POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#601

2015-04-29 09:32

Ik vind het een uitstekende middel om politie-cao bekend te maken onder Nederland burgers.

Gast

#602

2015-04-29 09:46

De minister wil voor een dubbelte op de eerste rang zitten. Onze arbeidsvoorwaarden zijn schaamteloos uitgehold de afgelopen jaren. Laten we nu een keer ons poot stijf houden en geen enkele sigaar uit eigen doos meer accepteren! Zoals al eerder is opgemerkt, is het van de zotte dat politiemensen (zoals het er nu voorstaat) tot hun 67e door moeten werken terwijl personeel bij defensie, brandweer, gevangeniswezen etc. veel eerder kunnen/mogen stoppen. De vorming van de Nationale Politie is één grote bezuinigingsslag voor de overheid, dus met de CAO zal het niet anders zijn. Onbegrijpelijk dat er in dit land bezuinigd wordt op de veiligheid van alle Nederlanders.

DE MAAT IS VOL!!


Gast

#603

2015-04-29 10:01

Ik ben 60 jaar en heb inmiddels 40 dienstjaren. Daarnaast heb ik voor 5 jaar aan overuren gedraaid, maar volgens de minister kan ik nog best tot mijn 67-ste doorwerken. Eerder stoppen is financieel niet haalbaar. En dan te bedenken dat voor kort collega's al met hun 58-ste jaar konden stoppen of als ze later stopten, een zak geld meekregen door een rekenfout van €600 miljoen. Ik vind dat ik voldoende voor de samenleving gedaan hebt en ook recht heb op een goede VUT-regeling, net zoals mijn voorgangers. En dan laat ik de vergelijking met de Koninklijke Marechaussee-collega's maar even buiten beschouwing, die wel op hun 58-ste van hun vrije tijd mogen genieten. Minister, kom voor de hardwerkende diender met een goed ouderenbeleid en VUT-regeling!

 


Gast

#604

2015-04-29 10:10

Geheel eens met de inhoud van de brief.

Gast

#605

2015-04-29 10:22

Al jaren aan het eind van mijn schaal, dus geen stilstand maar elk jaar minder. Minder geld, het voor uit zicht van steeds langer werken, en onduidelijkheid wat me functie wordt en waar. Niet echt motiveren zeker gezien de onduidelijkheid over wat de reorganisatie me gaat brengen. Wordt tijd voor een nieuwe beleid.

Gast

#606

2015-04-29 10:27

Omdat ik geheel achter de motivatie van dit platform sta en ik de minister wil laten horen wat ik er van vind.

Gast

#607

2015-04-29 10:28

Feiten liegen niet.

Gast

#608

2015-04-29 10:28

Door het gevoerde beleid van dit Kabinet zitten we straks allemaal aan de bedelstaf.

Gast

#609

2015-04-29 10:52

Goed initiatief

Gast

#610

2015-04-29 11:55

Ik hoop dat deze meerwaarde heeft. Ik heb het idee dat ze de druk vanuit ons nog niet voelen. Ik ben van mening dat we steeds verder mogen gaan. Laat de mensen maar is weten/voelen hoe afhankelijk ze zijn van ons.

Gast

#611

2015-04-29 11:57

Na jarenlange stilstand in de salarisschaal, het al 4 jaar op de nullijn staan, het onbetaald werken van 28 uren conform de wijziging in de 1% regeling, het constant wijzigen van de spelregels binnen de politie, het door mogen werken tot 67 jaar en een reorganisatie waarbij vele collega's op een of andere manier worden benadeeld, vind ik het hoogtijd dat er voor mij en al mijn collega's nu heel snel een goede politie CAO komt die weer uitzicht biedt op betere financiële tijden, maar dan wel zonder dat daarvoor weer allerlei faciliteiten worden aangepast c.q. worden ingetrokken door onze minister.

Gast

#612

2015-04-29 11:58

Omdat ik al ruim 15 jaar schaal 7 ontvang, sinds 1997 dag en nacht beschikbaar ben (ten koste van mn gezin) en vind dat ik meer verdien!

