinderen geworden en/of de islamitische Nederlanders. 

Dat komt ook omdat het integratiedebat de laatste jaren sterk geculturaliseerd of geislamiseerd is. Het debat gaat nog maar zelden over de participatie van nieuwkomers op de arbeidsmarkt of in het onderwijs, maar veel vaker over de vraag in hoeverre hun cultuur of religie een probleem vormt. Het leidt geregeld tot de vreemde paradox dat immigranten en hun (klein)kinderen worden aangesproken op de (vermeende) eigenschappen van het collectief waartoe hij of zij zouden behoren door mensen die zich gelijktijdig beroepen op de superioriteit van een sterk geindividualiseerde samenleving. 

De shariadriehoek van Perdiep Ramesar
De 126 artikelen die Trouw heeft verwijderd van journalist Perdiep Ramesar gingen bijna allemaal over die rafelranden van de samenleving waar andere journalisten (blandk, middelbaar, hoog opgeleid) zelden mee in aanraking komen. Ze gingen over de hierboven genoemde subculturen die ‘anders’ zijn en als bedreigend voor 'onze' leefwereld of leefcultuur worden ervaren. En geregeld ging het dan over moslims en de islam. 

Een mooi voorbeeld hiervan was Ramesars bekendste artikel over de vermeende ‘shariadriehoek’ in Den Haag. Er zou daar sprake zijn van een klein kalifaat waar een orthodoxe minderheid haar wil oplegde aan de meerderheid.

Hoe bedreigend wil je het hebben? 

Waarschijnlijk omschreef Ramesar in zijn artikel best een paar reel bestaande problemen, maar vooral dankzij de hysterische overdrijving werd het gretig geconsumeerd en verspreid. Het voedde een sluimerende ‘moral panic’, appelleerde aan een breed ervaren angst en leidde op sociale media tot reacties waarvan de ondertoon was: ‘Zie je wel, die moslims zijn gevaarlijk’. 

Bang voor de moslims
We zijn namelijk bang voor de moslims. Dat blijkt steeds weer, zoals onlangs uit een steekproef die in opdracht van de EO is uitgevoerd: Twee op de drie Nederlanders voelt zich bedreigd door de ontwikkleingen in het Midden-Oosten en één op de vijf Nederlanders voelt zich persoonlijk bedreigd door de islam. 

Deze angst komt in de allereerste plaats omdat er genoeg extremistische of intolerante moslims zijn die deze angst blijven voeden en de islam bij veel niet-gelovige moslims een allesbehalve vredig imago hebben gegeven. 

Maar, de angst voor de islam wordt ook versterkt doordat de berichtgeving over de islam vooral gerelateerd is aan radicalisme en radicale of intolerante moslims door media te vaak worden gepresenteerd als representatief voor de gehele groep. In de strijd om lezers, kijkers, bezoekers en advertentie-inkomsten, tonen diverse media vaak meer interesse in effectbejag en amusement dan in feitelijke en genuanceerde informatie. Door commerciële belangen komt waarheidsvinding in het gedrang. Een radicale moslim is dan al snel veel interessanter dan een doorsnee moslim en een ongenuanceerde 'islamkenner' levert hogere kijkcijfers op dan een genuanceerde collega. 

Angst verkoopt en dat geldt ook voor de angst voor de islam, zoals bijvoorbeeld Mohamed Aissati in 2010 betoogde. Nieuws over moslims scoort altijd schreef ik zelf in 2012. Daarom verschijnen er op sites als GeenStijl, Powned en Jalta.nl soms meer artikelen over de islam dan in de moslimkrant. En ook in de politiek is de angst voor de islam lucratief: de grootste partij in de peilingen is een partij die de strijd tegen de islam als belangrijkste agendapunt heeft. 

