Finto : gecombineerde abonnementen NMBS-MIVB voor de ambtenaren
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Finto : gecombineerde abonnementen NMBS-MIVB voor de ambtenaren.
Gast |
#12015-03-12 14:02Ik gebruik de metro elke dag !We worden reeds voldoende gestraft OMDAT we elke dag naar Brussel moeten pendelen en helemaal geen kans maken op een mutatie dicht bij huis dat we dit er ook nog eens moeten bij nemen !! Nee, bedankt ! |
Gast |
#22015-03-12 14:13Uitstekend initiatief! Ik heb zelf ook een P&O ticket aangemaakt omtrent deze afschaffing. Hierin verwees ik naar mijn medische toestand, arthrose in 3 facetgewrichten en het feit dat ik reeds de kosten om met de wagen naar en van het station tot mijn woning reeds zelf betaalde (wegens minimum 30min te voet tot aan eerste bushalte en met de wagen ben ik er op 15 min en medische toestand). Hierop kreeg ik een standaard antwoord dat enkele van mijn collega's ook ontvangen hadden. |
Gast |
#32015-03-12 14:15Aantrekkelijke job voor jongeren met veel voordelen? Met zulke maatregelen gaan ze geen jonge mensen meer aan de slag krijgen. Alles wordt afgeschaft... nu dat ook nog. |
Gast |
#42015-03-12 14:20ik gebruik deze abonnementen voor het woon-werkverkeer en voor mijn controles uit te voeren. Ik ben al gemiddeld 2 uur enkel onderweg om naar het werk te geraken. Hoeveel langer moet ik nog onderweg zijn om naar het werk te geraken? |
ikke |
#52015-03-12 14:36Sinds december is er al een verminderd treinaanbod, zijn er langere wachtijden om over te stappen, ben ik elke dag veel langer onderweg. Ik ben 56 jaar, heb ernstige rugklachten en knieproblemen. Ik werk bovendien op een dienst waar ik enkel sporadisch eens mag thuiswerken. (bij stakingen), dus geen 2 à 3 dagen per week. Ik vind het dus ongehoord dat men nu ook mijn metro abonnement gaat afschaffen. Is het nog niet erg genoeg dat ik langer zal moeten werken en minder pensioen zal ontvangen. Of is het de bedoeling dat men ons in de toekomst aan een Brussels station zal komen oppikken met een FINTO bus. Een ontevreden ambtenaar !
|
Robert Guiscard Gast |
#62015-03-12 15:06Los van de opmerkingen met betrekking tot het beperkt aantal treinen tijdens de spitsuren is de maatregel zonder meer nefast voor ambtenaren die gebruik wensen te maken van flexibele uren. Vanuit Congres rijden weinig treinen tijdens de "daluren". Blijkbaar heerst bij een aantal mensen vooral spijt en nijd dat deze gecombineerde abonnementen indertijd werden 'toegelaten', alsof men hier te maken heeft met een buitenproportionele gunstmaatregel, quod non. Dit kan niet anders dan beschouwd worden als een pestmaatregel. Overijverige P&O ambtenaren hebben blijkbaar geen andere taken meer dan dit soort maatregelen uit te denken en vervolgens zonder veel overleg en nadenken op te leggen. Misschien kunnen zij wat taxatiedossiers behandelen, gepaard met de nodige verplaatsingen, om dergelijke ongezonde hersenkronkels voortaan achterwege te laten.
|
Gast |
#7 Re:2015-03-12 15:34Ik ook en ik ben 58. Zie mij echt niet alle dagen te voet stappen door weer en wind.Ik stap al te voet van mijn huis naar het station. Ik zie het echt niet zitten en zeker niet omdat ik alleenstaand ben en om financiëele redenen tot mijn 65 jaar zal moeten werken. Doe dat niet. Pak dat niet af aub. Tevreden ambtenaar die ontevreden gemaakt wordt. |
Gast |
#82015-03-13 06:45Ben 58 jaar, heb altijd zeer graag gewerkt, maar het begint vervelend te worden dat het de werkende mens is dat het slachtoffer is, van de al jarendurende slechtwerkende regeringen. |
Gast |
#92015-03-13 07:29Ik hoop dat dit behouden blijft, de meeste die in de finto zitten nemen regelmatig de metro. het heeft niet enkel met woon-werkverkeer te maken maar ook professioneel, in de maanden mei en juni, dien ik iedere dag de metro te nemen om aangiften op de gemeenten te kunnen invullen, ons begeven naar een controle ter plaatse gebeurt eveneens met de metro, zoals de meeste collega's in de finto!
