RedhetIJssportcentrumEindhoven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RedhetIJssportcentrumEindhoven.

Gast

2015-05-10 06:51

Omdat ik goede ervaringen heb met de ijsbaan.
I.vm zachte winters is deze accommodatie voor de jeugd (en ouderen) zeer waardevol.

Gast

2015-05-10 07:29

Ongelooflijk dat een toonaangevende stad Eindhoven niet in staat is om een ijsbaan overeind te houden!

Gast

2015-05-10 07:55

Ik heb als klein kind leren schaatsen op de kunstijsbaan in Ehvn en ken kinderen die daar nu s winters leren schaatsen. Die mogelijkheid en met name het plezier dat de kinderen daaraan beleven mogen we ze niet afnemen!

Gast

2015-05-10 08:04

Tig voetbalvelden,tennisbanen, zwembaden, hockeyvelden, verenigingsgebouwen, etc, in Eindhoven. Allen rendabel?

EEN IJSBAAN IN HET GEWEST EINDHOVEN

Schaatsen, DE sport waarmee Nederland zich al jarenr wereldwijd op de kaart zet, weg uit regio Eindhoven. DE STAD die zich wereldwijd wil laten zien zien en horen. Waar steeds meer jonge mensen over de hele wereld komen studeren, kennis vergaren, kennis brengen, blijven werken, na hun studie (regelmatig) blijven terugkeren. De naamsbekendheid van Eindhoven over de hele wereld als MISSCHIEN WELMOOISTE DE STUDENTENSTAD verspreiden. Steeds meer studenten die tijdens hun verblijf in Eindhoven met deze oernederlandse sport kennis maken. En schaatsen ...ook leren!  

Niet alleen de inwoners van Eindhoven maar ook heel veel mensen uit Zuid Nederland trekken naar de ijsbaan. Het moet alle regiogemeenten dan ook wat waard moeten zijn om de ijsbaan te behouden. (Jaarlijkse Rijksgelden tbv gemeenten beter verdelen zodat omliggende gemeenten ook een bijdrage leveren)  

Mijn voorstel:  Wijze mensen met verantwoordelijkheid in grote internationaal opererende bedrijven, organisaties, universiteit/TU, laat onderzoeken of ijssport kan worden geintegreerd in de gemeenschappelijke sportvoorzieningen voor de universiteit. 

Zo zou eens nagedacht kunnen worden om  ijssportaccommodatie te realiseren boven/of in combinatie met o.a. atletiekvoorzieningen.  Laat creatieve TU studenten/bouwkunde/stedebouw hier eens over nadenken. Het zou toch fantastisch zijn; 'n accommodatie waar je de bijvoorbeeld 'n hele dag (bv ouders met kinderen) kunt verblijven om welke sport dan ook te beoefenen.  

Los van het bovenstaande:  Dat de bestaande  op deze manier gerund, te veel geld kost, is logisch.  Dat heeft alles te maken met het feit dat de exploitatie in handen ligt van de gemeente. Gebrek aan korte lijnen, moeizame communicatie, te veel toegerekende overhaed kosten etc. Door de gemeente op afstand, achter de bureau en in veel ambtelijk overleg aansturen van deze accommodatie, is gedoemd te mislukken.

IJssportverenigingen zoals IJCE en KEMPHANEN, zouden zich gezamenlijk moeten opwerpen om verantwoordelijk te willen zijn voor het beheer en exploitatie.  Dat zou bijvoorbeeld kunnen in een Stichtingsvorm  die de accommodatie op basis van een duurzame samenwerkingsovereenkomst met de gemeente beheert. Dit alles in een zo stevig mogelijk eigenstandige structuur.

Stop dus met zoveel mogelijk ambtelijke bemoeienis maar leg het geheel in handen van een gezamenlijk opererende doelorganisatie die met een aantal vrijwilligers op een niet vrijblijvende wijze het beheer en de exploitatie op zich neemt, gebaseerd op een visie voor zowel de korte als de lange termijn. Een samenwerkingsvorm waarbij de gemeente via de route van geleidelijkheid de verenigingen/stichting de de financiele ruimte biedt om een optimale werkstructuur op lange termijn te ontwikkelen.

Vast een grote kans van slagen.

Trouwens geachte Gemeente bestuurders:

Hoe meer sport- en spelaccommodatie in een gemeente, hoe groter het genot om daar te leven, te wonen en te werken.     Hoe hoger de belevingswaarde, hoe waardevoller de stad, hoe waardevoller de huisvestingsvoorzieningen.                          Dus  ook belastingtechnisch gezien dom van de gemeente om deze unieke sportaccommodatie uit de stad te verwijderen.

Daarom is  er juist nu de gelegenheid om te kiezen voor behoud van de ijsbaan.

Gemeenteraad,  daag de verenigingen uit!

Schaatsen is zo puur!

Jos

Gast

2015-05-10 08:25

Sport van en voor iedereen..

Gast

2015-05-10 08:53

Sport is heel waardevol voor de jeugd. En als je ziet hoeveel gebruik er van gemaakt wordt. Reden om hem niet te sluiten maar om het schoolschaatsen weer in ere te herstellen.

Gast

2015-05-10 11:27

De ijsbaan is heel belangrijk voor de ontwikkeling van Eindhoven als stad en het welzijn van jong en oud.