Ramesars artikelen passen in traditie

Perdiep Ramesar, die overigens in 2010 al op leugens werd betrapt door het weblog Krapuul, heeft verschillende journalistieke regels met voeten getreden. Terecht dat hij daarom nu op de blaren moet zitten. Hij is een veelpleger en de mate waarin hij verzonnen bronnen opvoerde is waarschijnlijk uniek. Toch passen zijn artikelen in een lange reeks van producten van tal van media die een loopje met de waarheid namen om maar te kunnen scoren.  
Op Republiek Allochtonie en voorheen het Allochtonenweblog deden we en doen we daar geregeld verslag van. Dan ging het niet alleen over de islam, maar ook vaak specifiek over Marokkaanse Nederlanders. Een top 16 (in willekeurige volgorde) van sensationele ('griezel')verhalen die niet (helemaal) bleken te kloppen:

  1. een vermeende 'tasjesdievenopleiding in Gouda',  
  2. de terreuraanslag op de Ikea in Amsterdam,
  3. een vrouw die liegt over Marokkaanse rovers
  4. Marokkanen die ten onrechte de schuld krijgen van een ongeval,
  5. Spitsnieuws die suggestieve foto's plaatst
  6. een moslimwijk die in schock zou zijn door een seksstudio,
  7. christenasielzoekers die bedreigd zouden worden door moslims,
  8. nogmaals het plaatsen van suggestieve foto's bij berichten,
  9. een oorlogsverslaggever die de situatie in Helmond vergelijkt met Syrie,
  10. toename van criminaliteit tijdens de ramadan - ramadantuig
  11. een man in Bussum die mishandeling door Marokkanen verzint
  12. de (vermeende?) mishandeling van een zwangere vrouw door Marokkanen,  
  13. halalwoningen in Amsterdam,  
  14. in naam van Allah winnen we van de christenen (of niet?),
  15. een nieuwe vermeende mishandeling door Marokkanen
  16. een subsidie die misbruikt zou worden om agenten te pesten

Er bestaat blijkbaar zo'n grote behoefte aan dergelijke artikelen dat de berichtgeving al snel hyperig wordt en het checken van feiten wel eens vergeten wordt. Kijk voor meer hier. 

Interessant is de vraag waarom de behoefte aan dergelijke artikelen zo groot is. Omdat ze beelden en angsten die veel Nederlanders hebben (en soms ook met gegronde redenen) bevestigen? 

Henk Blanken, voormalig onderzoeksjournalist en hoofdredacteur van Dagblad van het Noorden schreef eens dat de burger behoefte heeft aan angst en dat media de neiging hebben die behoefte te exploiteren.

Waneer dat klopt, dan dreigt een negatieve, zichzelf versterkende spiraal waarin journalisten steeds vaker angstverhalen brengen die bestaande angsten vooral vergroten. Dat verkoopt misschien goed, maar geeft geen betrouwbaar beeld van de werkelijkheid, zeker wanneer de feiten niet gecheckt worden. 

We moeten het dus hebben van de journalisten die hun werk wel serieus nemen, die voldoende ruggegraat tonen en die hun bronnen en feiten blijven checken. 

Kies een pseudoniem

#8672 De echte lieverdjes

2015-01-06 18:02

#8667: VrijeDenker - Re: En? Hoeveel Christelijke kerken zijn er in de tussentijd in brand gestoken? 

  In de gevangenis van Brussel heeft een gevangene zes bewaarders met een scherp voorwerp neergestoken. Twee van hen raakten zwaargewond. De dader werd een maand geleden veroordeeld tot 27 jaar cel voor brandstichting in een moskee. Dat gebeurde in 2012. De imam kwam bij die brand om het leven.


Gast

#8673

2015-01-07 23:29

 

 

En dat is precies wat geweld oplost: helemaal niets.

 

 

 

florac

#8674 Re: Weet waar Michiel Mans voor schrijft!

2015-01-21 14:15

#8601: Kies een pseudoniem - Weet waar Michiel Mans voor schrijft! 

 Terwijl de islam gewelddadig oprukt vanuit Irak, Syrië, Somalië, Jemen, Turkije, Marokko en Libië tot in onze straten en nog meer Moslims uit islamitisch Midden- Oosten en Afrika richting Nederland komen, stemrecht en een verblijfsvergunning krijgen, hebben PVDA, D66, CDA en GL openlijk verklaard de islamitische immigratie te steunen!


Politiek maakt dus zich wederom compleet ongeloofwaardig door de nutteloze acties tegen de jihadisten! 97% van de binnenkomende massa, behoort tot de verschillende sektes van salafisme! Hoe meer salafisten binnen, hoe meer jihadisten in Nederland. Hoe meer Salafistische megamoskeen, hoe eerder de Jihad (islamitische heilige oorlog tegen Nederlanders)! Moslims die haat en nijd verkondigen in de moskeen, want die zijn ook een gevaar voor de samenleving. Moskeeën worden gebruikt voor het verspreiden van haat tegen het gastland en de cultuur. Er zijn meer dan 9.000 moskeeën in Nederland en jonge moslims worden opgevoed aan de hand van een strijd tegen de ongelovigen. Moskee is de basis voor de deze Jihad! Wat zij op straks doen is vanuit hun ‘geloof’ gerechtvaardigd. Het is geen jeugdprobleem wat van gisteren is. Het is een oprukkend probleem waar niemand de handen mee aan vuil wil maken.


