'Geen gedoe. Station Zele open, niet toe!'
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie 'Geen gedoe. Station Zele open, niet toe!'.
Gast |
#12015-06-23 18:14Omdat er heel veel pendelaars zijn en zij hebben recht op een degelijke service . Denk ook aan onze oudere bevolking ... |
Gast |
#22015-06-23 18:28Het is triest en schandalig dat ze overwegen om ons station te sluiten of nog meer te beperken t is al een paar jaar dat het loket maar heel beperkt bemand/open is en dat vind ik al een ongemak / hinder Laat staan dat het loket totaal zou gesloten worden ...dat is een ramp voor onze burgers van Zele Het station wordt dagelijks door veel mensen gebruikt om naar t school of t werk te gaan of ander Ook de fietsen stalling en de herstel dienst zijn heeeeeel belangrijk en onmisbaar .als je uw fiets niet veilig kan achter laten dan neem ik zeker nooit meer de trein !!! Ook een ticket via een automaat of online nemen zonder uitleg te kunnen vragen is voor mij geen optie !!! De mensen hebben nood aan een aanspreekbaar persoon Gezien de dure kostprijs van een trein ticket vind ik dit een minimum service!!!!!! Dus aub sluit ons station niet !!! En zeker de fietsenstalling en de hersteldienst niet !!??!!?? |
Gast |
#32015-06-23 18:47Omdat ik dagelijks de trein neem en sinds 2 jaar mij moet begeven naar her station van Lokeren! Schandalig!!!,en dan "promoten" ze het openbaar vervoer???? |
Gast |
#42015-06-23 18:54Als we dan hukp nodig hebben zoals bv jongeren die dit nog nooit eerder hebben gedaan, of ouderen die hulp nodig hebben. Van wie moeten ze deze dan krijgen? Studenten die met de trein gaan kunnen dan ook hun fiets of auto niet meer kijt waardoor er weer meer diefstallen gaan gebeuren. Kort samengevat, het is geen positieve vooruitgang! |
Gast |
#52015-06-23 20:10Ik pendel elke dag naar Brussel, zoals zovele anderen. Het wordt een probleem om een ticket te kopen als de automaten niet werken. En het verlengen van het abonnement nog een groter probleem, aangezien de site van de NMBS niet echt gebruiksvriendelijk is. |
Nanda |
#72015-06-24 07:45Beste,
Ik vind het vooral heel jammer dat een project als 'Fietspunt' of 'Spoor 2' zou verdwijnen. Deze projecten hebben het voorbije jaar stilletjes aan het vertrouwen van de reizigers weten te winnen. Deze projecten bieden een extra meerwaarde voor de reizigers. |
Gast |
#82015-06-24 08:44Een station hoort bij een (onze) gemeente en zeker in een gemeente waar zo een industriepark aan verbonden is. Eigenlijk zou het station nog met meer diensten moeten uitgebouwd worden zodat ook meer mensen die in onze industriezone werken meer gebruik zouden kunnen maken van de nmbs-service. Ik denk bv. aan pendelbussen van en naar station-industrieterrein. Misschien moeten er van daaruit ook betere afspraken gemaakt worden met De Lijn. Naast de vele pendelaars en studenten, denk ik hierbij ook aan de oudere bewoners die af en toe nog gebruik maken van de trein om zich bv. naar het ziekenhuis Dendermonde of een andere plaats te begeven. Hoe moeten zij, om niet steeds afhankelijk te zijn van anderen, dit regelen. Onafhankelijkheid en vrijheid is een recht van iedereen. Daarbij ook nog de dagjestoeristen die eens op een rustige manier - zonder verkeersstress - gezellig op uitstap willen gaan alleen of met vrienden. Er moeten toch andere manieren zijn om het geldtekort te compenseren. Het steeds afnemen van of duurder maken van diensten werkt niet en leidt zelden of nooit naar het verhoopte resultaat. Ik vind dit een echte verarming van onze samenleving. En dan maar het openbaar vervoer promoten ! Graag, maar bouw het dan op ipv. af te breken.