Gast

2015-05-10 12:56

Er mag ook wel eens geld worden uitgegeven waar mensen veel plezier aan beleven!

Gast

2015-05-10 15:53

Omdat het belachelijk is dat de ijsbaan dreigt te verdwijnen uit Eindhoven!

Gast

2015-05-10 16:30

Werkelijk schandalig als de ijsbaan gesloten zou worden. En een ramp voor vele schaatsclubs die van IJssportcentrum Eindhoven gebruik maken. Dat Eindhoven een ijsbaan heeft, daar zou de Gemeente juist trots op moeten zijn!

Gast

2015-05-10 17:50

Deze ijsbaan moet behouden blijven. In winters waarin het steeds minder vriest, moeten we allemaal de mogelijkheid hebben om te schaatsen. Iedere winter zijn er vele initiatieven voor tijdelijke baantjes en dan zou een prachtige permanente baan zomaar worden gesloten!!!! Ondenkbaar.

Gast

2015-05-10 17:58

Eindhoven als sportstad vertegenwoordigt alle sporten ook schaatsen. Schaatsen is een sport die men tot op hoge leeftijdtijd kan beoefenen. De vergrijzing staat voor de deur, waar bij ook het sociale aspect niet moet worden vergeten.
Er kan veel meer worden georganiseerd als men er de mogelijkheid voor krijgt ipv. Dat alles naar het beursgebouw gaat wat later is gebouwd en anders ook verliesgevend zal zijn.
Wat te denken de TU Eindhoven erbij te betrekken. Mooi staaltje innovatie. Er is zoveel meer mogelijk als de gemeente hiervoor open wil staan. Je wilt als Eindhoven toch niet achter blijven bij Tilburg of Breda.

Gast

2015-05-11 06:30

Omdat het voor een sportstad als Eindhoven een schande en blamage zou zijn als deze belangrijke voorziening zou wegvallen.

Gast

2015-05-11 08:15

Mijn 5kleinkinderen gaan elk jaar schaatsen en dan hebben ze grootse pret ik vind dat het wat al jaren bestaat niet weg moet gaan weer een een stukje Eindhoven weg

Gast

2015-05-11 09:01

Ik sta er versteld van dat iets wat volgens mij echt bij Eindhoven hoort, wordt weg genomen. We hebben er altijd veel plezier aan beleefd!

Gast

2015-05-11 10:16

Omdat sporten voor jong en oud belangrijk is, en schaatsen een sport is die je lang kunt beoefenen. Ik heb zelf tot mijn 79e met veel plezier geschaatst. Ik ben nu bijna 87.

Gast

2015-05-11 10:18

Mijn dochters komen graag schaatsen als wij in Eindhoven zijn.

Gast

2015-05-11 10:29

Omdat mijn kinderen graag meedoen met de schoolprestatierit en ze zo de kans nog geven dat ze leren schaatsen! Het komt weinig voor om op natuurijs te schaatsen dus het zou jammer zijn als we deze mooie plek kwijt raken.

Gast

2015-05-11 11:12

Omdat alle 3 mijn dochters schaatsen bij kids on ice. Een vereniging met een echt hartvoor de club en ijsbaan. Mijn ooudste 3 x in de week hierbij traint en een enorm zelfvertrouwen daardoor heeft gekregen. Hierdoor ze ze emotioneel en sociaal enorm gegroeid en kan ik met recht zeggen dat ik een ander kind gekregen heb.

En mijn man is een echte ijshockeyer geworden in hart en nieren. Ontstressed op de schaatsbaan na een drukke week.
Zelf hebben wij veel nieuwe vrienden en kennissen opgedaan op de schaatsbaan. Dus laat alsjeblieft dit sociale gebeuren blijven! !!

Gast

2015-05-11 13:45

Omdat onterecht besluitvorming plaats vindt..op basis van verdraaide feiten..verder is de balans mbt uitgaven overheidsgelden niet in verhouding...zie politie inzet bij oa psv...ik ga daar nooit kijken maarmoet wel bijdragen..die kosten door psv laten betalen en wat overblijft verdelen naar oa ijssportcentrum..

Gast

2015-05-11 14:22

Als actief schaatser binnen IJCE en trainer van een groep volwassenen vind ik het zeer belangrijk dat deze mooie voorziening open moet blijven. Grote groepen mensen, jeugd, volwassenen, senioren beleven elk seizoen weer mooie momenten op het ijs.
De helft subsidie van het van Abbe naar de kunstijsbaan en we kunnen langdurig vooruit!
De verhouding is in dit geval totaal zoek.

Gast

2015-05-11 14:32

omdat sport gezond is ,ook ijs sport !
en niet alleen voetbal !!

Gast

2015-05-11 15:15

De ijshockeybanen in Nederland zijn overbezet. Het is daarom een slecht idee om er één te sluiten!

Gast

2015-05-11 15:32

omdat kunstschaatsen mijn leven is en dat de enigste mogelijke plek is voor mij om het daar te doen ook heb ik aan die ijsbaan veel herinneringen en vrienden te danken

Gast

2015-05-11 15:54

De ijsbaan moet zeker niet verdwijnen. Het is altijd van enorm belang geweest, dat hij er was. Voor jong en oud. De gedachte is raar, dat er nu over onderhandeld wordt. Daarom ook mijn handtekening.