NEEN aan de 'bijzondere bejaging' van dieren !!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie NEEN aan de 'bijzondere bejaging' van dieren !!.

Gast

2015-06-04 15:03

Geen jacht/slacht in onze bossen en velden !!! De natuur grijpt
zelf wel in wanneer er ergens een onevenwicht is.Trouwens 9
van de 10 keer wordt dit veroorzaakt door ... de mens. Bewaar
onze kleine stukjes natuur en hou de jacht erbuiten ! Het is niet
alleen in Afrika dat de natuur lijden heeft van jacht/stroperij !!!
Red de vos en eis extra bescherming voor de zwerfkat/huiskat !
Ook nog zo'n gemakkelijk slachtoffer ...

Gast

2015-06-04 15:17

Geef de dieren hun biotoop terug !
Beperk de overlast van de mens die in hun bossen en velden
komen wonen/mountainbiken/fietsen etc.
Waar is het respect voor "het wild" naartoe ?
Ze knallen maar in het rond, naar alles wat maar beweegt !
Binnenkort kennen we onze inheemse dieren enkel nog van
documentaires op tv. Er was eens een vos ...

Bescherm ook de (zwerf/huis/wilde) kat die een gemakkelijke
prooi is voor de vangkooien van de jagers. Die mogen zelf
beslissen of de gevangen kat "WILD" is ... Geloof mij, zelfs
de braafste kat zal toeren uithalen wanneer er daar een bende
laarzen tegen de vangkooi staan want die wil weg geraken uit
een benarde situatie. En heeft iedere jager een chiplezer bij
om de poezen zonder halsbandje te controleren ? Mijn katten
hebben allemaal een chip, net als alle geadopteerde asielkatten
nu tegenwoordig verplicht een id-chip moeten krijgen. Wie gaat
verantwoording afleggen voor alle onschuldig katten die ineens
verdwijnen voor/tijdens/na een zondagse jachtpartij ?

Gast

2015-06-04 18:31

gewoon dieren verdienen een even leuk leven als ons

Gast

2015-06-05 05:09

Because I love all animals and I don't like to see any animals exposed to torture and abuse. In this age people should not be acting like barbarians or cannibals any more and should have respect and compassion for their fellow beings.

Gast

2015-06-05 05:33

De mensen zouden beter wat minder dieren afslachten, en eens goed nadenken er worden hier in Stabroek Putte ook veel katten afgeschoten en dat is dan het bestand in toom houden...??? Laat mij niet lachen he, Ministers

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-06-05 05:38

Gast

2015-06-05 11:20

" Ik heb géén nood aan geweerschoten, aan intimiderende jagers en (bijzondere) boswachters...ik wil een vos, een konijn, een wild zwijn, ... in het wild zien lopen want het zijn prachtige dieren die evenveel recht hebben op leven als de mens !!" Dit vat het mooi samen. Er is ook gern nood aan. De natuur brengt zichzelf steeds in balans.

Gast

2015-06-05 11:44

Het moet stoppen om de dieren wij leven met de dieren. Zij hebben recht op een veilig leven.

Gast

2015-06-05 11:46

Zelf 1 kat spoorloos

Gast

2015-06-05 12:21

Omdat ik dat niet normaal vind dat ze katten dood doen.

Gast

2015-06-06 07:41

Omdat ik vind dat jagen gewoon een machtgevoel aan jagers geeft omdat ze denken dat ze de baas zijn over de natuur, wat veel mensen denken. Maar in mijn ogen zien ze dit verkeerd.

Gast

2015-06-06 07:57

Omdat de mens het dier elke levensruimte ontneemt. De mens is de grootste vijand van de natuur terwijl ze de plicht hebben er zorgzaam mee om te gaan

Gast

2015-06-06 14:26

omdat er jammergenoeg nog domme achterlijke mensen bestaan ....

Gast

2015-06-07 12:31

Ik vind, dat als je voor je plezier op dieren jaagt, een lustmoordenaar bent.

Gast

2015-06-08 09:45

Ik vind het niet kunnen dat er zomaar op dieren gejaagd mag worden, zeker niet voor huiskatten! Schandalig!

Gast

2015-06-10 16:02

ik zou er niet mee kunnen leven als mijn poezen op deze barbaarse manier om het leven zouden komen, trouwens, wie zijn jullie om zomaar levende wezens net als jullie door God geschapen zomaar van het leven te beroven...