|
Gast |
#92015-06-24 10:07omdat ik vind dat het station moet blijven , veel inwoners maken dagelijks gebruik vd trein en héél wat oudere mensen die niet met de auto rijden nemen de trein , waarom wordt dit hen ontnomen, welke zot zijn idee is da weeral |
Gast |
#102015-06-24 14:00Ik ben jarenlang met de trein naar school geweest. En dat is ook de reden waarom ik heb kunnen verder studeren. Op kot gaan was financieel niet mogelijk. Zonder de dienstverlening die daar bij hoorde was dat weer net iets minder evident geweest. Er zijn vast en zeker andere manieren om te besparen in het stugge bedrijf dat NMBS heet dan dat te doen op de kap van de passagiers, de voornaamste bron van inkomen van de NMBS! |
Gast |
#112015-06-24 18:06Ik neem er af en toe de trein. Alternatief is Dendermonde, wat verder is en in de spits veel tijdverspilling. Ik zie er altijd veel mensen opstappen... |
Gast |
#122015-06-24 19:21Waarom moeten steeds de gewone mensen in de kou staan,wie wat ouder wordt en het verkeer niet meer ziet zitten met de wagen die worden gestraft, alsook onze jonge mensen en zoveel werkende mensen die dagelijks met de trein rijden,we gaan er serieus op achteruit,geen station meer in Zele !!!!! Ondenkbaar. |
Zelenaar |
#13 Weigering2015-06-25 15:47Ik "teken" dit niet. Ik pendel dagelijks (werkdagen) vanuit Zele naar een stad in Oost-Vlaanderen en doe dat al enkele jaren. Het gebruik van het loket neemt af, zienderogen. Onlangs stonden er 's ochtends 5 personen aan te schuiven aan de automaat en niemand aan het loket (en ja, het was wel degelijk bemand en open, en neen er was geen defect!). Het waren zowel oudere personen als jongeren. De auteur van deze petitie meld dat de automaten te veel haperen? Pardon? Wanneer dan? Heb er nog nooit problemen mee gehad. Oké ik koop niet dagelijks een ticket omdat ik een abonnement heb, maar ik gebruik de automaat regelmatig om de status van mijn abonnementen te raadplegen of om een extra ticket te kopen voor een verdere bestemming. U haalt eveneens aan dat de wachtzaal steeds "steeds ter beschikking moet blijven voor de reizigers en pendelaars"... Bijna iedereen zit nu al buiten, zelfs als de wachtzaal open is... zelfs als het winter is en sneeuwt...? Jammere petitie dit. Van mij mogen de loketten gerust open blijven. Echter of ze nu sluiten of niet, voor mij veranderd er niks. |
Gast |
#142015-06-27 06:55eerst nemen ze ons de bussen af, nu ons loket. Geef toe die belbussen is een heel gedoe. |
Gast |
#152015-06-27 09:52heel goed initiatief, deze petitie, en het station van Zele en de loketten moeten zéker open blijven, al minstens om een minimum dienstverlening aan te bieden. Bij vragen kan men héél moeilijk op de site van de NMBS terecht, of telefonisch is het nog slechter (!) - ik spreek uit ondervinding - en op een antwoord moet je wéken wachten .... (kwestie van dienstverlening gesproken ..) Tevens worden ouderen en frequente gebruikers van het openbaar vervoer wéér maar eens de dupe !! Ook het fietspunt geeft degelijke service, en niet alleen op preventie van diefstal, denk maar aan fietsherstellingen enz. Dus met graagte onderteken ik de petitie !! Veel succes aan de initiatiefnemers ! |
kadewi |
#16 Station Zele2015-07-02 15:31Jarenlang (jaren 1960-1970) is de spoorlijn 57 Lokeren - Zele - Dendermonde stiefmoederlijk behandeld geweest. De elektrificatie van de lijn, het nieuwe stationsgebouw en de vlottere rechtstreekse treinverbindingen (ook tijdens het weekend) op lijn 60 Sint-Niklaas - Lokeren - Zele - Dendermonde - Brussel hebben vanaf 1980 het treinreizen vanuit en naar Zele een nieuw elan gegeven. Dat bewijzen de tellingencijfers van reizigers en abonnementen. De laatste jaren merken we opnieuw een achteruitgang in de dienstverlening. De openingsuren van de loketten in station Zele werden keer op keer ingekrompen en nu wil men ze helemaal afschaffen. Een biljettenautomaat brengt geen soelaas wegens te vaak defect, te beperkt in betaalmogelijkheden, geen mogelijkheid tot inlichtingen en service. Bovendien is het zo dat de laatste jaren het treinaanbod op het traject Lokeren - Zele - Dendermonde werd ingekrompen. Vroegochtend- en laatavondritten sneuvelden. Je zal maar eens naar een concert in Brussel gaan met de trein: concert gedaan om 22.30, laatste trein is beperkt tot Dendermonde! Het vervangen van rechtstreekse