Diederik Samsom, bezoekt zijn heilige paleis en roept op:’De extremisten misbruiken de islam.’, De islam hoort bij Nederland en is een vredelievende religie’ (Ook de stelling van het CDA en D66). Deze partijen willen de duizenden Mohammed aanhangers die hun partij rijk is niet ontvallen. De explosieve groei van het aantal geïmporteerde werkloze moslims in Nederland is hiervoor tekenend. De kern van Samson’s betoog komt precies neer op wat een jihadistische imam zegt.

Terwijl bijkans de hele redactie van een satirisch blad vermoord was en onschuldige Joden als beesten waren neergeknald, blijft PVDA het schaamteloos opnemen voor de Islam. Hun eerste reactie op de moordpartij was wat de consequenties voor de Islam zouden zijn! Het zijn lafaards, leugenaars en huichelaars.

Dankzij dit soort politici, dreigt in Nederland een soort midden-oosten land toestand te ontstaan. Overal in de steden zijn er moslimstrijders actief, imams en andere militanten zijn bezig om jonge mannen en vrouwen op te leiden! Veel jihadisten gebruiken de middelen van de gevestigde politieke partijen en overheids instellingen...Ze stellen onomwonden dat Nederland moet worden overgenomen. Moslims zouden nieuwe instroom bevorderen door meer bruiden uit een islamitische land te halen, hun kinderen als anti-Nederlands opvoeden etc.. 

Huidige leiders hebben zo’n verschrikkelijke angst voor de realiteit van de islam dat ze zelfs het woord ‘islam’ niet in de mond durven nemen! Het bewijs van hun ‘moslimliefde’ was al lang te zien, door het aantal leden uit Moslimorganisaties! Met behulp van massieve druk uit Turkije en Arabische landen via de moskeeën worden veel moslimmilitanten als stemmentrekkers binnengehaald! Dankzij deze politiek in meerderheid, wordt de islamitische gevaar steeds groter in Nederland! 

Moslim gemeenschap is de bondgenoot van de PVDA, CDA, GL en D66!

PVDA en D66 leiders zijn dwaas dat ze in hun eigen sprookjes blijven geloven, niet alleen op economisch- en Europees niveau, maar ook in termen van een religie als de islam. Ze blijven maar doorkletsen over een islam die niet bestaat. 

Er bestaat geen radicale islam, de islam is radicaal, punt. De dwazen van het gehele PVDA en D66 ‘schip’ geloven allemaal dus in fabels, dat is duidelijk. Maar ook CDA!

CDA is een van de hoofdverantwoordelijken van de teloorgang van ons mooie Nederland, eerst 30 miljard halen, stelen, of roven uit het ABP fonds (of hoe je dat ook wilt noemen) van de hardwerkende burger, dan ons mooie landje verkwanselen aan de Moslim Maffia! De hele oude politieke partijen, inclusief CDA, zijn allemaal leugenaars! Het CDA heeft mede met de PvdA en VVD gezorgd voor de massa-immigratie en nu moeten we bang zijn in eigen land. Hele wijken in grote steden zijn niet-Nederlands meer; niet erg als we er iets beters voor terugkregen. Maar wat hebben we gekregen: criminelen, Jodenhaat en terreurdreiging!

Terwijl onze westerse “wereld” verdwijnt, zijn er nog massa’s mensen die hopen, dat er ook nog maar iets kan worden gered. Veel van die islam-zalvers gaan ervan uit dat de islam het uiteindelijk zal gaan winnen, dus beginnen ze maar alvast met heulen en collaboreren teneinde hun eigen hachje veilig te stellen. Met deze houding is er niets nieuw onder de zon, getuige de recente geschiedenis van Nederland.

Straattuig, het dragen van hoofddoeken als tegen vlag, schotelantennes voor de islamitische cultuur, moskee voor jihad, het oproepen tot gebed (propaganda voor jihad), en nu zwaar gewapende jihadisten in onze straten...!
Er is gewoon een groot probleem en dat blijkt maar niet kleiner te willen worden. Moslim probleem of niet, feit is dat deze ‘lieverdjes’ voor een disproportionele gevaar en misbruik van onze sociale voorzieningen, inclusief zorg, zorgen. 