Gast

#613

2015-04-29 12:10

Geachte heer van der Steur,
Afgelopen jaren heeft de Nederlandse regering de volgende stappen gezet waarbij ik als medewerker van de Politie de rekening mag betalen.
* Zwaardere huurlasten omdat mijn inkomen te hoog was. (gestraft voor ontplooiing door studie)
* Geen studiefinanciering meer, dus mijn twee dochters zullen schulden moeten maken om te studeren. Ik kan in ieder geval nauwelijks iets bijdragen.
* Levensonderhoud stukken duurder
* Woon 5 minuten van mijn werk (ooit verhuisd voor de baas) en nu gedwongen om naar Rotterdam te gaan
* Pensioen uitgekleed
* Al vier jaar lang geen cent meer salaris gekregen, maar wel BTW verhogingen enz enz gekregen.

Ik kan nog even doorgaan, maar per saldo heb ik de afgelopen jaren de waarde van mijn inkomen fors zien dalen. En dan maar niet te spreken over de jarenlange onzekerheid als gevolg van een reorganisatie. Ik wil u dringend verzoeken om ons salaris weer markt conform te maken.

Gast

#614

2015-04-29 12:14

Goede petitie, het water staat ons inderdaad tot aan de lippen, kom voor de dag met wat meer geld en laat de oude garde inrukken bij 40 dienstrjaren, zelf heb ik er al 42 maar baal hiervan, zou al twee jaar met pensioen zijn geweest bij normale wetgeving en niet een schrappen van je billijke werkafspraken, ik ben reeds vanaf mijn 17e in dienst bij de politie.

F. Vink

Gast

#615

2015-04-29 12:15

Als burger en maatschappelijk werker ben ik bijzonder blij met de "doorsnee" diender op straat en in de wijk. Deze mensen verdienen een salaris afgestemd op de intensieve aard van hun werk en dat behoort, wat mij betreft, wezenlijk hoger te zijn dat dat het nu is.

Gast

#616

2015-04-29 12:16

We hebben nu lang genoeg ingeleverd en ja geknikt... het wordt onderhand eens tijd dat we worden gewaardeerd voor al het zware werk dat we verrichten. Een reëele/gepaste salarisverhoging EN het F.L.O. terug. Na 40 dienstjaren met (vervroegd) pensioen, net zoals bij Defensie en de Brandweer die er zelfs met 55 jaar uit kunnen. Niemand kan mij uitleggen waarom dat daar wel kan en bij de politie niet???


Gast

#617

2015-04-29 12:32

Voor onze directie en deze minister (en de vorige) zijn wij niet meer dan een nummertje in een excel sheet. Door de burgers worden we te vaak gezien als verkapte belasting inners. Wij moeten tot 67 door en de klassen op de politieacademie blijven leeg. Daar ben ik 38 jaar geleden niet voor bij de politie gekomen. De maat is vol, het roer moet nu om!


Gast

#618

2015-04-29 13:24

Solidariteit en uiteindelijk zorgen over de toekomst van ons vak/korps!

Gast

#619

2015-04-29 13:30

Omdat deze minister er om vroeg. Desnoods brul ik het in zijn VVD oren.

Gast

#620

2015-04-29 13:49

Het is belachelijk dat wij voor zo'n schamel bedrag deze taak moeten uitvoeren. Door het uitvoeren van je taak kom je ongewild in onveilige situaties terecht.

Gast

#621

2015-04-29 14:03

Uitstekend

Gast

#622

2015-04-29 14:47

De minister en de regering beseffen niet wat het inhoudt om bij de politie te werken. Je mag altijd komen opdraven wanneer het thuis weer eens niet uitkomt. Je staat overal vooraan en er wordt van je verwacht dat je alles weet en in 2 seconden altijd de juiste beslissingen neemt ongeacht je leeftijd. De waardering moet veel hoger komen te liggen en de beste waardering is door een goede cao

Gast

#623

2015-04-29 15:11

Mensenlevens redden en je eigen leven riskeren voor een appel en en ei? Beste Minister geef die loyale en harde werkers er toch iets bij!

Gast

#624

2015-04-29 15:24

Ik vind dat het werk van de politie betaald moet worden voor de zware en vuile omstandigheden. De rol van bezemwagen van het slechte beleid van de overheid heeft als gevolg dat de politie meer werk krijgt en burgers die zich afzetten tegen deze wijze van beleid. De bezuinigingen in de zorg, zorgt voor meer mensen met een psychiatrische aandoening. Komt ook weer op het bordje van de politie te recht

Gast

#625

2015-04-29 15:31

Een betere CAO voor mij en mijn collega's dat is meer dan alleen geld. Het gaat ook



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...