treinverbindingen op lijn 60 door verbindingen met een overstap in Lokeren of Dendermonde (een paar jaar geleden ingevoerd zogezegd omwille van moderniseringswerken in station Sint-Niklaas, die werken zijn intussen al lang klaar maar de rechtstreekse treinen zijn niet terug) komt de vlotheid van de treinverbinding niet ten goede. En dan zwijgen we nog over de extreem lage perrons in station Zele, die al tot ongevallen hebben geleid bij het op- en afstappen. Dat is een oud zeer. Bij de elektrificatie en modernisering van 1980 had men eigenlijk gewoonweg vergeten de perrons te verhogen, achteraf is dat blijkbaar te moeilijk om dat euvel recht te zetten. Het begint er dus meer en meer op te lijken dat het sluiten van de loketten in Zele maar een onderdeel is van de afbouw van de dienstverlening en kwaliteit op het traject Lokeren - Dendermonde. Slechtere dienstverlening = minder reizigers = minder treinaanbod = nog minder reizigers, een vicieuze cirkel. Ik durf te betwijfelen of het sluiten van de loketten in Zele door de NMBS wel in orde is met het convenant tussen de spoorwegmaatschappij en de overheid. Bemanning van een stationsloket dient niet enkel voor de biljettenverkoop. Er zijn ook de functies inlichtingen aan de reiziger, toezicht en veiligheid in station en perrons, onderhoud toiletten, orde en netheid in wachtzaal en op de perrons, service aan gehandicapte personen (niet onbelangrijk), fietspunt, enz. Bovendien is het zo dat geen enkele automaat, hoe geperfectioneerd ook, het rechtstreeks menselijk contact tussen de reiziger en de spoorwegbediende kan vervangen. Een spoorwegbediende moet ook gestrande reizigers, nerveuze of ontevreden klanten kunnen kalmeren en begeleiden. Een automaat kan dat niet. Gezien het grote aantal reizigers, is het maatschappelijk volstrekt onverantwoord de stationsloketten in Zele te sluiten. Integendeel, de service aan de reiziger via de loketservice moet weer worden opgevoerd naar verantwoorde, normale openingsuren. Datzelfde geldt voor de hele afbouw van treinaanbod en voorzieningen op lijn 60: maatschappelijk volledig onverantwoord! |
Gast |
#18 Re:2015-07-03 16:00Als het station in Zele 'gesloten' wordt, betekent dit dan dat juist de loketten niet meer open gaan of dat we ook werkelijk niet meer kunnen opstappen-afstappen in Zele? |
Gast |
#202015-07-04 18:33Ik ga vaak naar dendermonde of sint-niklaas met de trein . Ik heb geen zin om eerst naar lokere te moeten fietsen . Of Eerst met de bus te gaan . |
Gast |
#212015-07-15 12:27omdat zele open moet blijven voor iedereen en zo minder voertuigen de weg opmoeten uitlaatgassen minderen maar hoe dan ministers? |
Gast |
#222015-07-21 16:14ik ben van zele afkomstig ...vroeger veel gebruik gemaakt van het station'nostalgie |
|
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Respecteer de euthanasiewet
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie schorsing PvO docent Guus Ruiter
421 Gemaakt: 2025-04-18
Nee, tegen meer opvanglocaties in Lansingerland
582 Gemaakt: 2025-04-16
PostNL zit te ver weg voor ons
149 Gemaakt: 2025-04-23
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22745 Gemaakt: 2020-06-30
Nee tegen AZC VLD-Holy
4821 Gemaakt: 2025-04-08
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
949 Gemaakt: 2025-04-08
Spreiding van Flexwoningen in Hilvarenbeek
99 Gemaakt: 2025-04-19
wij willen geen burger king in onze woonwijk in deurne zuid
101 Gemaakt: 2025-04-15
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
838 Gemaakt: 2025-03-19
Help de handelaars op de Ninoofsesteenweg
81 Gemaakt: 2025-04-25
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
61 Gemaakt: 2025-04-22
Aanpassing Bestemmigsplan Parking Action kastanjelaan 65A Bergen op Zoom
64 Gemaakt: 2025-04-14
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1823 Gemaakt: 2024-07-07
Verkeersveiligheid voor de Olmendreef - Voorkom ongelukken, bescherm onze kinderen!
505 Gemaakt: 2025-03-24
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
40 Gemaakt: 2025-04-16
إلى رئاساتنا الكنسية الموقرة
70 Gemaakt: 2025-04-12
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
2469 Gemaakt: 2024-11-23
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
1423 Gemaakt: 2025-02-04
the missing link moet blijven
73 Gemaakt: 2025-04-10
Teken voor behoud van het Betonbos!
283 Gemaakt: 2025-04-04