|
Gast |
#102015-03-13 08:07Ik werk al 7 jaar in Brussel en gebruik elke dag de metro, als de "voordelen" zijn nu al op het gemak aan weggaan dus het zou leuk zijn dat de mensen toch met het openbaar vervoer op hun werk geraken |
Jan |
#11 van het ene uiterste naar het andere2015-03-13 08:16Toen ik een twee jaar terug solliciteerde bij financiën werd mij 'gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer' beloofd, want de werkplaats was 'gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer'. Wanneer P&O de MIVB-abonnementen afschaft, verbreekt ze deze beloftes. Nochtans is 'integriteit' een van de vier waarden die P&O als essentieel voor de FOD Financiën beschouwt. Daarenboven is uitgaven besparen door afschaffen van abonnementen openbaar vervoer allerminst een duurzame, milieubewuste maatregel. Waarom niet de inkomsten verhogen door bedrijfswagenbelastingen te verhogen, allermeest een duurzame, milieubewuste maatregel? Maar daar is moed voor nodig (en dat behoort niet tot de vier waarden). Dit gezegd zijnde ben ik evenmin gewonnen voor een behoud van de huidige MIVB-abonnementen. Waarom kiezen tussen niets of alles? De abonnementen beperken tot de lijn Brussel-Zuid-Kruidtuin zou ze een pak goedkoper maken, en waarschijnlijk niet eens opgemerkt worden door de meeste ambtenaren. |
Fintovieter |
#12 De 'waarden' van Fianciën2015-03-13 14:32De FOD Financiën vindt het heel belangrijken dat al haar medewerkers de vier waarden van Financiën kent en toepast: correct - dienstbaar - integer en gedreven. Wel het is moeilijk om 'gedreven' te zijn als een beslissing om de abonnementen af te schaffen wordt beslist door iemand achter een bureautje, die op 2 minuten van het Noord-station werkt en nooit ter plaatse moet gaan. Zonder rekening te houden met de leeftijd en medische toestand van de mensen, met de hoeveelheid papier dat wordt meegesleurd bij telewerk en met de mensen die via Brussel-Luxemburg komen. Hun redenering is ook niet echt 'correct': 'oh, kijk er is een station in de buurt van de Finto en daar stopt af en toe een trein, waarom moeten ze de metro nog nemen'. Het getuigt niet echt van 'dienstbaarheid' naar de mensen die in de Finto werken; 'aja, dienstbaarheid is naar het publiek toe, niet naar de ambtenaren!' En ik vind ook niet dat ze 'integer' bezig zijn. Veel mensen zijn elke dagen uren onderweg, voor hen is die 15 extra per traject heel belangrijk, een kwartiertje langer slapen en 's avonds een kwartiertje langer je kinderen kunnen zien en met je gezin bezig zijn. Deze beslissing toont het algemeen gebrek van respect aan de personeelsleden van de Finto. Er wordt vergeten dat de mensen die de kerntaken doen bij Financiën op deze manier worden 'gepest'. Het lijkt wel of tegenwoordig de kerntaken enkel door het voetvolk wordt verricht en het belangrijkste werk binnen onze FOD de werkgroepen zijn: werkgroepen voor de kanteling, voor de waarden, voor het sportaanbod bij P&O, voor MOVE-acties, enz .. |
Gast |
#132015-03-16 08:29zelf tewerkgesteld in Finto en woonachtig te Ukkel : enkel abonnement MIVB en GEEN NMBS. Station Brussel Congres is tevens moeilijk toegankelijk ...) |
Gast |
#142015-03-17 07:41Aan de ene kant wordt het openbaar vervoer gepromoot teneinde de dagelijkse lange files te vermijden (wat de overheid veel meer kost), maar aan de andere kant wil men er niets tegen doen... |
Gast |
#152015-03-20 09:37Wij verhuizen in juli 2015 naar de Finto en aangezien er in de Congres weinig treinen stoppen is het handig om 's morgens in Brussel Zuid de metro te nemen tot Kruidtuin (treinen blijven dikwijls staan tussen Brussel-Zuid en Brussel -Centraal (veel tijdverlies) |
Gast |
#162015-03-20 13:08De MIVB is toch al (zwaar) gesubsidieerd door de overheid, dus wat zal men besparen? Abonnement afnemen is meer blinde subsidie geven waar niemand iets aan heeft. |
Gast |
#172015-03-20 13:19Nu dit ook nog afnemen! Eigenlijk kunnen we beter in de privé gaan werken: daar krijgt men al zulke voordelen wel ofwel een bedrijfswagen + maaltijdcheques + groepsverzekering + nog tal van voordelen. Zo wil men nu alle beloften die in de overeenkomst stonden, terugschroeven. Als men dat in de privé doet, is dat contractbreuk en dus strafbaar. Wat bij de aanwerving in de overeenkomst stond, MOET nageleefd worden. Ten hoogste kan men dat klaar en duidelijk stellen bij nieuwe aanwervingen. Hoe gemotiveerd zullen de nieuwelingen nog zijn? |
De gepeste Finto-treinreiziger |
#18 Brussel-Congres : het meest centrale station van Brussel waar geen treinen mogen stoppen !2019-07-29 17:05Het is toch ongelooflijk : alle treinen rijden stapvoets door de konijnepijp ( de trein-Noord-Zuid-verbinding onder de grond ). Het station Brussel-Congres is het meest centraal gelegen station van Brussel ( vroeger stopten er alle treinen want het was net onder het reuzegroot gebouw van ministerie van onderwijs, nu politie ). Te weten dat het station dag en nacht verlicht blijft, dat het perron en de tussenliggende verdiepingen dagelijks gedweild of geschuurd worden... maar dat er amper enkele tientallen reizigers hiervan kunnen genieten... |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
761 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5480 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
616 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7781 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
116 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
110 Gemaakt: 2024-12-19
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
95 Gemaakt: 2024-12-21
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
118 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5424 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
560 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65258 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
378 Gemaakt: 2024-11-29
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1167 Gemaakt: 2024-11-09
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
147 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22369 Gemaakt: 2020-06-30
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3480 Gemaakt: 2024-04-23
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07