Wat is precies de reden waarom NL in 38 jaar tijd moest worden overspoeld met voornamelijk jihadisten uit achtergestelde moslimlanden?
Ons land heeft nieuwe leiders nodig met een nieuwe visie. De gewone man heeft geen enkel vertrouwen meer in de huidige politiek, waar het beschermen van onze democratie vastloopt onder een smorende deken van politieke correctheid.


Gast

#8675

2015-01-22 16:18

Ouders van jihadisten zijn onze grootste bondgenoten

21 januari 2015 | 12:00


We zijn er stiekem aan gewend geraakt om allochtone ouders met wantrouwen tegemoet te treden. Al twee decennia lang zijn wij ervan overtuigd dat het wangedrag van hun zonen aan hun gebrekkige opvoeding ligt. Een vermeende gesloten gemeenschap, de cultuur, de religie en de gebrekkige integratie zorgden ervoor dat ze geen hulp zochten en/of accepteerden. Daartegenover stond een moedeloze samenleving die deze ouders op verschillende manieren in beweging trachtte te brengen. Een kat en muis spel dat vooral rondom incidenten en verkiezingstijd zorgde voor verhitte discussies en moraalridderij. 

Tot nu. Er doet zich nu een trendbreuk voor, die wij gek genoeg te danken hebben aan de zogenoemde Syriëgangers. Het verhaal van de Amsterdamse vader Farid (Volkskrant, 20 januari 2015) die zijn zoon verloor aan de onkunde van het Nederlands hulpverleningsapparaat en de daaropvolgende jihadstrijd, illustreert dit op indringende en pijnlijke wijze.

Deze vader sprak zich uit en zocht hulp. Precies zoals wij als samenleving dit graag zien. Echter, de juiste hulp bleef uit. Best vreemd eigenlijk. Vooral als je je realiseert welke boodschap hiervan uit gaat: jarenlang zoekt de hulpverlening naar manieren om deze ouders te bereiken, en als ze zelf de hulp opzoeken, geeft de hulpverlening niet of onvoldoende thuis. Dat is op z’n minst gezegd, cynisch. En doet wat met het vertrouwen van ouders, en wellicht iets met de overschatting van het hulpverleningsapparaat zelf. En of dat nu de maatschappelijk werker, de huisarts of de politie is, het is mensenwerk en de praktijk van het mensenwerk is grillig. Het is ook niet makkelijk om radicaliserende jongeren te signaleren, preventief om te praten of achteraf te deradicaliseren. Geef dit als hulpverlening dan ook toe. Doe niet alsof het iets is wat vooral vanuit eigen gemeenschappen opgelost dient te worden, of dat de signalen nog niet ver genoeg zijn om in te grijpen, als je zelf nog niet weet op welke signalen je überhaupt dient te letten.

Voor radeloze ouders werkt het niet bevorderend als pas na vertrek van hun zoon richting het Oosten, justitie gretig op zoek gaat naar informatie. Nota bene bij de ouders die eerder op diezelfde gretigheid verzochten, maar dan in preventieve sfeer. Is het dan vreemd dat ouders nadat hun jongeren zijn afgereisd moeite hebben met het verstrekken van informatie die uiteindelijk zal leiden tot hechtenis en criminalisering van hun zoon bij terugkomst? Een duivels dilemma dat invoelbaar is voor elke ouder.

De pijnlijke casus van vader Farid leert ons dat wij ons oude adagium van de falende onwelwillende allochtone opvoeder dienen te herzien. Vooral wanneer het radicaliserende jongeren betreft. Ouders terugwerpen op eigen kracht, eigen verantwoordelijkheid en zelfsturend vermogen met een vleugje ‘beter je best doen’ is niet toereikend. Zeker niet als je daarmee de eigen gebrekkige kennis van over radicalisering probeert te verbergen. Samen erkennen dat het voor beide kanten moeilijk is zal een basis vormen om samen in gelijkwaardigheid, en als bondgenoten te zoeken naar mogelijkheden om onze jongeren te behoeden van gewelddadige ideologieën. Want deze ouders zijn nu eens niet die lastige, onbegrepen opvoeders, maar onze grootste bondgenoten in de strijd tegen radicalisering.