Gast

#42 Re:

2015-06-17 17:43

#24: -  

Het enige lieflijke aan de duivel zijn zijn pels, zijn horens, zijn staart en zijn bokkenpoten.
Voor het grootste deel lijkt hij - niet toevallig - het meest op de mens.

dierbare

#43 Re:

2015-06-17 17:55

#1: -  

Ik heb anoniem getekend, zo bang ben ik voor de jagers. Vooral voor mijn dieren; ze kunnen je op de kwetsbaarste plek raken nl. je dieren, en dit ongestraft... Wat voor een cowboyland is dit?

Gast

2015-06-17 19:21

omdat ook dieren rechten hebben om te leven en dat ze niet zo maar als een stuk vuil afgeschoten kunnen worden. Een dier kan niet protesteren, een dier is machteloos tegen de mensheid.

Gast

2015-06-18 07:36

omdat ik tegen alle vormen van dierenleed,verwaarlozing,mishandeling ben,deze gruwelijkheden MOETEN STOPPEN.laat een dier een dier zijn ,en vrij rondlopen in de natuur.dieren hebben geen stemndaarom MOETEN WIJ DE ADVOCATEN VAN HEN ZIJN AMEN,grtjs,san

Gast

2015-06-18 09:42

Ik ben tegen de vossenjacht want na jaren is de vos eindelijk terug in Vlaanderen. Wie 's nachts oog in oog met dit roofdier komt te staan, kan niet ontkennen dat je dat iets doet. De vos wordt nog al te vaak als "kippendief" aanzien, terwijl wij duidelijk ZIJN territorium hebben ingepikt. Er zijn tal van manieren om je kippen te beschermen tegen een hongerige vos. De vossenjacht zorgt voor een instabiliteit in de populatie (lees natuur), meer nog, deze handeling zorgt voor snellere groei én is daarbovenop een handig excuus van de jagers om hun concurrenten uit te schakelen. Het natuurlijk evenwicht 'rechtschieten' kan niet! Dit moet stoppen!!!

geen pijl en boog :-(

#47 Re:

2015-06-18 14:54

http://static1.ad.nl/static/photo/2015/1/11/0/20150418133407/media_xll_2917755.jpg#3: -  

@REACTIE #3:

Zoiets? Pijl en boog bewaar je maar voor de kermis. Als je het hele artikel wil lezen van deze trotse jonge dierenarts die ook zo graag op dieren schiet met pijl en boog: Google op 'AD kat pijl en boog'.

Zou mijn DA niet zijn.. dan liever een kogel.

Deze reactie is bedoeld voor degene die op #3 reageerde en pleitte tegen het jagen met een geweer; wat haar betrof alleen met pijl en boog. 

Klik de link aan en zeg dan nog een keer dat jagen alleen met pijl en boog zou moeten gebeuren :s

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-06-18 15:22

Gast

2015-06-18 20:34

Er wordt veel te snel geschoten. Ben klaar met jagerslatijn.

Gast

2015-06-19 10:19

OMDAT IK ME AL JAREN ERGER AAN DE JACHT.EN DE MANIER WAAROP .DE NATUUR ZAL OP DIE MANIER NOOIT DE KANS KRIJGEN OM ZELF ZIJN EVENWICHT TE VINDEN.HOE ZE DE NATUURLIJKE JAGERS GANS HET JAAR OP EEN ILLEGALE MANIER MET ALLE MOGELIJKE MIDDELEN VERDELGEN .WAAROM ZE NOOIT FATSOENLIJKE UITLEG GEVEN AAN MENSEN WAAROM EEN VOS ZO MAKKELIJK BIJ DE KIPPEN KAN ALS HET HOK NIET VOLDOENDE IS OMHEIND .ALLES DRAAIT ENKEL EN ALLEEN OM ER ZELF ZO VEEL MOGELIJK VOORDEEL UIT TE HALEN .EN DAN DURVEN DIE HEREN WIENS HANDEN VOL BLOED HANGEN VERTELLEN DAT ZE VAN DE NATUUR HOUDEN .OP ZIJN MINST EEN RARE EN BIZARRE MANIER VAN DOEN .EN DE LANDBOUW ZOU ZO EEN NUTTIG DIER ALS DE VOS OP HANDEN MOETEN DRAGEN.NOG NOOIT HEB IK EEN JAGER OP RATTEN MUIZEN EN INSECTEN ZIEN JAGEN